BibTex RIS Kaynak Göster

Portfolio Use in Foreign Language Learning

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 3, 793 - 814, 01.09.2009

Öz

This review aims to explore the use of portfolio in developing foreign language skills of English language learners with a focus on literature on writing skills development and assessment. Depending on the results of this study, what is suggested is that 1) Portfolio can be integrated to foreign language classrooms at all levels. 2) Foreign language writing skills, in particular, can be formatively assessed by using portfolios. 3) The outcomes of portfolio practice needs to be disseminated to a wider audience so that practitioners might utilize portfolio and administrators might contextualize its use. The reviewed literature may give insight to teachers, school administrators, parents and students about the portfolio as an effective alternative assessment method.

Kaynakça

  • Al Kahtani, S. (1999). Electronic portfolios in ESL writing: An alternative approach. Computer Assisted Language Learning, 12 (3), 261-268.
  • Barootchi, N. & Keshavarz, M. H. (2002). Assessment of achievement through portfolios and teacher-made tests. Educational Research, 44 (3), 279-288.
  • Bereiter, C., Scardamalia, M., & Steinbach, R. (1984). Teachability of reflective processes in written composition. Cognitive Science, 8, 173-190.
  • Born, A. D. (2003). Web-based student assessment. In A, Aggarwal (Ed), Web-based education: Learning from experience. USA: IRM Press.
  • Brown, D. H. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. NY: Pearson Education.
  • Brown, D. H. (2004). Language Assessment: Principles and Classroom Practices. NY: Pearson Education.

Yabancı Dil Öğreniminde Portfolyo Kullanımı

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 3, 793 - 814, 01.09.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı İngilizce öğrenen öğrencilerin yabancı dil becerilerini geliştirmede özellikle de yazma becerilerini geliştirmede ve değerlendirmede portfolyo kullanımını incelemektir. Çalışma bulgularına dayalı elde edilen değerlendirmeler1) Portfolyonun yabancı dil sınıflarına her seviyede dahil edilebileceği, 2) Özellikle yabancı dilde yazma becerilerinin süreç boyunca portfolyo kullanarak değerlendirilebileceği, ve 3) Portfolyo ile ilgili çalışmaların sonuçlarının geniş kitlelere iletilerek uygulayıcıların kullanmasnıı sağlayabileceği ve yöneticilerin de süreci anlamlandırabileceğini öne sürmektedir. Bu çalışmanın sonuçlarının öğretmenlere, okul yöneticilerine, ailelere ve öğrencilere etkili bir alternatif değerlendirme yöntemi olarak bakış açısı kazandıracağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Al Kahtani, S. (1999). Electronic portfolios in ESL writing: An alternative approach. Computer Assisted Language Learning, 12 (3), 261-268.
  • Barootchi, N. & Keshavarz, M. H. (2002). Assessment of achievement through portfolios and teacher-made tests. Educational Research, 44 (3), 279-288.
  • Bereiter, C., Scardamalia, M., & Steinbach, R. (1984). Teachability of reflective processes in written composition. Cognitive Science, 8, 173-190.
  • Born, A. D. (2003). Web-based student assessment. In A, Aggarwal (Ed), Web-based education: Learning from experience. USA: IRM Press.
  • Brown, D. H. (2001). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. NY: Pearson Education.
  • Brown, D. H. (2004). Language Assessment: Principles and Classroom Practices. NY: Pearson Education.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Erice Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 29 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erice, D. (2009). Yabancı Dil Öğreniminde Portfolyo Kullanımı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 793-814.
AMA Erice D. Yabancı Dil Öğreniminde Portfolyo Kullanımı. GEFAD. Eylül 2009;29(3):793-814.
Chicago Erice, Derya. “Yabancı Dil Öğreniminde Portfolyo Kullanımı”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29, sy. 3 (Eylül 2009): 793-814.
EndNote Erice D (01 Eylül 2009) Yabancı Dil Öğreniminde Portfolyo Kullanımı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 3 793–814.
IEEE D. Erice, “Yabancı Dil Öğreniminde Portfolyo Kullanımı”, GEFAD, c. 29, sy. 3, ss. 793–814, 2009.
ISNAD Erice, Derya. “Yabancı Dil Öğreniminde Portfolyo Kullanımı”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29/3 (Eylül 2009), 793-814.
JAMA Erice D. Yabancı Dil Öğreniminde Portfolyo Kullanımı. GEFAD. 2009;29:793–814.
MLA Erice, Derya. “Yabancı Dil Öğreniminde Portfolyo Kullanımı”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 29, sy. 3, 2009, ss. 793-14.
Vancouver Erice D. Yabancı Dil Öğreniminde Portfolyo Kullanımı. GEFAD. 2009;29(3):793-814.