BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of School Experience Applications in the Science Departments

Yıl 2006, Cilt: 26 Sayı: 1, 83 - 99, 01.03.2006

Öz

In this study, “The applications of school experience” in science departments have been evaluated by the students in the school year 2002-2003. As a result, some problems have been observed in terms of choosing the school and teachers, carrying out the school experience I and II, organization of the schedule, realization of the proposed activities on time according to the determined objectives and the evaluation of the participants. However, these problems can be overcome in time.

Kaynakça

  • Arı, A. ve Kiraz, E. (1999). “Okul Deneyimi Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitim Sempozyumu, Özel Sayı. MEB. Ankara.
  • Aycan, Ş., Yoldaş, C., Arı, E. ve Türkoğuz, S. (2002). Okul Deneyimi Uygulamalarının Teknik Eğitim Fakültesi ve Eğitim Fakültesindeki Öğretmen Adaylarına Etkilerinin Karşılaştırılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kongre Özetleri, ODTÜ-Ankara, Sy: 268.
  • Fakülte-Okul İşbirliği Öğretmen Eğitimi Dizisi. (1998). YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi. Ankara.
  • Gözütok, F.D. (1991).Orta Öğretim Öğretmenlerinin Öğretmenlik Formasyonu Açısından Eğitim İhtiyaçlarının Saptanması. Eğitimde Nitelik Geliştirme Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu. İstanbul.
  • Hacıoğlu, F. ve Alkan, C. (1997). Öğretmenlik Uygulamaları Öğretim Teknolojisi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Harmandar, M., Bayrakçeken, S., Kıncal, R.Y., Büyükkasap, E. ve Kızılkaya, S. (2000). Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde Okul Deneyimi Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi. 148, 3-6.
  • Hawke, K. (1997). Roles, Responsibilities and Relationships in Mentoring: A Literatüre Review and Agenda for Research. Journal of Teacher Education. 48(5), 325- 335.
  • Kavcar, N. (1999). Okul Deneyimi Dersi Üzerine Bir İnceleme, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitim Sempozyumu, Özel Sayı. MEB, Ankara.
  • Kiraz, E. (1997). In What Ways Do Student Teachers Contribute to Their Supervising Teachers Professional Development. Ph. D. Thesis, University of Southern California, USA.
  • Kocabaş, A., Durukafa, G., Gürşimşek, İ. ve Günay, D. (2000). 1998-1999 Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Buca Eğitim Fakültesi Uygulama Okulları İşbirliği Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı. 12, 44-55.
  • Martin, S. (1994). The Mentoring Process in Preservice Teacher Education. School Organization. 14, 269-277.
  • Saka, A., Akdeniz, A.R. ve Enginar, İ. (2002). Biyoloji Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kongre Özetleri, ODTÜ-Ankara, Sy: 29.
  • Sevim, S. ve Ayas, A. (2002). Okul Deneyimi-I Etkinliklerinin Yeniden Düzenlenmesi ve Etkililiği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kongre Özetleri, ODTÜ-Ankara, Sy: 304.
  • Sünbül, A.M. ve diğerleri. (2001). Bir Meslek Olarak Öğretmenlik Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pagem Yayıncılık.

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi

Yıl 2006, Cilt: 26 Sayı: 1, 83 - 99, 01.03.2006

Öz

Bu çalışmada fen bilgisi eğitimi ana bilim dallarındaki “Okul Deneyimi” uygulamaları öğrenciler tarafından 2002-2003 öğretim yılında çeşitli açılardan değerlendirilmiştir. Sonuçta; özellikle okul deneyimi I-II derslerinin yürütülmesinde, uygulama okulu ve uygulama öğretmenlerinin seçiminde haftalık çalışma programlarının düzenlenmesinde planlanan etkinliklerin zamanında ve belirlenen hedefler doğrultusunda gerçekleştirilmesinde ve uygulamaya devam eden öğrencilerin değerlendirilmelerinde bazı sorunlar yaşandığı gözlenmiştir. Ancak bunlar zamanla aşılabilecek problemlerdir.

