Bu araştırmada Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin çevrim içi öğrenme sürecinde öz düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrenicilerin çevrim içi öz düzenleme becerisi düzeyleri ile cinsiyet, eğitim, yaş, kur düzeyi, akademik başarı puanı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Dil Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde öğrenim gören ve çevrim içi anket formuna gönüllü olarak katılan lise, lisans ve lisansüstü öğrenim derecelerine sahip 42’si kadın 84’ü erkek toplam 126 öğrenici ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracında; kişisel bilgi soruları ve Öz-Düzenlemeli Çevrim içi Öğrenme Ölçeği yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenicilerin öz düzenlemeli çevrim içi öğrenme stratejilerini kullanma eğilimleri ortalaması genel olarak iyidir (X̄= 4,96). Araştırma sonucuna göre kadın öğrenicilerin çevrim içi öz düzenleme beceri eğilimleri erkeklere oranla yüksek bulunmuşsa da bu anlamlı bir farklılık değildir. Araştırmanın sonunda elde edilen araştırma bulgularından hareketle öğrenicilerin çevrim içi öz düzenleme becerilerinin geliştirilebilmesi için öğreticilere yardımcı olabileceği düşünülen birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Çevrim içi öğrenme, çevrim içi öz düzenleme, yabancılara Türkçe öğretimi.
This research aims to analyze self-regulational skills of Turkish foreign language learners during online education period within the context of various variables. The relation between the learners' level of online self-regulation skills and their gender, educational level, age, language level and their cumulative grade point averages have been examined. The research has been carried out with a total of 126 learners, 42 of whom is female and 84 of whom is male, joining the questionnaire voluntarily and studying in Ankara Yıldırım Beyazıt University Language Education Application and Research Center. Data collection tool includes questions of personal information and an online self-regulation (OSR) scale. Based on the results of the research, the averages of the Turkish foreign language learners’ tendencies to use the online learning strategies are mostly satisfactory (X̄= 4,96). Although the online self-regulational behavioral tendencies of female learners have been identified to be higher than that of males as a result of the research, this does not point out a significant difference. Considering the research findings obtained at the final stage of the research, some useful suggestions have been made for the instructors regarding the improvement of online self-regulational skills of the learners.
Online learning, online self-regulation, Turkish language teaching for foreigners.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 42, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad1171842, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2022}, volume = {42}, number = {3}, pages = {2265 - 2304}, doi = {10.17152/gefad.1171842}, title = {Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri}, key = {cite}, author = {İltar, Latif and Çelik, Mehmet Emre} } |
APA | İltar, L. & Çelik, M. E. (2022). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 42 (3) , 2265-2304 . DOI: 10.17152/gefad.1171842 |
MLA | İltar, L. , Çelik, M. E. "Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 2265-2304 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/74614/1171842> |
Chicago | İltar, L. , Çelik, M. E. "Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 2265-2304 |
RIS | TY - JOUR T1 - Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri AU - Latifİltar, Mehmet EmreÇelik Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.17152/gefad.1171842 DO - 10.17152/gefad.1171842 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 2265 EP - 2304 VL - 42 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefad.1171842 UR - https://doi.org/10.17152/gefad.1171842 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri %A Latif İltar , Mehmet Emre Çelik %T Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri %D 2022 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 42 %N 3 %R doi: 10.17152/gefad.1171842 %U 10.17152/gefad.1171842 |
ISNAD | İltar, Latif , Çelik, Mehmet Emre . "Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 / 3 (Aralık 2022): 2265-2304 . https://doi.org/10.17152/gefad.1171842 |
AMA | İltar L. , Çelik M. E. Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri. GEFAD. 2022; 42(3): 2265-2304. |
Vancouver | İltar L. , Çelik M. E. Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 42(3): 2265-2304. |
IEEE | L. İltar ve M. E. Çelik , "Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Çevrim İçi Öğrenme Sürecinde Öz Düzenleme Becerileri", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 42, sayı. 3, ss. 2265-2304, Ara. 2022, doi:10.17152/gefad.1171842 |