The aim of this work is to determine the misconceptions of the high school students related to radioactivity and examine the effects of textbooks in such misconceptions. Radioactivity conceptual test has been applied to define the misconceptions. The study revealed some of the misconceptions were already present in the textbooks and some of the statements, pictures and diagrams were arranged in a way which may cause these misconceptions.
Bu çalışma, lise öğrencilerinin radyoaktivite konusundaki yanlış kavramalarının tespit edilmesi ve bu yanlış kavramaların oluşmasında ve pekiştirilmesinde ders kitaplarının etkinliğinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Yanlış kavramaları belirlemek için radyoaktivite kavram testi uygulanmış ve seçilen öğrencilerle mülakatlar yapılmıştır. Çalışmanın sonunda, belirlenen yanlış kavramaların bazılarının aynen ders kitaplarında da yer aldığı ve kitaplardaki bazı ifade, resim ve şekillerin öğrencilerin yanlış kavramalarına neden olabilecek şekilde düzenlendiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 25 Sayı: 3 |