BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of the High School Freshmen s Level of Confidence in the Class

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 2, 275 - 292, 01.06.2005

Öz

In this research, a confidence scale in the class has been developed and high school freshmen\'s level of confidence has been tested. As a result of the independence t-test related to the first sub-goal, it was seen that the sex of the students did not cause differences in perceiving their confidence level in the class. In the second sub-goal, it was studied whether the duration of watching television caused differences in perceiving their confidence level in the class. As a result of the variance analysis the time that the students spent for watching television did not lead to significant differences at the “basic confidence” and “threat perception” sub-divisions. However, it was seen that it caused differences in “freedom of expression” division.

Kaynakça

  • Atay, M. ve Öncü, E.(2005). Elektronik Bakıcı; Televizyon. İnternetten 15 Haziran 2005’de elde edilmiştir. http://www.isnet.net.tr/channels/egitim/ okul_oncesi/ televizyon.asp
  • Bacanlı, H. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bilge, F. (2002). Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda Öğrenme. (Editör: B. Yeşilyaprak) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Brace, N. Kemp, R. Snelgar, R.(2003). A Guide to Data Analysis Using SPSS for Windows. New York: Palgrave Macmillan.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, G. (2002). Kişilik Gelişimi. (Editör: B. Yeşilyaprak) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Caine, R.N ve Caine, G. (2002). Beyin Temelli Öğrenme. (Çeviri Editörü: Gülten Ülgen) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Covey, S.R. (2002). Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Esmer, Y.(1999). Devrim, Evrim, Statüko:Türkiye’de Sosyal, Siyasal, Ekonomik Değerler. İstanbul: Tesev Yayınları.
  • Fukuyama, F. (2000). Güven: Sosyal Erdemler ve Refahın Yaratılması. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Güngör, E. (1998). Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak. İstanbul: Ötüken Yayıncılık.
  • Mcmillan, J. H. (2000). Educational Research. Fundamentals for the Consumer. Longman.
  • Moslow, A.(1996). Dinler, Değerler ve Doruk Deneyimler. (Çeviren: H.Koray Sönmez) İstanbul: Kuraldışı Yayınları.
  • Postman, N. (1994). Televizyon:Öldüren Eğlence. (Çeviren:Osman Akınhay) İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Solomon, R.C ve Flores, F. (2001). İş Dünyasında, Politikada, İlişkilerde ve Yaşamda Güven Yaratmak. (Çeviren: Ahmet Kardam) İstanbul: Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yılmaz, H. (2002). Öğretmenim Lütfen Bu Kitabı Okur musun? Konya: Çizgi Kitabevi.

Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Düzeylerinin Belirlenmesi

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 2, 275 - 292, 01.06.2005

Öz

Bu çalışmada, sınıf içi güven ölçeği geliştirilmiş ve lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven düzeyleri tespit edilmiştir. Araştırma kapsamına alınan lise birinci sınıf öğrencileri sınıf içinde kendilerini “orta” düzeyde güvende hissettiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin cinsiyetlerinin onların sınıf içi güven düzeyini algılamalarında farklılığa neden olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin televizyon izlemeye ayırdıkları sürenin sınıf içi güven algılarında farklılığa neden olup olmadığı incelenmiştir. Yapılan tek yönlü varyans analizi sonunda öğrencilerin televizyon izlemeye ayırdıkları sürenin “temel güven” ve “tehdit algılaması” alt boyutlarında anlamlı düzeyde farklılığa neden olmadığı, “ifade özgürlüğü” boyutunIn this research, a confidence scale in the class has been developed and high school freshmen\'s level of confidence has been tested. As a result of the independence t-test related to the first sub-goal, it was seen that the sex of the students did not cause differences in perceiving their confidence level in the class. In the second sub-goal, it was studied whether the duration of watching television caused differences in perceiving their confidence level in the class. As a result of the variance analysis the time that the students spent for watching television did not lead to significant differences at the “basic confidence” and “threat perception” sub-divisions. However, it was seen that it caused differences in “freedom of expression” division.güven, sınıf içi güven, değerconfidence, confidence in the class, value Tam Metin

Kaynakça

  • Atay, M. ve Öncü, E.(2005). Elektronik Bakıcı; Televizyon. İnternetten 15 Haziran 2005’de elde edilmiştir. http://www.isnet.net.tr/channels/egitim/ okul_oncesi/ televizyon.asp
  • Bacanlı, H. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bilge, F. (2002). Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda Öğrenme. (Editör: B. Yeşilyaprak) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Brace, N. Kemp, R. Snelgar, R.(2003). A Guide to Data Analysis Using SPSS for Windows. New York: Palgrave Macmillan.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, G. (2002). Kişilik Gelişimi. (Editör: B. Yeşilyaprak) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Caine, R.N ve Caine, G. (2002). Beyin Temelli Öğrenme. (Çeviri Editörü: Gülten Ülgen) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Covey, S.R. (2002). Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Esmer, Y.(1999). Devrim, Evrim, Statüko:Türkiye’de Sosyal, Siyasal, Ekonomik Değerler. İstanbul: Tesev Yayınları.
  • Fukuyama, F. (2000). Güven: Sosyal Erdemler ve Refahın Yaratılması. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Güngör, E. (1998). Ahlak Psikolojisi ve Sosyal Ahlak. İstanbul: Ötüken Yayıncılık.
  • Mcmillan, J. H. (2000). Educational Research. Fundamentals for the Consumer. Longman.
  • Moslow, A.(1996). Dinler, Değerler ve Doruk Deneyimler. (Çeviren: H.Koray Sönmez) İstanbul: Kuraldışı Yayınları.
  • Postman, N. (1994). Televizyon:Öldüren Eğlence. (Çeviren:Osman Akınhay) İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Solomon, R.C ve Flores, F. (2001). İş Dünyasında, Politikada, İlişkilerde ve Yaşamda Güven Yaratmak. (Çeviren: Ahmet Kardam) İstanbul: Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Yayınları.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yılmaz, H. (2002). Öğretmenim Lütfen Bu Kitabı Okur musun? Konya: Çizgi Kitabevi.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oktay Akbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akbaş, O. (2005). Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Düzeylerinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 275-292.
AMA Akbaş O. Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Düzeylerinin Belirlenmesi. GEFAD. Haziran 2005;25(2):275-292.
Chicago Akbaş, Oktay. “Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Düzeylerinin Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, sy. 2 (Haziran 2005): 275-92.
EndNote Akbaş O (01 Haziran 2005) Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Düzeylerinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 2 275–292.
IEEE O. Akbaş, “Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Düzeylerinin Belirlenmesi”, GEFAD, c. 25, sy. 2, ss. 275–292, 2005.
ISNAD Akbaş, Oktay. “Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Düzeylerinin Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25/2 (Haziran 2005), 275-292.
JAMA Akbaş O. Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Düzeylerinin Belirlenmesi. GEFAD. 2005;25:275–292.
MLA Akbaş, Oktay. “Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Düzeylerinin Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, 2005, ss. 275-92.
Vancouver Akbaş O. Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Düzeylerinin Belirlenmesi. GEFAD. 2005;25(2):275-92.