BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of The Opinions of Social Sciences Teacher Candidates About the Practices in Social Services Lesson in Terms of Aims and Contents

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 3, 851 - 875, 01.09.2009

Öz

This research was carried out in order to find out the views of social sciences teacher candidates about the practices in social services lesson. This research was carried out with the 3rd grade teacher candidates who were educated in Gazi University, Gazi Faculty of Education, Primary Education Social Sciences Teaching Programme in 2008 – 2009 academic year. The reason why this research was carried out with the 3rd grade teacher candidates is that they were taught this lesson for the first time. The alternatives in the 5 – alternative, graded questionnaire form which was composed of 17 items were as “I strongly disagree”, “I disagree”, “I am not sure”, “I agree”, “I strongly agree”. As a result of the study, it has been found out that the teacher candidates find the Practices in Social Services Lesson very useful. Of reearch objectives and content covering topics from teachers reported pozitive.

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 3, 851 - 875, 01.09.2009

Öz

Bu araştırma Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları dersine yönelik görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2008-2009 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenliğinde öğrenim gören 3. sınıf öğretmen adayları ile yapılmıştır. 3. sınıf öğretmen adayları ile yapılmasının nedeni ise öğretmen adaylarının bu dersi ilk defa almalarıdır. 17 maddeden oluşan beş seçenekli derecelendirilmiş anket formundaki seçenekler “Kesinlikle Katılmıyorum”, “Katılmıyorum” , “Kararsızım” , “Katılıyorum”, “Kesinlikle Katılıyorum” şeklinde sıralanmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adayları dersin amaç ve içeriğini kapsayan konularda olumlu görüş belirtmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Turhan Çetin Bu kişi benim

Ömer Faruk Sönmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 29 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çetin, T., & Sönmez, Ö. F. (2009). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 851-875.
AMA Çetin T, Sönmez ÖF. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. Eylül 2009;29(3):851-875.
Chicago Çetin, Turhan, ve Ömer Faruk Sönmez. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç Ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29, sy. 3 (Eylül 2009): 851-75.
EndNote Çetin T, Sönmez ÖF (01 Eylül 2009) Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 3 851–875.
IEEE T. Çetin ve Ö. F. Sönmez, “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 29, sy. 3, ss. 851–875, 2009.
ISNAD Çetin, Turhan - Sönmez, Ömer Faruk. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç Ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29/3 (Eylül 2009), 851-875.
JAMA Çetin T, Sönmez ÖF. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. 2009;29:851–875.
MLA Çetin, Turhan ve Ömer Faruk Sönmez. “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç Ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 29, sy. 3, 2009, ss. 851-75.
Vancouver Çetin T, Sönmez ÖF. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarinin Topluma Hizmet Uygulamalari Dersinin Amaç ve İçeriğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GEFAD. 2009;29(3):851-75.