This study was carried out to determine the misconceptions of secondary school students about “force” which is fundamental of mechanics. The sample group constitutes 456 grade-10 science students who attend eight different secondary schools in four districts of central Ankara in 2002-2003 school years. Data formed by SPSS were used both in the development of the test used in this study and collecting the results. Some misconceptions which existed among students were listed at the end of the research and some suggestions were done to relieve these misconceptions.
Bu çalışma, lise öğrencilerinin, mekanik konularının temelini oluşturan kuvvet konusu ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ankara İl Merkezi\'ndeki 4 ilçede bulunan 8 genel lisede 2002-2003 eğitim öğretim döneminde öğrenim gören 456 lise 2. sınıf fen şubesi öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan testin geliştirilmesi ve uygulama sonuçlarının alınmasında SPSS istatistik programı kullanıldı. Öğrencilerde tespit edilen bazı kavram yanılgıları araştırma sonucunda maddeler halinde sunularak, kavram yanılgılarının giderilmesine yönelik önerilerde bulunuldu.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 25 Sayı: 2 |