BibTex RIS Kaynak Göster

The status, importance and evaluation of teaching with projects in the science and mathematics instruction

Yıl 2003, Cilt: 23 Sayı: 1, - , 01.03.2003

Öz

Traditional mathematics and science instruction address the comment of mathematical and science concepts and subjects only implicitly. Hence, students have no sense to found relationship between concepts that will prop up mathematical and science activities. Furthermore, students have not been able to appreciate the usefulness and importance of mathematics and sciences activities. Teaching with projects create an active mathematics and science classrooms in which students have both thinking and recreation while learning. In this article it was explained the types and advantages of using projects in mathematics and science teaching. In addition to, project evaluation criterions was showed that planning, implementing and evaluation of results.

Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi

Yıl 2003, Cilt: 23 Sayı: 1, - , 01.03.2003

Öz

Traditional mathematics and science instruction address the comment of mathematical and science concepts and subjects only implicitly. Hence, students have no sense to found relationship between concepts that will prop up mathematical and science activities. Furthermore, students have not been able to appreciate the usefulness and importance of mathematics and sciences activities. Teaching with projects create an active mathematics and science classrooms in which students have both thinking and recreation while learning. In this article it was explained the types and advantages of using projects in mathematics and science teaching. In addition to, project evaluation criterions was showed that planning, implementing and evaluation of results.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yüksel Dede Bu kişi benim

Süleyman Yaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dede, Y., & Yaman, S. (2003). Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1).
AMA Dede Y, Yaman S. Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi. GEFAD. Mart 2003;23(1).
Chicago Dede, Yüksel, ve Süleyman Yaman. “Fen Ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi Ve Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, sy. 1 (Mart 2003).
EndNote Dede Y, Yaman S (01 Mart 2003) Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 1
IEEE Y. Dede ve S. Yaman, “Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 23, sy. 1, 2003.
ISNAD Dede, Yüksel - Yaman, Süleyman. “Fen Ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi Ve Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/1 (Mart 2003).
JAMA Dede Y, Yaman S. Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi. GEFAD. 2003;23.
MLA Dede, Yüksel ve Süleyman Yaman. “Fen Ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi Ve Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 1, 2003.
Vancouver Dede Y, Yaman S. Fen ve Matematik Eğitiminde Proje Çalışmalarının Yeri,Önemi ve Değerlendirilmesi. GEFAD. 2003;23(1).