BibTex RIS Kaynak Göster

An Harmony Education as a Requirement of The Profession of Music Teaching

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 1, 199 - 211, 01.03.2005

Öz

In this study, the sources on how Harmony Education has to be in education of the staff to different occupations related with music have been analized and also the way Harmony Education in the Music Education has also been surveyed. In the Harmony Education, which does not take its place as an independent lesson in the programs of Music Education now, it has been aimed to draw attention of the harmony teachers to the approaches that give priority to the development of this skill.

Kaynakça

  • Bakihanova, Z.(2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası.
  • Bilgin, S. (1998). İlköğretim Okullarının 2. Kademesinde Müzik Eğitiminde Kullanılan Şarkıların Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Çıkışlı Müzik Öğretmenleri Tarafından Piyano İle Eşliklenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Benjamin, T. Horvit, M ve Nelson, R. Music for Analysis. California: Wadworth Publishing Company.
  • Benjamin, T. Horvit, M ve Nelson, R. (1979). Techniques and Materials of Tonal Music. Boston: Houghton Mifflin.”
  • Brings ,A. Burkhart, C. Kamien, R. ve Pershing, D. (1979). A New Approach to Keyboard Harmony. New York: W. W. Norton and Company.
  • İlerici, K. (1974). İş Halinde Üçlü Sistem Armoni. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Motte, D,D,L. (1976). Harmonielehre. Kassel: Barenreiter-Verlag. (Yayımlanmamış Çeviri, Sinemis Sun. Armoni Eğitimi. )
  • Özen, M. (1998). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Piyanoyu Müzik Öğretmenliği Mesleğinin Gerekleri Doğrultusunda Kullanma Becerileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Say, A. (2001).Müziğin Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.

Müzik Öğretmenliği Mesleği Gerekleri Doğrultusunda Bir Armoni Eğitimi

Yıl 2005, Cilt: 25 Sayı: 1, 199 - 211, 01.03.2005

Öz

Bu çalışmada, Müzikle ilgili değişik meslek gruplarına eleman yetiştirmede, Armoni Eğitiminin işlevinin ne olması gerektiği üzerine yazılmış çeşitli kaynakların konuya yaklaşımları incelenmiş, Müzik Öğretmenliği Mesleğinin gerekleri doğrultusunda bir armoni eğitiminin nasıl olması gerektiği araştırılmıştır. Özellikle yeniden yapılanma sonucu Müzik Öğretmenliği Programlarında bağımsız bir ders olarak yer almayan armoni eğitiminde, uygulamadan yola çıkarak beceri geliştirme öncelikli yaklaşımlar izleme konusunda armoni eğitimcilerinin dikkati çekilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Bakihanova, Z.(2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası.
  • Bilgin, S. (1998). İlköğretim Okullarının 2. Kademesinde Müzik Eğitiminde Kullanılan Şarkıların Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Çıkışlı Müzik Öğretmenleri Tarafından Piyano İle Eşliklenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Benjamin, T. Horvit, M ve Nelson, R. Music for Analysis. California: Wadworth Publishing Company.
  • Benjamin, T. Horvit, M ve Nelson, R. (1979). Techniques and Materials of Tonal Music. Boston: Houghton Mifflin.”
  • Brings ,A. Burkhart, C. Kamien, R. ve Pershing, D. (1979). A New Approach to Keyboard Harmony. New York: W. W. Norton and Company.
  • İlerici, K. (1974). İş Halinde Üçlü Sistem Armoni. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Motte, D,D,L. (1976). Harmonielehre. Kassel: Barenreiter-Verlag. (Yayımlanmamış Çeviri, Sinemis Sun. Armoni Eğitimi. )
  • Özen, M. (1998). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Piyanoyu Müzik Öğretmenliği Mesleğinin Gerekleri Doğrultusunda Kullanma Becerileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Say, A. (2001).Müziğin Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Sevgi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sevgi, A. (2005). Müzik Öğretmenliği Mesleği Gerekleri Doğrultusunda Bir Armoni Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 199-211.
AMA Sevgi A. Müzik Öğretmenliği Mesleği Gerekleri Doğrultusunda Bir Armoni Eğitimi. GEFAD. Mart 2005;25(1):199-211.
Chicago Sevgi, Ali. “Müzik Öğretmenliği Mesleği Gerekleri Doğrultusunda Bir Armoni Eğitimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, sy. 1 (Mart 2005): 199-211.
EndNote Sevgi A (01 Mart 2005) Müzik Öğretmenliği Mesleği Gerekleri Doğrultusunda Bir Armoni Eğitimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 1 199–211.
IEEE A. Sevgi, “Müzik Öğretmenliği Mesleği Gerekleri Doğrultusunda Bir Armoni Eğitimi”, GEFAD, c. 25, sy. 1, ss. 199–211, 2005.
ISNAD Sevgi, Ali. “Müzik Öğretmenliği Mesleği Gerekleri Doğrultusunda Bir Armoni Eğitimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25/1 (Mart 2005), 199-211.
JAMA Sevgi A. Müzik Öğretmenliği Mesleği Gerekleri Doğrultusunda Bir Armoni Eğitimi. GEFAD. 2005;25:199–211.
MLA Sevgi, Ali. “Müzik Öğretmenliği Mesleği Gerekleri Doğrultusunda Bir Armoni Eğitimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 1, 2005, ss. 199-11.
Vancouver Sevgi A. Müzik Öğretmenliği Mesleği Gerekleri Doğrultusunda Bir Armoni Eğitimi. GEFAD. 2005;25(1):199-211.