BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Consumer Rights in Consumer Education

Yıl 2006, Cilt: 26 Sayı: 3, 239 - 250, 01.09.2006

Öz

Consumer education aims to administer the economic sources of the consumer, selection of the product and service, development of purchase and usage skills, consumer rights and responsibilities and the methods of developing organization skills and gaining rational consumers to the society. It is very important for the consumers to know their universal rights (right of meeting the basic needs, right of security and trust, right of gaining information, right of education, right of electing, right of announcing their demands, right of compensation, right of having a healthy environment) and the usage in application for the realization of conscious consumption.

Kaynakça

  • Baykan, R . (1998) . Türkiye’de Tüketicinin Korunması Tedbirleri, Öneriler ve Ekonomik Etkileri. İstanbul.
  • Ersoy, A.F . (2001) . Tüketici Eğitiminde Tüketici Haklarının Yeri ve Önemi. Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi. 33 (471), 20-23.
  • Herman, R . (2002) . Consumerizm: Its Goals Organizatıon and Future. Journal of Marketing. 2(1), 17-25.
  • Mazlum, M . (1999) . Tüketici Haklarını Nasıl Koruyabiliriz? Pazarlama Dünyası Dergisi. 1(25), 9-11.
  • Karpatkin, R . (1996) . Consumer Rights and Problems In The World.I. Uluslararası Tüketici Konferansı. İstanbul.
  • Tok, F . (1994) . Tüketici Neden Örgütlenmeli? Tüketici Dergisi. TSE Yayını. Ankara.
  • Özcan , Ş . (1996) . Tüketicinin Korunması . Standart ve Ekonomik Teknik Dergisi. 35 (414), 126-130.
  • Özsabuncuoğlu , İ . (2001) . Tüketici Haklarının Korunmasına İlişkin Gözlemler. Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi. 24 (471), 32-36.
  • Öztürk, T . (1986) . Tüketicinin Korunması ve Tüketici Hakları. Ankara: Türk-İş Kooperatifler Bürosu Yayını.
  • Yener, M . (1990) . Tüketici Eğitimi ve Aile Açısından Önemi. Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi. 29 (346), 19-24.
  • Yiğit, E . (2001) . Canınızı Sıkan Her Malın Bedelini Ödetin. Ekonomik Trend Dergisi. İstanbul.

Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü

Yıl 2006, Cilt: 26 Sayı: 3, 239 - 250, 01.09.2006

Öz

Tüketici eğitimi, tüketicinin ekonomik kaynaklarını yönetme, mal ve hizmetleri seçme, satın alma ve kullanma becerilerini geliştirme, tüketici hakları ve sorumlulukları konusunda bilgilendirme ve örgütleme bilincini geliştirme yolu ile topluma rasyonel tüketiciler kazandırmayı amaçlar. Tüketiciler arasında haklarını arama, kullanma ve örgütlenme bilincini geliştirmek tüketici eğitiminin diğer amaçları arasında yer almaktadır.Bilinçli tüketimin gerçekleşmesinde tüketicinin sahip olduğu (temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, güvenlik ve güven duyma hakkı, bilgi edinme hakkı, eğitilme hakkı, seçme hakkı, sesini duyurma hakkı, tazmin edilme hakkı, sağlıklı bir çevreye sahip olma hakkı) evrensel haklarını bilmesi ve uygulamada bunları kullanması son derece önemlidir.

Kaynakça

  • Baykan, R . (1998) . Türkiye’de Tüketicinin Korunması Tedbirleri, Öneriler ve Ekonomik Etkileri. İstanbul.
  • Ersoy, A.F . (2001) . Tüketici Eğitiminde Tüketici Haklarının Yeri ve Önemi. Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi. 33 (471), 20-23.
  • Herman, R . (2002) . Consumerizm: Its Goals Organizatıon and Future. Journal of Marketing. 2(1), 17-25.
  • Mazlum, M . (1999) . Tüketici Haklarını Nasıl Koruyabiliriz? Pazarlama Dünyası Dergisi. 1(25), 9-11.
  • Karpatkin, R . (1996) . Consumer Rights and Problems In The World.I. Uluslararası Tüketici Konferansı. İstanbul.
  • Tok, F . (1994) . Tüketici Neden Örgütlenmeli? Tüketici Dergisi. TSE Yayını. Ankara.
  • Özcan , Ş . (1996) . Tüketicinin Korunması . Standart ve Ekonomik Teknik Dergisi. 35 (414), 126-130.
  • Özsabuncuoğlu , İ . (2001) . Tüketici Haklarının Korunmasına İlişkin Gözlemler. Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi. 24 (471), 32-36.
  • Öztürk, T . (1986) . Tüketicinin Korunması ve Tüketici Hakları. Ankara: Türk-İş Kooperatifler Bürosu Yayını.
  • Yener, M . (1990) . Tüketici Eğitimi ve Aile Açısından Önemi. Standart Ekonomik ve Teknik Dergisi. 29 (346), 19-24.
  • Yiğit, E . (2001) . Canınızı Sıkan Her Malın Bedelini Ödetin. Ekonomik Trend Dergisi. İstanbul.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ateş Bayazit Hayta Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Hayta, A. B. (2006). Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 239-250.
AMA Hayta AB. Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü. GEFAD. Eylül 2006;26(3):239-250.
Chicago Hayta, Ateş Bayazit. “Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26, sy. 3 (Eylül 2006): 239-50.
EndNote Hayta AB (01 Eylül 2006) Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 3 239–250.
IEEE A. B. Hayta, “Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü”, GEFAD, c. 26, sy. 3, ss. 239–250, 2006.
ISNAD Hayta, Ateş Bayazit. “Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26/3 (Eylül 2006), 239-250.
JAMA Hayta AB. Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü. GEFAD. 2006;26:239–250.
MLA Hayta, Ateş Bayazit. “Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 3, 2006, ss. 239-50.
Vancouver Hayta AB. Tüketici Haklarının Tüketici Eğitimindeki Rolü. GEFAD. 2006;26(3):239-50.