BibTex RIS Kaynak Göster

Training School Managers Problems, Solutions And Suggestions

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 3, 237 - 252, 01.09.2005

Öz

In our century role expectations and duties of school managers and expectations from managers have been showing differences both qualitatively and quantitatively Educational leaders who can manage schools successfully are needed. For this reason in this study training school managers have been dealt with in a historical process and obstacles against training school managers have been put forwad. Moreover, qualitatives that 21 st century school leaders must have and analysis of international examples of school manager training problems and analysis and comparisons of efforts of reforms have been made. Problems for school managers training have been determined and solutions to these problems have been suggested.

Kaynakça

  • Anderson, M.E. (1991). Principals : How To Train, Recruit, Select, Induct And Evaluate Leaders For America’s Schools. Eric Clearing House On Educational Management. College Of Education. Universitiy Of Oregon.
  • Balcı, A. (2004). Türkiye’de Eğitim Yöneticisi Ve Eğitimin Müfettişi Yetiştirme Uygulamaları : Sorunlar Ve Öneriler. Çağdaş Eğitim Dergisi. Yıl. 29, Sayı : 307, Tekışık Yayıncılık.
  • Barth, R.S. (2001). Teacher Leader. Phi Delta Kapan. P. 82.
  • Başar, H. (1995). Eğitim Denetçisi. Rolleri, Yeterlikleri, Seçilmesi Ve Yetiştirilmesi. 3. Baskı, Ankara : Personel Eğitim Merkezi Yayınları, No : 19.
  • Bottoms, G.& O’Neill, K. (2001). Preparing A New Breed Of School Principals : Its Time For Action Southern Regional Education Board. 592 10th St. N.W. Atlanta, GA 30318.
  • Bush. T. (1998). “The National Professional Qualifications For Headship: The Key To Effective School Leadership”. School Leadership And Management, Vol : 18, No : 3.
  • Hale, E.L & Moorman, H.N. (2003), “Preparing School Pincipals : A National Perspective On Policy And Program Innovations”. Institute For Educational Leadership Wishington, D.C.
  • Hillman, J. (1992). “The Preparation, Selection And Development Of Headteachers”. National Commission On Education (London, Heinemann).
  • Institute For Educational Leadership. (2000). Leadership For Student Learning : Reinventing The Principalship. Washington, DC : P.4.
  • Kaya, Y.K. (1993). Eğitim Yönetimi. Kuram Ve Türkiye’de Uygulama. Ankara : Set Ofset Matbaacılık.
  • Kelley, C; & Peterson, K. (2000). The Work Of Principals And Their Prepartion : Addressing Critical Needs For The 2/St Century. National Center On Education And The Economy.
  • M.E.B. (1993). 14. Milli Eğitim Şûrası Hazırlık Dökümanı, Ankara : Mayıs.
  • MEB. Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurum Yöneticilerinin Atama Yönetmeliği. (1999). Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, No : 23681.
  • O’Neill, K.; Fry, B.; Hill, D., & Bottoms, G. (2003). Good Principals Are The Key To Sccessful Schools : Six Strategies To Prepare More Good Principals. Atlanta : Southern Regional Education Board.
  • Şimşek, H. (2004). Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi : Karşılaştırmalı Örnekler Ve Türkiye İçin Öneriler. Çağdaş Eğitim Dergisi. Yıl : 29, Sayı : 307, Tekışık Yayıncılık.
  • Wong, P.M. (2004). “The Professional Development Of School Principals : Insights From Evaluating A Programme In Hong Kong. School Leadership And Management, Vol. 24, No : 2, May.

Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar Çözümler ve Öneriler

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 3, 237 - 252, 01.09.2005

Öz

İçinde bulunduğumuz yüzyılda okul yöneticilerinin rol davranışları, görevleri ve yöneticilerden beklentiler giderek nicelik ve nitelik olarak farklılık göstermiştir. Okulları başarılı bir biçimde yönetecek eğitsel liderlere ihtiyaç vardır. Bu sebepten dolayı, bu makalede okul yöneticilerinin yetiştirilmesi tarihsel bir süreç içerisinde ele alınıp, etkili okul liderlerinin yetiştirilmesi önündeki engeller ortaya konmuştur. Ayrıca 21.yy. okul liderlerinin sahip olması gereken nitelikler ve okul yöneticilerinin yetiştirilmesine ilişkin uluslararası örnekler ile reform girişimlerinin analizi ve karşılaştırması yapılmıştır. Okul yöneticisi yetiştirme sürecinde ortaya çıkan sorunlar tespit edilip bu sorunlara çözüm yolları önerilmiştir.

