BibTex RIS Kaynak Göster

The Examination in Terms of Certain Variables of Attitude Towards Geography of High School Students The Sample of Siirt

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 2, 421 - 440, 01.06.2009

Öz

The aim of the study is to identify the attitude towards geography of high scool students to find whether certain variables have impact on their attitudes. The data were collected by the use of survey questionnaire and the geography attitude scale. For the variables, the arithmetical mean and Standard deviation were calculated. One way of variance analise and t-test were employed to identify any difference amoung variables. The data indicate that the xx and the variables analysed do not have any significant effects on the attitudes levels. There is a significant difference between high scool students\' toward geography attitude with respect to school, school departman, sex, the large of family and education level of parents.

Kaynakça

  • Doğanay H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri, İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Demirci, A. (2004). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Kullanılmasının Önemi ve Yöntemi. 3rd GIS Days in Turkey (3.Coğrafi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri, Fatih Üniversitesi, 6-9 Eylül 2004, İstanbul).
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları. Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • Demirel, Ö. (2003). Eğitim Sözlüğü (2.Baskı), Pegem yayıncılık, Ankara.
  • Demirkaya, H., Arıbaş, K. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12; 179- 187.
  • Erden, M., Akman, Y. (1995). Eğitim Psikolojisi: Gelişim Öğrenme Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • İnceoğlu, M. (2000). Algı Tutum İletişim. Ankara: İmaj Yayıncılık

Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Siirt Örneği

Yıl 2009, Cilt: 29 Sayı: 2, 421 - 440, 01.06.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, Siirt il merkezinde lise öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve çeşitli değişkenlere göre karşılaştırmaktır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Kişisel Bilgiler Anketi ve Coğrafya Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Değişkenler için aritmetik ortalama ve standart sapmalar bulunmuştur. Değişkenler arasında fark olup olmadığı, 05 anlamlılık düzeyinde bağımsız t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin coğrafya tutumlarının; devam ettikleri lise, okudukları alan, cinsiyet, kardeş sayısı ve baba öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Doğanay H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri, İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Demirci, A. (2004). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Kullanılmasının Önemi ve Yöntemi. 3rd GIS Days in Turkey (3.Coğrafi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri, Fatih Üniversitesi, 6-9 Eylül 2004, İstanbul).
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları. Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • Demirel, Ö. (2003). Eğitim Sözlüğü (2.Baskı), Pegem yayıncılık, Ankara.
  • Demirkaya, H., Arıbaş, K. (2004). Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12; 179- 187.
  • Erden, M., Akman, Y. (1995). Eğitim Psikolojisi: Gelişim Öğrenme Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • İnceoğlu, M. (2000). Algı Tutum İletişim. Ankara: İmaj Yayıncılık
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurettin Özgen Bu kişi benim

Recep Bindak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 29 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özgen, N., & Bindak, R. (2009). Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Siirt Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 421-440.
AMA Özgen N, Bindak R. Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Siirt Örneği. GEFAD. Haziran 2009;29(2):421-440.
Chicago Özgen, Nurettin, ve Recep Bindak. “Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Siirt Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29, sy. 2 (Haziran 2009): 421-40.
EndNote Özgen N, Bindak R (01 Haziran 2009) Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Siirt Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 2 421–440.
IEEE N. Özgen ve R. Bindak, “Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Siirt Örneği”, GEFAD, c. 29, sy. 2, ss. 421–440, 2009.
ISNAD Özgen, Nurettin - Bindak, Recep. “Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Siirt Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 29/2 (Haziran 2009), 421-440.
JAMA Özgen N, Bindak R. Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Siirt Örneği. GEFAD. 2009;29:421–440.
MLA Özgen, Nurettin ve Recep Bindak. “Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Siirt Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 29, sy. 2, 2009, ss. 421-40.
Vancouver Özgen N, Bindak R. Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Siirt Örneği. GEFAD. 2009;29(2):421-40.