BibTex RIS Kaynak Göster

The Perceptions of Educators on Inquiry Based Learning Approach

Yıl 2008, Cilt: 28 Sayı: 1, 153 - 170, 01.03.2008

Öz

In the study, the perceptions of educators charged in primary schools on the characteristics and instructional implementation of IBL approach were examined. The study was conducted on 170 educators charged 14 primary schools in Elmadağ, Ankara in Spring 2006-2007. In the study, the survey method was used as an investigation model because of trying to get the perception levels of educators charged in primary schools about the IBL approach. At the end of the study, it was determined that classroom teachers and subject teachers have higher perception levels than administrators about IBL approach. Moreover, it was found that women have higher perception levels than men on IBL approach and there is a negative relationship between educators\' proffessional experience and their perception levels.

Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları

Yıl 2008, Cilt: 28 Sayı: 1, 153 - 170, 01.03.2008

Öz

Araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan eğitimcilerin araştırmaya dayalı öğrenme (ADÖ) yaklaşımının özellikleri ve eğitimsel uygulamalarıyla ilgili algıları incelenmiştir. Araştırma, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında, Ankara ili Elmadağ ilçesinde bulunan 14 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 170 eğitimci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan eğitimcilerin ADÖ yaklaşımı konusundaki algı düzeyleri tespit edilmeye çalışıldığı için araştırma modeli olarak tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sınıf ve branş öğretmenlerinin ADÖ yaklaşımı konusundaki algıları idarecilerinkinden daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, bayanların ADÖ yaklaşımıyla ilgili algı düzeylerinin erkeklere göre daha yüksek olduğu ve eğitimcilerin mesleki kıdemleri ile algı düzeyleri In the study, the perceptions of educators charged in primary schools on the characteristics and instructional implementation of IBL approach were examined. The study was conducted on 170 educators charged 14 primary schools in Elmadağ, Ankara in Spring 2006-2007. In the study, the survey method was used as an investigation model because of trying to get the perception levels of educators charged in primary schools about the IBL approach. At the end of the study, it was determined that classroom teachers and subject teachers have higher perception levels than administrators about IBL approach. Moreover, it was found that women have higher perception levels than men on IBL approach and there is a negative relationship between educators\' proffessional experience and their perception levels.Öğrenci Merkezli Eğitim, Araştırmaya Dayalı Öğrenme, AlgıStudent Centred Education, Inquiry Based Learning and Perception Tam Metin Arşiv Yıl :2014 Cilt :34 No:2Yıl :2014 Cilt :34 No:1Yıl :2013 Cilt :33 No:3Yıl :2013 Cilt :33 No:2Yıl :2013 Cilt :33 No:1Yıl :2012 Cilt :32 No:3Yıl :2012 Cilt :32 No:2Yıl :2012 Cilt :32 No:1Yıl :2011 Cilt :31 No:3Yıl :2011 Cilt :31 No:2Yıl :2011 Cilt :31 No:1Yıl :2010 Cilt :30 No:3Yıl :2010 Cilt :30 No:2Yıl :2010 Cilt :30 No:1Yıl :2009 Cilt :29 No:3Yıl :2009 Cilt :29 No:2Yıl :2009 Cilt :29 No:1Yıl :2008 Cilt :28 No:3Yıl :2008 Cilt :28 No:2Yıl :2008 Cilt :28 No:1Yıl :2007 Cilt :27 No:3Yıl :2007 Cilt :27 No:2Yıl :2007 Cilt :27 No:1Yıl :2006 Cilt :26 No:3Yıl :2006 Cilt :26 No:2Yıl :2006 Cilt :26 No:1Yıl :2005 Cilt :25 No:3Yıl :2005 Cilt :25 No:2Yıl :2005 Cilt :25 No:1Yıl :2004 Cilt :24 No:3Yıl :2004 Cilt :24 No:2Yıl :2004 Cilt :24 No:1Yıl :2003 Cilt :23 No:3Yıl :2003 Cilt :23 No:2Yıl :2003 Cilt :23 No:1Yıl :2002 Cilt :22 No:3Yıl :2002 Cilt :22 No:2Yıl :2002 Cilt :22 No:1Yıl :2001 Cilt :21 No:3Yıl :2001 Cilt :21 No:2Yıl :2001 Cilt :21 No:1

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Çalışkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 28 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çalışkan, H. (2008). Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 153-170.
AMA Çalışkan H. Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları. GEFAD. Mart 2008;28(1):153-170.
Chicago Çalışkan, Hüseyin. “Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 28, sy. 1 (Mart 2008): 153-70.
EndNote Çalışkan H (01 Mart 2008) Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 28 1 153–170.
IEEE H. Çalışkan, “Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları”, GEFAD, c. 28, sy. 1, ss. 153–170, 2008.
ISNAD Çalışkan, Hüseyin. “Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 28/1 (Mart 2008), 153-170.
JAMA Çalışkan H. Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları. GEFAD. 2008;28:153–170.
MLA Çalışkan, Hüseyin. “Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 28, sy. 1, 2008, ss. 153-70.
Vancouver Çalışkan H. Eğitimcilerin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İlgili Algıları. GEFAD. 2008;28(1):153-70.