The sample of the study is consisted of teacher candidates of preschool teacher education program at Uludağ Univesity Education Faculty. The aim of this study is to determine how much the activities in the guide proximize and help to teacher candidates at preschool teacher education program in their professional skills and determine defficiencies of the guide in order to develop it properly. In this study some examples of activities at“Practice Guide For Preschool Teacher Candidates” were presented. One way analysis of variance, percentages and frequencies are used in the analysis of the data gathered from the questiannaire. It was found that there is no significant difference between the oppinions of the teachers according to their grades. Therefore the percentages and the frequencies of teacher opinions for the every item were listed in the study.
Araştırmanın örneklemini 2003-2004 öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulöncesi Eğitimi Öğretmenliği programında öğrenim gören 207 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim alanındaki öğretmen adaylarının mesleki uygulamalarında kullandıkları aday öğretmen kılavuzundaki etkinlik yönergelerinin kendilerini mesleki becerilere ne ölçüde yakınlaştırdığını belirlemek, yönergelerin geliştirilmesi için eksiklikleri ve yapılması gerekenleri tespit etmektir. Araştırmada okul öncesi eğitimi öğretmen yetiştirme programındaki uygulama derslerine ilişkin kılavuzda yer alan etkinlik örneklerinden bazıları sunulmuştur. Anket formundan elde edilen verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi, frekans ve yüzdeler kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının sınıflara göre etkinThe sample of the study is consisted of teacher candidates of preschool teacher education program at Uludağ Univesity Education Faculty. The aim of this study is to determine how much the activities in the guide proximize and help to teacher candidates at preschool teacher education program in their professional skills and determine defficiencies of the guide in order to develop it properly. In this study some examples of activities at“Practice Guide For Preschool Teacher Candidates” were presented. One way analysis of variance, percentages and frequencies are used in the analysis of the data gathered from the questiannaire. It was found that there is no significant difference between the oppinions of the teachers according to their grades. Therefore the percentages and the frequencies of teacher opinions for the every item were listed in the study.Okul öncesi, Öğretmen yetiştirme, Uygulama dersleriPreschool, Teacher education, Practice courses Tam Metin
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 25 Sayı: 2 |