The focus of this work is to provide a general overview of the slower development of biological sciences compared with that of physics and chemistry and to reveal what kind of events affected this development positively and negatively. The literature reveals that some factors positively affected the development of the biological sciences in school curriculum. These are: a) the realization of the importance of biology knowledge for the general health and productivity of society, b) understanding the economic value of biology knowledge and the necessity of the application of biology as a science in agriculture and food production. c) the requirement of a more general inclusion of biology into school curriculum for medical schools, d) the consideration of biology knowledge as an instrument to develop the responsibilities of citizenship. On the other hand, in the literature some factors led to obsBiyoloji bilimleri, biyolojinin gelişimi, fen bilimleri.Biological sciences, development of biology, sciences. Tam Metin
Bu makalenin amacı, fizik ve kimya bilimleri ile karşılaştırıldığında, okullarda biyoloji bilimlerinin daha yavaş yer edinmesinin ve gelişmesinin nedenlerini araştırmak ve bu gelişimi olumlu veya olumsuz bir şekilde ne gibi olayların etkilediğini ortaya çıkarmaktır. Biyoloji bilimlerinin okul programlarında gelişimini bazı faktörler olumlu şekilde etkilemiştir. Bunlar: a) Toplumun genel sağlığı ve verimliliğinin artması ile ilgili olarak biyoloji bilgisinin öneminin anlaşılması. b) Ürünlerden daha iyi verim alabilmek için biyoloji bilgisinin uygulanmasının gerekliliğini ve biyoloji bilgisinin ekonomik yönden değerini anlama. c) Tıp okullarının öğrencilerin yüksek öğretime ön biyoloji eğitimi almış olarak gelmelerini sağlamak için yaptığı baskı. d) Biyoloji bilgisinin vatandaşlık sorumluluklarının geliştirilmesinde bir araçThe focus of this work is to provide a general overview of the slower development of biological sciences compared with that of physics and chemistry and to reveal what kind of events affected this development positively and negatively. The literature reveals that some factors positively affected the development of the biological sciences in school curriculum. These are: a) the realization of the importance of biology knowledge for the general health and productivity of society, b) understanding the economic value of biology knowledge and the necessity of the application of biology as a science in agriculture and food production. c) the requirement of a more general inclusion of biology into school curriculum for medical schools, d) the consideration of biology knowledge as an instrument to develop the responsibilities of citizenship. On the other hand, in the literature some factors led to obsBiyoloji bilimleri, biyolojinin gelişimi, fen bilimleri.Biological sciences, development of biology, sciences. Tam Metin
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 26 Sayı: 1 |