BibTex RIS Kaynak Göster

An Example of Drama Application And Drama in Elementary Education

Yıl 2007, Cilt: 27 Sayı: 1, 103 - 139, 01.03.2007

Öz

An educational system which directs students to memorize, become passive listeners, and present from thinking, questioning, and searching is not being advocated in the new era, Contrary, a system which raisers individuals who are capable of making suggestions to solve problems, questioning and developing the environment, in which they live, use their minds and emotions together and consuming the knowledge and transforming it to producation is being accepted. In this framework, the role of drama in education and teaching is very important During the animations and teaching of subjects, drama supports educations and teaching by providing advantages for conducting empathy, using body language, role playing, relaxing, dreaming and acquiring communication skills.The purpose of this study is with an example to show the influence of drama lecture subjests on elementary children\' learing and developments taught at Gazi Facultry of Education, Elementaİlköğretim, Drama, Öğrenme, Gelişim, Etki, Uygulama, Örnek.Elementary, Educations, Drama, Teaching, Development, Effect, Application, Example. Tam Metin

İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama

Yıl 2007, Cilt: 27 Sayı: 1, 103 - 139, 01.03.2007

Öz

Eğitim ve öğretimde öğrencileri ezbere iten, düşünmeye sevk etmeyen, çocuğun sürekli dinlediği bir sistem artık çağımızda kabul görmemektedir. Bunun yerine karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getiren, yaşadığı çevreyi sorgulayabilen ve ileri boyutlara taşıyan, duygularını ve aklını birlikte kullanan, bilgiyi özümseyerek onu işe dönüştüren bireylerin yetişmesi öngörülmektedir. Bunun için “drama” eğitim ve öğretimde çok büyük bir önem taşımaktadır. Drama, bir konunun canlandırılması sırasında konuyu öğretirken empati kurma, beden dilini kullanma, rol oynama, hayal kurma, rahatlama, iletişim ve etkileşim becerilerini kazandırması ile eğitim ve öğretimi desteklemektedir. Bu makalede; Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği AnaAn educational system which directs students to memorize, become passive listeners, and present from thinking, questioning, and searching is not being advocated in the new era, Contrary, a system which raisers individuals who are capable of making suggestions to solve problems, questioning and developing the environment, in which they live, use their minds and emotions together and consuming the knowledge and transforming it to producation is being accepted. In this framework, the role of drama in education and teaching is very important During the animations and teaching of subjects, drama supports educations and teaching by providing advantages for conducting empathy, using body language, role playing, relaxing, dreaming and acquiring communication skills.The purpose of this study is with an example to show the influence of drama lecture subjests on elementary children\' learing and developments taught at Gazi Facultry of Education, Elementaİlköğretim, Drama, Öğrenme, Gelişim, Etki, Uygulama, Örnek.Elementary, Educations, Drama, Teaching, Development, Effect, Application, Example. Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necmettin Karakaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakaya, N. (2007). İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 103-139.
AMA Karakaya N. İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama. GEFAD. Mart 2007;27(1):103-139.
Chicago Karakaya, Necmettin. “İlköğretimde Drama Ve Örnek Bir Uygulama”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27, sy. 1 (Mart 2007): 103-39.
EndNote Karakaya N (01 Mart 2007) İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 1 103–139.
IEEE N. Karakaya, “İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama”, GEFAD, c. 27, sy. 1, ss. 103–139, 2007.
ISNAD Karakaya, Necmettin. “İlköğretimde Drama Ve Örnek Bir Uygulama”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/1 (Mart 2007), 103-139.
JAMA Karakaya N. İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama. GEFAD. 2007;27:103–139.
MLA Karakaya, Necmettin. “İlköğretimde Drama Ve Örnek Bir Uygulama”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 27, sy. 1, 2007, ss. 103-39.
Vancouver Karakaya N. İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama. GEFAD. 2007;27(1):103-39.