BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on the Assessment of the In service Needs of the Science Teachers of Gifted Students A Case for Science Art Center

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2004

Öz

The purpose of this study is to assess the in-service needs of science teachers of the gifted students with the help of needs assessment approach. In this research case study approach was used and data were gathered with the help of Needs Assessment In- Service Education Survey (NAIS). Sampling consists of nine science teachers working at the Bayburt and Trabzon Science Art Centers. Survey studies were implemented at these centers and data were analyzed. Data indicated that these teachers needs an in-service course about project based learning and activities, internet application about education of the gifted, modern learning theories and activities, Bloom\'s taxonomy and formal operations, models for the education of the gifted,, action research model, laboratory approaches. A modular seminar program of at least 28 hours covering these points should be prepared and provided for thÜstün yetenekli öğrenciler, fen Bilgisi öğretmenleri, bilim sanat merkeziGifted Students, Science Teachers, Science-Art Center Tam Metin

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2004

Öz

Bu çalışma üstün yetenekli öğrencilerin fen öğretmenlerinin hizmet içi ihtiyaçlarını ihtiyaç değerlendirme yaklaşımını kullanarak belirlemek amacı ile tasarlanmıştır. Özel durum yönteminin izlendiği bu çalışmada verilerin toplanması amacı ile bir Hizmet-içi İhtiyaç Değerlendirme Anketi (HİDA) hazırlandı. Çalışmanın örneklemini Bayburt ve Trabzon Bilim Sanat Merkezlerinde görev yapan 9 fen öğretmeni oluşturmaktadır. Hizmet-içi İhtiyaç Değerlendirme Anketi, örneklem de yer alan öğretmenlere uygulandı ve elde edilen veriler analiz edildi.Verilerin analizi neticesinde örneklem de yer alan öğretmenlerin bir çok konuda ihtiyaç belirtmelerine rağmen en fazla proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ve etkinlikler, yeteneklilikle ilgili ınternet siteleri ve sürThe purpose of this study is to assess the in-service needs of science teachers of the gifted students with the help of needs assessment approach. In this research case study approach was used and data were gathered with the help of Needs Assessment In- Service Education Survey (NAIS). Sampling consists of nine science teachers working at the Bayburt and Trabzon Science Art Centers. Survey studies were implemented at these centers and data were analyzed. Data indicated that these teachers needs an in-service course about project based learning and activities, internet application about education of the gifted, modern learning theories and activities, Bloom\'s taxonomy and formal operations, models for the education of the gifted,, action research model, laboratory approaches. A modular seminar program of at least 28 hours covering these points should be prepared and provided for thÜstün yetenekli öğrenciler, fen Bilgisi öğretmenleri, bilim sanat merkeziGifted Students, Science Teachers, Science-Art Center Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Gökdere Bu kişi benim

Salih Çepni Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gökdere, M., & Çepni, S. (2004). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2).
AMA Gökdere M, Çepni S. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. GEFAD. Haziran 2004;24(2).
Chicago Gökdere, Murat, ve Salih Çepni. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Haziran 2004).
EndNote Gökdere M, Çepni S (01 Haziran 2004) Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 2
IEEE M. Gökdere ve S. Çepni, “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi”, GEFAD, c. 24, sy. 2, 2004.
ISNAD Gökdere, Murat - Çepni, Salih. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/2 (Haziran 2004).
JAMA Gökdere M, Çepni S. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. GEFAD. 2004;24.
MLA Gökdere, Murat ve Salih Çepni. “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2004.
Vancouver Gökdere M, Çepni S. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma Bilim Sanat Merkezi Örneklemi. GEFAD. 2004;24(2).