People who are educated by means of traditional instruction cannot use their knowledge in their real life and cannot transfer their knowledge to different situations. In this point, construtivist approach seems to be an alternative to traditional instruction. It is thought that situated learning theory which resulted from the constructivist approach tries to eradicate these problems. In this study the assumptions, suggestions and the role of situated learning theory in the learning process are discussed.
Geleneksel öğretim yöntemleri ile yetişen bireylerin karşılaştıkları en büyük problemler öğrendiklerini gerçek yaşantıları sırasında kullanamamaları ve öğrendikleri bilgileri farklı durumlara transfer edememeleridir. Yapıcı yaklaşım bu noktada, geleneksel öğretime alternatif olarak görülmektedir. Bu yaklaşımın ışığında ortaya çıkan durumlu öğrenme kuramının, geleneksel öğretimden kaynaklanan bir çok sıkıntıyı ortadan kaldırabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada bu kuramın varsayımları, çözüm önerileri, öğrenme öğretme süreçlerindeki yeri tartışılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 3 |