BibTex RIS Kaynak Göster

The Determination and Evaluation of the Basic Needs of Kindergarten in Bursa Towards Music Education

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 3, 575 - 599, 01.09.2009

Öz

This study aims to investigate the situation and the basic needs of kindergarten in Bursa towards music education. The research quation of study is “What are the basic needs of kindergarten in Bursa regarding music education?” and related sub-quastions are determined as “The programme and applications regarding music education, the teaching situation of the pre-school education institutions.” The study is based on the data gathered via questionnaires and interviews with 142 kindergarten teachers working in different institutions in Bursa, these data are evaluated as various frequency tables and regression analysis for displaying cause-effect interaction and the findings are discussed. In results of this research, some nMüzik Eğitimi, Okulöncesi Eğitim, Çocuk ve MüzikMusic Education, Pre-School Education, Child and Music Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1

Kaynakça

  • Aral A., Kandır A., Can Yaşar M., (2002), Okulöncesi Eğitim ve Okulöncesi Eğitim Programı, YA-PA Yayınları Ltd.Şti., İstanbul
  • Artan İ., Bal, S., (1993), 9. YA-PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Seminer Kitabı, “Okulöncesi Dönemde Müziğin Gelişimi ve Etkinlik Örnekleri”, YA-PA Yayınları Ltd. Şti., İstanbul
  • Bal S., Artan, İ., (1995), 0-6 Yaş Çocuklarının Müzik Eğitimi, YA-PA Yayınları Ltd.Şti., İstanbul
  • Eskioğlu I.,(2005), Müzik Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu Bildirileri, İnönü Üniversitesi, Malatya,s.116-123
  • Mertoğlu E., (2002), Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5-6 Yaş Çocukların Ritm Algılarının İncelenmesi, (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi), İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstütüsü, İstanbul
  • Mertoğlu E., (2003), Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, “Müzik ve Ritm Eğitimi”, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul
  • Ömerlioğlu E. ve diğerleri, (2003), Müziğin Okulöncesi Eğitimde Kullanılması, Kök Yayıncılık, Ankara
  • Sun M., Seyrek H., (2002), Okulöncesi Eğitimde Müzik, Müzik Eserleri Yayınları, İzmir Ürfioğlu A., (1989), Bebeklik ve Okulöncesi Dönemde Müziğin Gelişimi ve Eğitimi, YA-PA Yayınları Ltd.Şti., İstanbul
  • Yüksel D., (1996), Okulöncesi Eğitim Kuramlarında Müzik Eğitimi, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul

Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçların Tespiti ve Değerlendirilmesi

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 3, 575 - 599, 01.09.2009

Öz

Bu araştırmayla, Bursa İli anaokullarında yürütülen müzik öğretimine yönelik mevcut durum ve temel ihtiyaçlar ele alınmıştır. Araştırmanın problem cümlesi “Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçlar Nelerdir?” şeklinde belirlenmiş olup “Anaokullarında müzik eğitimine yönelik olarak yürütülen program, uygulamalar ve öğretme durumları” araştırmanın basamaklarını oluşturmuştur. Araştırmada, Bursa anaokullarında görev yapmakta olan 142 öğretmenden anket yoluyla elde edilen veriler çeşitli frekans tabloları ve neden-sonuç etkileşimi gösteren regresyon uygulamalarıyla değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Aral A., Kandır A., Can Yaşar M., (2002), Okulöncesi Eğitim ve Okulöncesi Eğitim Programı, YA-PA Yayınları Ltd.Şti., İstanbul
  • Artan İ., Bal, S., (1993), 9. YA-PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Seminer Kitabı, “Okulöncesi Dönemde Müziğin Gelişimi ve Etkinlik Örnekleri”, YA-PA Yayınları Ltd. Şti., İstanbul
  • Bal S., Artan, İ., (1995), 0-6 Yaş Çocuklarının Müzik Eğitimi, YA-PA Yayınları Ltd.Şti., İstanbul
  • Eskioğlu I.,(2005), Müzik Eğitiminin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkileri, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu Bildirileri, İnönü Üniversitesi, Malatya,s.116-123
  • Mertoğlu E., (2002), Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5-6 Yaş Çocukların Ritm Algılarının İncelenmesi, (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi), İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstütüsü, İstanbul
  • Mertoğlu E., (2003), Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, “Müzik ve Ritm Eğitimi”, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul
  • Ömerlioğlu E. ve diğerleri, (2003), Müziğin Okulöncesi Eğitimde Kullanılması, Kök Yayıncılık, Ankara
  • Sun M., Seyrek H., (2002), Okulöncesi Eğitimde Müzik, Müzik Eserleri Yayınları, İzmir Ürfioğlu A., (1989), Bebeklik ve Okulöncesi Dönemde Müziğin Gelişimi ve Eğitimi, YA-PA Yayınları Ltd.Şti., İstanbul
  • Yüksel D., (1996), Okulöncesi Eğitim Kuramlarında Müzik Eğitimi, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilgehan Eren Bu kişi benim

Atilla Sağlam Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 29 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eren, B., & Sağlam, A. (2009). Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçların Tespiti ve Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 575-599.
AMA Eren B, Sağlam A. Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçların Tespiti ve Değerlendirilmesi. GEFAD. Eylül 2009;29(3):575-599.
Chicago Eren, Bilgehan, ve Atilla Sağlam. “Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçların Tespiti Ve Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29, sy. 3 (Eylül 2009): 575-99.
EndNote Eren B, Sağlam A (01 Eylül 2009) Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçların Tespiti ve Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 3 575–599.
IEEE B. Eren ve A. Sağlam, “Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçların Tespiti ve Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 29, sy. 3, ss. 575–599, 2009.
ISNAD Eren, Bilgehan - Sağlam, Atilla. “Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçların Tespiti Ve Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29/3 (Eylül 2009), 575-599.
JAMA Eren B, Sağlam A. Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçların Tespiti ve Değerlendirilmesi. GEFAD. 2009;29:575–599.
MLA Eren, Bilgehan ve Atilla Sağlam. “Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçların Tespiti Ve Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 29, sy. 3, 2009, ss. 575-99.
Vancouver Eren B, Sağlam A. Bursa İli Anaokullarında Yürütülen Müzik Eğitimine Yönelik Temel İhtiyaçların Tespiti ve Değerlendirilmesi. GEFAD. 2009;29(3):575-99.