BibTex RIS Kaynak Göster

Some Common Misconceptions in Chemistry

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 1, - , 01.03.2004

Öz

Determining students\' misconceptions in chemistry is important for an effective teaching and learning chemistry. In addition, this helps curriculum developers and teachers who guide students to induce meaningful learning. The starting point of the research relating to conceptual teaching is to determine students\' prior concepts because this has an important effect in developing teaching programme for conceptual teaching. In the present study, a literature review was carried out to find out students\' misconceptions in some chemistry subjects, such as electrochemistry, acid-base and particular nature of matter.

Kimyadaki Bazı Yaygın Yanlış Kavramalar

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 1, - , 01.03.2004

Öz

Kimya konularında geçen kavramların etkili bir şekilde öğretimi ve öğrenilmesi sürecinde, ilgili konularda öğrencilerin sahip olduğu yanlış kavramaların belirlenmesi, önemli bir yer tutmaktadır. Ayrıca, yanlış kavramaların ortaya çıkarılması, hem program geliştiricilere hem de öğrencilerin kavramsal düzeyde öğrenmelerini sağlamak amacı ile onlara rehberlik eden öğretmenlere yardımcı olur. Öğrencilerin mevcut bilgilerinin ortaya çıkarılması, kavram öğretimine yönelik yapılan araştırmaların başlangıç noktasını oluşturmaktadır. Çünkü, kavram öğretimine yönelik etkili bir programın oluşturulabilmesinde bu bilgiler büyük önem arz etmektedir. Sunulan çalışmada, kimyanın bazı temel konularında (elektrokimya, asit-baz ve maddenin tanecikli yapısı) öğrencilerin sDetermining students\' misconceptions in chemistry is important for an effective teaching and learning chemistry. In addition, this helps curriculum developers and teachers who guide students to induce meaningful learning. The starting point of the research relating to conceptual teaching is to determine students\' prior concepts because this has an important effect in developing teaching programme for conceptual teaching. In the present study, a literature review was carried out to find out students\' misconceptions in some chemistry subjects, such as electrochemistry, acid-base and particular nature of matter.Kavram yanılgısı, Kimya eğitimi, Elektrokimya, Asit baz, Maddenin tanecikli yapısı.Misconceptions, chemical education, electrochemistry, acid base and particulate nature of matter. Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurtaç Canpolat Bu kişi benim

Tacettin Pınarbaşı Bu kişi benim

Samih Bayrakçeken Bu kişi benim

Ömer Geban Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Canpolat, N., Pınarbaşı, T., Bayrakçeken, S., Geban, Ö. (2004). Kimyadaki Bazı Yaygın Yanlış Kavramalar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1).
AMA Canpolat N, Pınarbaşı T, Bayrakçeken S, Geban Ö. Kimyadaki Bazı Yaygın Yanlış Kavramalar. GEFAD. Mart 2004;24(1).
Chicago Canpolat, Nurtaç, Tacettin Pınarbaşı, Samih Bayrakçeken, ve Ömer Geban. “Kimyadaki Bazı Yaygın Yanlış Kavramalar”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 1 (Mart 2004).
EndNote Canpolat N, Pınarbaşı T, Bayrakçeken S, Geban Ö (01 Mart 2004) Kimyadaki Bazı Yaygın Yanlış Kavramalar. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 1
IEEE N. Canpolat, T. Pınarbaşı, S. Bayrakçeken, ve Ö. Geban, “Kimyadaki Bazı Yaygın Yanlış Kavramalar”, GEFAD, c. 24, sy. 1, 2004.
ISNAD Canpolat, Nurtaç vd. “Kimyadaki Bazı Yaygın Yanlış Kavramalar”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/1 (Mart 2004).
JAMA Canpolat N, Pınarbaşı T, Bayrakçeken S, Geban Ö. Kimyadaki Bazı Yaygın Yanlış Kavramalar. GEFAD. 2004;24.
MLA Canpolat, Nurtaç vd. “Kimyadaki Bazı Yaygın Yanlış Kavramalar”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, 2004.
Vancouver Canpolat N, Pınarbaşı T, Bayrakçeken S, Geban Ö. Kimyadaki Bazı Yaygın Yanlış Kavramalar. GEFAD. 2004;24(1).