BibTex RIS Kaynak Göster

Seeking New Perspectives in Technical and Vocational Education

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 3, - , 01.09.2004

Öz

In order to be successful in technical and vocational education (TVE), students should be oriented according to their abilities in a period from primary school to high school as in the modern countries. As the student is oriented to the fields which they are interested in, school, family and student should be in collaboration. Turkey that wants to take part in the group of developed countries and integrate into them has young and dynamic manpower, which is her, the biggest source. Using this manpower effectively, it is possible to create a competition among the countries. There are different models of TVE in the world. Our TVE system needs important reforms. While these reforms are made, VET models of different countries should be investigated.

Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 3, - , 01.09.2004

Öz

Mesleki eğitimin başarılı olabilmesi için çağdaş ülkelerin yaptığı gibi okul öncesinden başlayarak lise sonuna kadar devam eden süreçte öğrencileri kişisel kabiliyetlerine göre yönlendirme yapılmalıdır. Öğrenciler, yatkın oldukları alanlara yönlendirilirken, okul, aile ve öğrenci işbirliği içinde olmalıdır. Gelişmiş ülkeler arasında yer almak, onlarla bütünleşmek isteyen Türkiye\'nin elindeki en önemli kaynak, genç ve dinamik bir nüfus yapısına sahip olan insan gücüdür. Bu insan gücünü iyi kullanarak ülkeler arasında rekabet yaratabilme olanağı vardır. Dünyada değişik mesleki teknik eğitim uygulamaları bulunmaktadır. Meslek eğitimimizin önemli reformlara ihtiyacı vardır. Bu reformlar yapılırken değişik ülkelerdeki mesleki eğitim uygulamalIn order to be successful in technical and vocational education (TVE), students should be oriented according to their abilities in a period from primary school to high school as in the modern countries. As the student is oriented to the fields which they are interested in, school, family and student should be in collaboration. Turkey that wants to take part in the group of developed countries and integrate into them has young and dynamic manpower, which is her, the biggest source. Using this manpower effectively, it is possible to create a competition among the countries. There are different models of TVE in the world. Our TVE system needs important reforms. While these reforms are made, VET models of different countries should be investigated.Modeller, mesleki teknik eğitim, insan gücü, TürkiyeModels, technical and vocational education, manpower, Turkey Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanifi Bınıcı Bu kişi benim

Necdet Arı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bınıcı, H., & Arı, N. (2004). Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
AMA Bınıcı H, Arı N. Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. GEFAD. Eylül 2004;24(3).
Chicago Bınıcı, Hanifi, ve Necdet Arı. “Mesleki Ve Teknik Eğitimde Arayışlar”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 3 (Eylül 2004).
EndNote Bınıcı H, Arı N (01 Eylül 2004) Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 3
IEEE H. Bınıcı ve N. Arı, “Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar”, GEFAD, c. 24, sy. 3, 2004.
ISNAD Bınıcı, Hanifi - Arı, Necdet. “Mesleki Ve Teknik Eğitimde Arayışlar”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/3 (Eylül 2004).
JAMA Bınıcı H, Arı N. Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. GEFAD. 2004;24.
MLA Bınıcı, Hanifi ve Necdet Arı. “Mesleki Ve Teknik Eğitimde Arayışlar”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 3, 2004.
Vancouver Bınıcı H, Arı N. Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. GEFAD. 2004;24(3).