Anlamlı öğrenmenin önündeki en önemli engellerden biri bireylerde bulunan kavram yanılgılarıdır. Bu çalışmanın amacı, çözeltiler ve çözünme konusunda kavram haritaları yöntemi ile kavram yanılgılarını belirlemek ve kavram yanılgılarının belirlenmesinde kavram haritalarının etkililiğini ortaya koymaktır. Nitel yaklaşımla ele alınan bu durum çalışmasının örneklemini bir devlet üniversitesinde pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı 28 kimya öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada katılımcıların kavram yanılgılarını tespit etmek için “sıfırdan kavram haritası”, “boşluk doldurma kavram haritası” ve görüşmeler veri toplama aracı olarak kullanıldı. Elde edilen veriler, çözeltiler konusunda alanyazında sıklıkla karşılaşılan bazı yanılgıların katılımcılarda da bulunduğunu oraya çıkardı. Buna ilaveten kavram haritalarının, kavram yanılgılarını belirlemek için kullanılabilecek etkili bir araç olduğu ancak bu amaçla kullanıldığında sıfırdan kavram haritası ve ilişki boşluklu kavram haritasının birbirine göre üstünlükleri ve eksileri olduğu belirlendi.
Kavram yanılgısı, Çözeltiler, Sıfırdan kavram haritası yöntemi, İlişki boşluklu kavram haritası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 41 Sayı: 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad949065, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {41}, number = {3}, pages = {1359 - 1407}, title = {KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ}, key = {cite}, author = {Bulut, Leyla and Turan Oluk, Nurcan and Ekmekci, Güler} } |
APA | Bulut, L. , Turan Oluk, N. & Ekmekci, G. (2021). KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 41 (3) , 1359-1407 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/67470/949065 |
MLA | Bulut, L. , Turan Oluk, N. , Ekmekci, G. "KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2021 ): 1359-1407 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/67470/949065> |
Chicago | Bulut, L. , Turan Oluk, N. , Ekmekci, G. "KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2021 ): 1359-1407 |
RIS | TY - JOUR T1 - KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ AU - LeylaBulut, NurcanTuran Oluk, GülerEkmekci Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1359 EP - 1407 VL - 41 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ %A Leyla Bulut , Nurcan Turan Oluk , Güler Ekmekci %T KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ %D 2021 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 41 %N 3 %R %U |
ISNAD | Bulut, Leyla , Turan Oluk, Nurcan , Ekmekci, Güler . "KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 / 3 (Aralık 2021): 1359-1407 . |
AMA | Bulut L. , Turan Oluk N. , Ekmekci G. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ. GEFAD. 2021; 41(3): 1359-1407. |
Vancouver | Bulut L. , Turan Oluk N. , Ekmekci G. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 41(3): 1359-1407. |
IEEE | L. Bulut , N. Turan Oluk ve G. Ekmekci , "KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇÖZELTİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE ÇÖZÜNME KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ KAVRAM HARİTALARI İLE BELİRLENMESİ", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 41, sayı. 3, ss. 1359-1407, Ara. 2021 |