BibTex RIS Kaynak Göster

Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri

Yıl 2006, Cilt: 26 Sayı: 3, 133 - 143, 01.09.2006

Öz

Bu çalışma öğretim sürecinde motivasyon konusuna yöneliktir. Araştırmanın amacı aday ve deneyimli öğretmenlerin etkili öğretim sürecinde motivasyon konusunda görüşlerini belirlemektir. Araştırmada veriler açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ile toplanmıştır. Araştırmanın bulguları gerek deneyimli öğretmenlerin gerekse öğretmen adaylarının konuyla ilgili ortak bazı hususlara işaret ettikleri, ancak öğretmen adaylarının bu konuda biraz daha detaylı bir bakış açısı ile konuyu değerlendirdiklerini göstermiştir.

Kaynakça

  • Bempechat, J. (2004) ‘The motivational benefits of homework: a social-cognitive perspective’, Theory Into Practice, 43 (3), 189-196.
  • Capel, S., Leask, M. and Turner, T. (eds) (1995) Learning to teach in the secondary school. London: RoutledgeFalmer.
  • Çakmak, M. & Ercan, L. (2003) ‘Student teachers’ views on the role of motivation for mathematics teaching and learning’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 31-37.
  • Ercan, L. (2003) Motivasyon. Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (Ed.L.Küçükahmet), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Fidan, N. (1985) Okulda Öğrenme ve Öğretme (Kuramlar, İlkeler, Yöntemler), Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Hastings, N. (1997) ‘Classroom motivation’, in Effective Primary Teaching (Research- based classroom strategies) (Eds: P.Croll, & N.Hastings), London: David Fulton Publishers.
  • Hong, E., Milgram, R. M.& Rowell,L.L. (2004) ‘Homework motivation and preference: a learner-centered homework approach’, Theory Into Practice, 43 (3), 197- 204.
  • Reece, I. and Walker, S. (1997) Teaching, Training and Learning: A Practical Guide. (5th edn.) Business Education Publishers.
  • http://honolulu.hawai.ed
  • http://pvbars.org/webpage/library/motivation

Views of Experienced and Student Teachers about Motivation in Effective Teaching Process

Yıl 2006, Cilt: 26 Sayı: 3, 133 - 143, 01.09.2006

Öz

This study deals with motivation that is regarded as having direct effects on teaching process. The aim of the study is to determine the views of both experienced and student teachers about motivation in the teaching process. The data were collected by means questionnaire with open ended items. The findings indicate that although both experienced teachers and student teachers state similar views about motivation student teachers seem to have much more detailed perspectives on motivation.

Kaynakça

  • Bempechat, J. (2004) ‘The motivational benefits of homework: a social-cognitive perspective’, Theory Into Practice, 43 (3), 189-196.
  • Capel, S., Leask, M. and Turner, T. (eds) (1995) Learning to teach in the secondary school. London: RoutledgeFalmer.
  • Çakmak, M. & Ercan, L. (2003) ‘Student teachers’ views on the role of motivation for mathematics teaching and learning’, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 31-37.
  • Ercan, L. (2003) Motivasyon. Sınıf Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar (Ed.L.Küçükahmet), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Fidan, N. (1985) Okulda Öğrenme ve Öğretme (Kuramlar, İlkeler, Yöntemler), Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Hastings, N. (1997) ‘Classroom motivation’, in Effective Primary Teaching (Research- based classroom strategies) (Eds: P.Croll, & N.Hastings), London: David Fulton Publishers.
  • Hong, E., Milgram, R. M.& Rowell,L.L. (2004) ‘Homework motivation and preference: a learner-centered homework approach’, Theory Into Practice, 43 (3), 197- 204.
  • Reece, I. and Walker, S. (1997) Teaching, Training and Learning: A Practical Guide. (5th edn.) Business Education Publishers.
  • http://honolulu.hawai.ed
  • http://pvbars.org/webpage/library/motivation
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melek Çakmak Bu kişi benim

Leyla Ercan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çakmak, M., & Ercan, L. (2006). Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 133-143.
AMA Çakmak M, Ercan L. Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri. GEFAD. Eylül 2006;26(3):133-143.
Chicago Çakmak, Melek, ve Leyla Ercan. “Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler Ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26, sy. 3 (Eylül 2006): 133-43.
EndNote Çakmak M, Ercan L (01 Eylül 2006) Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 3 133–143.
IEEE M. Çakmak ve L. Ercan, “Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri”, GEFAD, c. 26, sy. 3, ss. 133–143, 2006.
ISNAD Çakmak, Melek - Ercan, Leyla. “Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler Ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26/3 (Eylül 2006), 133-143.
JAMA Çakmak M, Ercan L. Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri. GEFAD. 2006;26:133–143.
MLA Çakmak, Melek ve Leyla Ercan. “Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler Ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 3, 2006, ss. 133-4.
Vancouver Çakmak M, Ercan L. Etkili Öğretim Sürecinde Deneyimli Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının Motivasyon Konusunda Görüşleri. GEFAD. 2006;26(3):133-4.