Kaynakça

  • Arı, A. ve Kiraz, E. (1999). “Okul Deneyimi Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitim Sempozyumu, Özel Sayı. MEB. Ankara.
  • Aycan, Ş., Yoldaş, C., Arı, E. ve Türkoğuz, S. (2002). Okul Deneyimi Uygulamalarının Teknik Eğitim Fakültesi ve Eğitim Fakültesindeki Öğretmen Adaylarına Etkilerinin Karşılaştırılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kongre Özetleri, ODTÜ-Ankara, Sy: 268.
  • Fakülte-Okul İşbirliği Öğretmen Eğitimi Dizisi. (1998). YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi. Ankara.
  • Gözütok, F.D. (1991).Orta Öğretim Öğretmenlerinin Öğretmenlik Formasyonu Açısından Eğitim İhtiyaçlarının Saptanması. Eğitimde Nitelik Geliştirme Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu. İstanbul.
  • Hacıoğlu, F. ve Alkan, C. (1997). Öğretmenlik Uygulamaları Öğretim Teknolojisi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Harmandar, M., Bayrakçeken, S., Kıncal, R.Y., Büyükkasap, E. ve Kızılkaya, S. (2000). Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde Okul Deneyimi Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi. 148, 3-6.
  • Hawke, K. (1997). Roles, Responsibilities and Relationships in Mentoring: A Literatüre Review and Agenda for Research. Journal of Teacher Education. 48(5), 325- 335.
  • Kavcar, N. (1999). Okul Deneyimi Dersi Üzerine Bir İnceleme, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitim Sempozyumu, Özel Sayı. MEB, Ankara.
  • Kiraz, E. (1997). In What Ways Do Student Teachers Contribute to Their Supervising Teachers Professional Development. Ph. D. Thesis, University of Southern California, USA.
  • Kocabaş, A., Durukafa, G., Gürşimşek, İ. ve Günay, D. (2000). 1998-1999 Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Buca Eğitim Fakültesi Uygulama Okulları İşbirliği Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı. 12, 44-55.
  • Martin, S. (1994). The Mentoring Process in Preservice Teacher Education. School Organization. 14, 269-277.
  • Saka, A., Akdeniz, A.R. ve Enginar, İ. (2002). Biyoloji Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kongre Özetleri, ODTÜ-Ankara, Sy: 29.
  • Sevim, S. ve Ayas, A. (2002). Okul Deneyimi-I Etkinliklerinin Yeniden Düzenlenmesi ve Etkililiği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kongre Özetleri, ODTÜ-Ankara, Sy: 304.
  • Sünbül, A.M. ve diğerleri. (2001). Bir Meslek Olarak Öğretmenlik Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pagem Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Cansaran Bu kişi benim

Önder İdil Bu kişi benim

Melek Kalkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cansaran, A., İdil, Ö., & Kalkan, M. (2006). Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 83-99.
AMA Cansaran A, İdil Ö, Kalkan M. Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. GEFAD. Mart 2006;26(1):83-99.
Chicago Cansaran, Arzu, Önder İdil, ve Melek Kalkan. “Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26, sy. 1 (Mart 2006): 83-99.
EndNote Cansaran A, İdil Ö, Kalkan M (01 Mart 2006) Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26 1 83–99.
IEEE A. Cansaran, Ö. İdil, ve M. Kalkan, “Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 26, sy. 1, ss. 83–99, 2006.
ISNAD Cansaran, Arzu vd. “Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 26/1 (Mart 2006), 83-99.
JAMA Cansaran A, İdil Ö, Kalkan M. Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. GEFAD. 2006;26:83–99.
MLA Cansaran, Arzu vd. “Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 1, 2006, ss. 83-99.
Vancouver Cansaran A, İdil Ö, Kalkan M. Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dallarındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. GEFAD. 2006;26(1):83-99.