In this research, two experimental groups that are equal according to learning experiences, each included 30 subjects, are created. Pre-Test Values of the students from different instruction systems compared to the Corrected Post-Test Values and Permanence Average Values showed a significant difference in favor of face-to-face learning. In Internet-Based Learning System, the permanence of the knowledge learned by the students which is evaluated by a Permanence Test had showed a significant increase as to Post-Test achievement scores
Equivalency theory equalizing experiences Internet-based learning distance education theories different levels of academic achievements
Bu araştırmada her biri 30 denekten oluşan ve birbirine öğrenme deneyimleri açısından eş iki deney grubu oluşturulmuştur. Farklı öğrenme sistemlerinde öğrenim gören öğrencilerin öntest puanlarına göre düzeltilmiş sontest ve kalıcılık ortalama puanları arasında yüz yüze öğrenme sistemi lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmektedir. İnternet temelli öğrenme sisteminde öğrencilerin öğrendikleri bilgilerinin kalıcılığına ilişkin olarak uygulanan kalıcılık testi puanı ortalamalarında sonteste göre anlamlı şekilde bir artış söz konusudur.
Eşitlik Kuramı deneyimlerin eşitlenmesi internet temelli öğrenme uzaktan eğitim kuramları farklı düzeylerdeki akademik başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 26 Sayı: 3 |