BibTex RIS Kaynak Göster

Comparison of Pre Service Science Teachers Creativity Who are in Different Instruction Processes According to Gender and Type of Graduated High School

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 1, - , 01.03.2010

Öz

There is a close relationship between problem posing and problem solving as the cognitive processes. Many researches in mathematics educaton show that problem posing activities have a important role at learning of school mathematics. In the recent years, some of the mathematics teaching approaches give some opportunities to teacher students to pose new problems by changing the data or adding new data in the problems that are given them to solve or by using the original data. The research model of this study is the quasi- experimental method. In the “mathematics-II” course pre-servise science teachers were separeted in two groups and one of these group was participated to the problem posing studies while the other group was not. As a consequence of analysis of the data we saw that there is no significant difference between these two groups\' post test creativity scores acoording to the variable of type of graduated

Farklı Öğretim Süreçlerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarının Cinsiyete ve Mezun Olunan Lise Türüne Göre Karşılaştırılması

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 1, - , 01.03.2010

Öz

Bilişsel süreç olarak problem kurma ile problem çözme arasında yakın bir ilişki vardır. Bu bakımdan problem kurma aktivitelerinin okul matematiğinin öğrenilmesinde etkin rol oynadığını yapılan araştırmalar ortaya koymaktadır. Son yıllarda matematik eğitiminde yer alan öğretim yaklaşımlarından bazıları, öğrencilerden problem çözmeleri istemenin yanısıra, soruları değiştirerek, yeni veriler ekleyerek, değişkenleri değiştirerek problemler geliştirmek ya da orijinal verilere bağlı olarak yeni bir problem kurma fırsatı da sağlamaktadır. Yarı-deneysel desen modeli kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada, Matematik-II dersinde farklı öğretim süreçleri olarak problem kurma çalışmalarına katılan fen bilgisi öğretmen adayları ile aynı dersi alan fakat bu çalışmalara katılmayan öğretmen adaylarının yaratıcılık puanları, cinsiyet ve mezun olunan lise türü değişkenine g&

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hayri Akay Bu kişi benim

Ziya Argün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 30 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akay, H., & Argün, Z. (2010). Farklı Öğretim Süreçlerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarının Cinsiyete ve Mezun Olunan Lise Türüne Göre Karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1).
AMA Akay H, Argün Z. Farklı Öğretim Süreçlerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarının Cinsiyete ve Mezun Olunan Lise Türüne Göre Karşılaştırılması. GEFAD. Mart 2010;30(1).
Chicago Akay, Hayri, ve Ziya Argün. “Farklı Öğretim Süreçlerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarının Cinsiyete Ve Mezun Olunan Lise Türüne Göre Karşılaştırılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30, sy. 1 (Mart 2010).
EndNote Akay H, Argün Z (01 Mart 2010) Farklı Öğretim Süreçlerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarının Cinsiyete ve Mezun Olunan Lise Türüne Göre Karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 1
IEEE H. Akay ve Z. Argün, “Farklı Öğretim Süreçlerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarının Cinsiyete ve Mezun Olunan Lise Türüne Göre Karşılaştırılması”, GEFAD, c. 30, sy. 1, 2010.
ISNAD Akay, Hayri - Argün, Ziya. “Farklı Öğretim Süreçlerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarının Cinsiyete Ve Mezun Olunan Lise Türüne Göre Karşılaştırılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30/1 (Mart 2010).
JAMA Akay H, Argün Z. Farklı Öğretim Süreçlerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarının Cinsiyete ve Mezun Olunan Lise Türüne Göre Karşılaştırılması. GEFAD. 2010;30.
MLA Akay, Hayri ve Ziya Argün. “Farklı Öğretim Süreçlerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarının Cinsiyete Ve Mezun Olunan Lise Türüne Göre Karşılaştırılması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 30, sy. 1, 2010.
Vancouver Akay H, Argün Z. Farklı Öğretim Süreçlerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılıklarının Cinsiyete ve Mezun Olunan Lise Türüne Göre Karşılaştırılması. GEFAD. 2010;30(1).