BibTex RIS Kaynak Göster

A Laboratory Activity Based on Constructivist Learning Approach Teaching of Determination of Autoprotolysis Equilibrium Constant to Undergraduate Students

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 1, - , 01.03.2004

Öz

In this study, a laboratory activity based on constructivist learning approach was prepared for teaching undergraduate and graduate students autoprotolysis equilibrium constant and effect of ionic strength and temperature to this constant. The activity that consisted of demonstration, guided inquiry, concept generation and application phases was carried out with twenty-two students randomly selected from senior students in Gazi University, Faculty of Gazi Education, Department of Chemistry Education during the terms of 2001-2002. The effect of activity was qualitatively investigated with in-class observation of researchers, examination of worksheets and evaluation of lab reports. The following has been observed: The activity increases interest and attitude, is positively effective for increasing their motivation, enables them to engaged in to subjects and is also effective their socialiYapılandırıcı öğrenme, laboratuvar aktivitesi, otoprotoliz sabiti, iyonik şiddet, potansiyometri, pH metreConstructivist learning, laboratory activity, autoprotolysis constant, ionic strength, potentiometry, pH meter Tam Metin

Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Laboratuvar Aktivitesi Üniversite Öğrencilerine Suyun Otoprotoliz Sabiti Tayininin Öğretilmesi

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 1, - , 01.03.2004

Öz

Bu çalışmada, lisans ve lisans üstü programlarındaki öğrencilere otoprotoliz denge sabiti ve bu sabite iyonik şiddetin ve sıcaklığın etkisi ile ilgili kavramları öğretmeye yardımcı olacak yapılandırıcı öğrenme teorisine dayalı bir laboratuvar aktivitesi hazırlanmıştır. Gösteri, rehberli sorgulama, kavram oluşturma ve uygulama aşamalarından oluşturulan aktivite 2001-2002 öğretim yılında G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı 4. Sınıf öğrencilerinden rasgele seçilen 22 öğrenciye uygulanmıştır. Aktivitenin etkisi araştırmacıların sınıf içi gözlemleri, işlem yapraklarının incelenmesi ve laboratuvar raporlarının değerlendirilmesiyle kalitatif olarak araştırılmıştır. Aktivitenin, öğrencilerin derse karşı ilgi ve tutumlarını artırdığı, motivasyonlarını pozitif yönde etkilediği, derse aktif katılIn this study, a laboratory activity based on constructivist learning approach was prepared for teaching undergraduate and graduate students autoprotolysis equilibrium constant and effect of ionic strength and temperature to this constant. The activity that consisted of demonstration, guided inquiry, concept generation and application phases was carried out with twenty-two students randomly selected from senior students in Gazi University, Faculty of Gazi Education, Department of Chemistry Education during the terms of 2001-2002. The effect of activity was qualitatively investigated with in-class observation of researchers, examination of worksheets and evaluation of lab reports. The following has been observed: The activity increases interest and attitude, is positively effective for increasing their motivation, enables them to engaged in to subjects and is also effective their socialiYapılandırıcı öğrenme, laboratuvar aktivitesi, otoprotoliz sabiti, iyonik şiddet, potansiyometri, pH metreConstructivist learning, laboratory activity, autoprotolysis constant, ionic strength, potentiometry, pH meter Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yüksel Altun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altun, Y. (2004). Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Laboratuvar Aktivitesi Üniversite Öğrencilerine Suyun Otoprotoliz Sabiti Tayininin Öğretilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1).
AMA Altun Y. Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Laboratuvar Aktivitesi Üniversite Öğrencilerine Suyun Otoprotoliz Sabiti Tayininin Öğretilmesi. GEFAD. Mart 2004;24(1).
Chicago Altun, Yüksel. “Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Laboratuvar Aktivitesi Üniversite Öğrencilerine Suyun Otoprotoliz Sabiti Tayininin Öğretilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 1 (Mart 2004).
EndNote Altun Y (01 Mart 2004) Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Laboratuvar Aktivitesi Üniversite Öğrencilerine Suyun Otoprotoliz Sabiti Tayininin Öğretilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 1
IEEE Y. Altun, “Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Laboratuvar Aktivitesi Üniversite Öğrencilerine Suyun Otoprotoliz Sabiti Tayininin Öğretilmesi”, GEFAD, c. 24, sy. 1, 2004.
ISNAD Altun, Yüksel. “Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Laboratuvar Aktivitesi Üniversite Öğrencilerine Suyun Otoprotoliz Sabiti Tayininin Öğretilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/1 (Mart 2004).
JAMA Altun Y. Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Laboratuvar Aktivitesi Üniversite Öğrencilerine Suyun Otoprotoliz Sabiti Tayininin Öğretilmesi. GEFAD. 2004;24.
MLA Altun, Yüksel. “Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Laboratuvar Aktivitesi Üniversite Öğrencilerine Suyun Otoprotoliz Sabiti Tayininin Öğretilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, 2004.
Vancouver Altun Y. Yapılandırıcı Öğrenme Teorisine Dayanan Laboratuvar Aktivitesi Üniversite Öğrencilerine Suyun Otoprotoliz Sabiti Tayininin Öğretilmesi. GEFAD. 2004;24(1).