This study aims to investigate whether singing students who have trained in the graduate programs of music education departments have actually appeared as solo in the concerts, to find out their views on the state of their anxiety which causes the excitement/nervousness they experience before, during and after solo concert activities and to throw a light on the relations between these variables or their relations with other variables (such as gender, education level, etc.). Research question of the study is determined as “What is the state of the vocalization anxiety of singing students who have participated as solo in the concerts have been realized in Music Teacher Training Institutions?”. 3 sub-questions are investigated.
Music education Singing education Solo concerts.Anxiety for vocalization Enthusiasm
Bu araştırma, müzik eğitimi anabilim dalları lisans programlarında eğitim gören şan öğrencilerinin konserlerde solo yer alıp almadıklarına, solo konser etkinlikleri öncesinde, sırasında ve sonrasında yaşadıkları heyecana yol açan seslendirme kaygılarının durumuna ilişkin görüşlerini belirlemek üzere ve bu değişkenlerin birbirleriyle ya da diğer farklı değişkenlerle (cinsiyet, lise öğrenim durumu vb.) olan ilişkilerini ortaya çıkarmak amacına yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın problem cümlesi “Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Solo Konserlere Katılan Şan Öğrencilerinin Seslendirme Kaygılarının Durumu Nedir?” olarak belirlenmiş ve problem cümlesine bağlı olarak 3 alt probleme yanıt aranmıştır.
Müzik eğitimi Şan eğitimi Solo konserler Seslendirme kaygısı Heyecan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 27 Sayı: 2 |