This study aims to investigate the situation and the basic needs of kindergarten in Bursa towards music education. The research quation of study is “What are the basic needs of kindergarten in Bursa regarding music education?” and related sub-quastions are determined as “The programme and applications regarding music education, the teaching situation of the pre-school education institutions.” The study is based on the data gathered via questionnaires and interviews with 142 kindergarten teachers working in different institutions in Bursa, these data are evaluated as various frequency tables and regression analysis for displaying cause-effect interaction and the findings are discussed. In results of this research, some nMüzik Eğitimi, Okulöncesi Eğitim, Çocuk ve MüzikMusic Education, Pre-School Education, Child and Music Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1
Bu araştırmayla, Bursa İli anaokullarında yürütülen müzik öğretimine yönelik mevcut durum ve temel ihtiyaçlar ele alınmıştır. Araştırmanın problem cümlesi “Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçlar Nelerdir?” şeklinde belirlenmiş olup “Anaokullarında müzik eğitimine yönelik olarak yürütülen program, uygulamalar ve öğretme durumları” araştırmanın basamaklarını oluşturmuştur. Araştırmada, Bursa anaokullarında görev yapmakta olan 142 öğretmenden anket yoluyla elde edilen veriler çeşitli frekans tabloları ve neden-sonuç etkileşimi gösteren regresyon uygulamalarıyla değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 29 Sayı: 3 |