BibTex RIS Kaynak Göster

9th Grade Students Understanding Levels and Misconceptions bout Mitosis and Meiosis

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 3, - , 01.09.2004

Öz

The purpose of this study was to determine 9th grade students\' levels of understanding and misconceptions about mitosis and meiosis. 25 open-ended questions related to mitosis and meiosis conceptions were administered to 139 9th grade students. The results revealed that students had difficulties about the basic processes in mitosis and meiosis, the chromosome behaviours and some misconceptions because of the widespread lack of understanding of DNA, chromatid, chromosome, homologous chromosome, haploid-diploid cell concepts and the relationships between these concepts.

Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 3, - , 01.09.2004

Öz

Çalışmanın amacı, lise 1.sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konularını anlama düzeylerini ve bu konularla ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaçla, mitoz ve mayoz bölünme konuları hakkında 25 açık uçlu soru geliştirilmiş ve 139 lise 1.sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin DNA, kromozom, kromatit, homolog kromozom, haploid ve diploid hücre gibi temel kavramları ve aralarındaki ilişkileri yeterince anlayamadıklarını, bu duruma bağlı olarak mitoz ve mayoz bölünme süreçlerindeki temel olayları, kromozom davranışlarını da anlamakta güçlük çektiklerini ve kavram yanılgılarına sahip olduklarını göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

N. Gökben Atılboz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
AMA Atılboz NG. Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. GEFAD. Eylül 2004;24(3).
Chicago Atılboz, N. Gökben. “Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz Ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri Ve Kavram Yanılgıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 3 (Eylül 2004).
EndNote Atılboz NG (01 Eylül 2004) Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 3
IEEE N. G. Atılboz, “Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları”, GEFAD, c. 24, sy. 3, 2004.
ISNAD Atılboz, N. Gökben. “Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz Ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri Ve Kavram Yanılgıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/3 (Eylül 2004).
JAMA Atılboz NG. Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. GEFAD. 2004;24.
MLA Atılboz, N. Gökben. “Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz Ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri Ve Kavram Yanılgıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 3, 2004.
Vancouver Atılboz NG. Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. GEFAD. 2004;24(3).