In our century role expectations and duties of school managers and expectations from managers have been showing differences both qualitatively and quantitatively Educational leaders who can manage schools successfully are needed. For this reason in this study training school managers have been dealt with in a historical process and obstacles against training school managers have been put forwad. Moreover, qualitatives that 21 st century school leaders must have and analysis of international examples of school manager training problems and analysis and comparisons of efforts of reforms have been made. Problems for school managers training have been determined and solutions to these problems have been suggested.
İçinde bulunduğumuz yüzyılda okul yöneticilerinin rol davranışları, görevleri ve yöneticilerden beklentiler giderek nicelik ve nitelik olarak farklılık göstermiştir. Okulları başarılı bir biçimde yönetecek eğitsel liderlere ihtiyaç vardır. Bu sebepten dolayı, bu makalede okul yöneticilerinin yetiştirilmesi tarihsel bir süreç içerisinde ele alınıp, etkili okul liderlerinin yetiştirilmesi önündeki engeller ortaya konmuştur. Ayrıca 21.yy. okul liderlerinin sahip olması gereken nitelikler ve okul yöneticilerinin yetiştirilmesine ilişkin uluslararası örnekler ile reform girişimlerinin analizi ve karşılaştırması yapılmıştır. Okul yöneticisi yetiştirme sürecinde ortaya çıkan sorunlar tespit edilip bu sorunlara çözüm yolları önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 25 Sayı: 3 |