The aim of the study is to identify the attitude towards geography of high scool students to find whether certain variables have impact on their attitudes. The data were collected by the use of survey questionnaire and the geography attitude scale. For the variables, the arithmetical mean and Standard deviation were calculated. One way of variance analise and t-test were employed to identify any difference amoung variables. The data indicate that the xx and the variables analysed do not have any significant effects on the attitudes levels. There is a significant difference between high scool students\' toward geography attitude with respect to school, school departman, sex, the large of family and education level of parents.
Geography Attitude Scale High School Students Geography Teaching Geograph
Bu çalışmanın amacı, Siirt il merkezinde lise öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve çeşitli değişkenlere göre karşılaştırmaktır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Kişisel Bilgiler Anketi ve Coğrafya Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Değişkenler için aritmetik ortalama ve standart sapmalar bulunmuştur. Değişkenler arasında fark olup olmadığı, 05 anlamlılık düzeyinde bağımsız t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin coğrafya tutumlarının; devam ettikleri lise, okudukları alan, cinsiyet, kardeş sayısı ve baba öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Coğrafya tutum ölçeği Lise öğrencileri Coğrafya eğitimi Coğrafya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 29 Sayı: 2 |