Kaynakça

  • Anderson, M.E. (1991). Principals : How To Train, Recruit, Select, Induct And Evaluate Leaders For America’s Schools. Eric Clearing House On Educational Management. College Of Education. Universitiy Of Oregon.
  • Balcı, A. (2004). Türkiye’de Eğitim Yöneticisi Ve Eğitimin Müfettişi Yetiştirme Uygulamaları : Sorunlar Ve Öneriler. Çağdaş Eğitim Dergisi. Yıl. 29, Sayı : 307, Tekışık Yayıncılık.
  • Barth, R.S. (2001). Teacher Leader. Phi Delta Kapan. P. 82.
  • Başar, H. (1995). Eğitim Denetçisi. Rolleri, Yeterlikleri, Seçilmesi Ve Yetiştirilmesi. 3. Baskı, Ankara : Personel Eğitim Merkezi Yayınları, No : 19.
  • Bottoms, G.& O’Neill, K. (2001). Preparing A New Breed Of School Principals : Its Time For Action Southern Regional Education Board. 592 10th St. N.W. Atlanta, GA 30318.
  • Bush. T. (1998). “The National Professional Qualifications For Headship: The Key To Effective School Leadership”. School Leadership And Management, Vol : 18, No : 3.
  • Hale, E.L & Moorman, H.N. (2003), “Preparing School Pincipals : A National Perspective On Policy And Program Innovations”. Institute For Educational Leadership Wishington, D.C.
  • Hillman, J. (1992). “The Preparation, Selection And Development Of Headteachers”. National Commission On Education (London, Heinemann).
  • Institute For Educational Leadership. (2000). Leadership For Student Learning : Reinventing The Principalship. Washington, DC : P.4.
  • Kaya, Y.K. (1993). Eğitim Yönetimi. Kuram Ve Türkiye’de Uygulama. Ankara : Set Ofset Matbaacılık.
  • Kelley, C; & Peterson, K. (2000). The Work Of Principals And Their Prepartion : Addressing Critical Needs For The 2/St Century. National Center On Education And The Economy.
  • M.E.B. (1993). 14. Milli Eğitim Şûrası Hazırlık Dökümanı, Ankara : Mayıs.
  • MEB. Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurum Yöneticilerinin Atama Yönetmeliği. (1999). Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, No : 23681.
  • O’Neill, K.; Fry, B.; Hill, D., & Bottoms, G. (2003). Good Principals Are The Key To Sccessful Schools : Six Strategies To Prepare More Good Principals. Atlanta : Southern Regional Education Board.
  • Şimşek, H. (2004). Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi : Karşılaştırmalı Örnekler Ve Türkiye İçin Öneriler. Çağdaş Eğitim Dergisi. Yıl : 29, Sayı : 307, Tekışık Yayıncılık.
  • Wong, P.M. (2004). “The Professional Development Of School Principals : Insights From Evaluating A Programme In Hong Kong. School Leadership And Management, Vol. 24, No : 2, May.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Korkmaz, M. (2005). Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar Çözümler ve Öneriler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 237-252.
AMA Korkmaz M. Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar Çözümler ve Öneriler. GEFAD. Eylül 2005;25(3):237-252.
Chicago Korkmaz, Mehmet. “Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar Çözümler Ve Öneriler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, sy. 3 (Eylül 2005): 237-52.
EndNote Korkmaz M (01 Eylül 2005) Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar Çözümler ve Öneriler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 3 237–252.
IEEE M. Korkmaz, “Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar Çözümler ve Öneriler”, GEFAD, c. 25, sy. 3, ss. 237–252, 2005.
ISNAD Korkmaz, Mehmet. “Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar Çözümler Ve Öneriler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25/3 (Eylül 2005), 237-252.
JAMA Korkmaz M. Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar Çözümler ve Öneriler. GEFAD. 2005;25:237–252.
MLA Korkmaz, Mehmet. “Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar Çözümler Ve Öneriler”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 3, 2005, ss. 237-52.
Vancouver Korkmaz M. Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi: Sorunlar Çözümler ve Öneriler. GEFAD. 2005;25(3):237-52.