BibTex RIS Kaynak Göster

Prevention and Intervention Strategies of Primary School Teachers for the Misbehaviors of Students

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 1, - , 01.03.2010

Öz

This study investigated the levels of primary school teachers\' confrontation with and prevention and intervention strategies for students\' misbehaviors. As a survey, the present study included 249 primary school teachers employed in Ankara. There were no significant differences between the levels of teachers\' confrontation with and intervention strategies for students\' misbehaviors by the variables of gender, branch, and educational level. Results, however, showed that female teachers and teachers with several branches use the prevention strategies more than the male teachers and classroom teachers, respectively. In addition, results revealed that teachers with low seniority use prevention strategies more than the teachers with high seniority.

İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 1, - , 01.03.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve bu davranışlara yönelik önleyici stratejiler ile müdahale yöntemlerini kullanma düzeylerini araştırmaktır. Tarama modelinde tasarlanan bu araştırmaya Ankara\'daki ilköğretim okullarında görevli toplam 249 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve bu davranışlara yönelik müdahale yöntemlerini kullanma düzeylerinde cinsiyet, branş ve eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar yoktur. Bununla birlikte, kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere ve branş öğretmenlerinin de sınıf öğretmenlerine göre önleyici stratejileri daha fazla kullandıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca, araştırmanın sonuçları mesleki kıdemi daha az olan öğretmenlerin istenmeyen davranışlara yönelik önleyici

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferudun Sezgin Bu kişi benim

Erol Duran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 30 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sezgin, F., & Duran, E. (2010). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1).
AMA Sezgin F, Duran E. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri. GEFAD. Mart 2010;30(1).
Chicago Sezgin, Ferudun, ve Erol Duran. “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme Ve Müdahale Yöntemleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30, sy. 1 (Mart 2010).
EndNote Sezgin F, Duran E (01 Mart 2010) İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 1
IEEE F. Sezgin ve E. Duran, “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri”, GEFAD, c. 30, sy. 1, 2010.
ISNAD Sezgin, Ferudun - Duran, Erol. “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme Ve Müdahale Yöntemleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30/1 (Mart 2010).
JAMA Sezgin F, Duran E. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri. GEFAD. 2010;30.
MLA Sezgin, Ferudun ve Erol Duran. “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme Ve Müdahale Yöntemleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 30, sy. 1, 2010.
Vancouver Sezgin F, Duran E. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme ve Müdahale Yöntemleri. GEFAD. 2010;30(1).