Bu çalışma, edebi metinlerin İngiliz Dili Eğitimi programlarına katkısını araştırmayı hedeflemektedir. Edebiyat derslerinin YÖK’ün yüksek eğitimi yeniden yapılandırma sürecinde değişen konumu, dil eğitiminde faydaları konularına değinerek, çalışmada edebiyatın öğretmen adaylarının kişisel ve dil gelişimine katkıları; okuma, yazma, konuşma, dinleme ve eleştirel düşünme becerilerinin yanı sıra kelime dağarcıkları açısından öğretmen adaylarını ne derece geliştirdiği araştırılmaktadır. Çalışma, Gazi Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi ABD’de 3. sınıfı tamamlamış ve programdaki mevcut 2. ve 3. sınıf edebiyat derslerini görmüş 29 gönüllü öğrencinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Katılımcıların konu ile ilgili kişisel fikirleri, deneyimleri ve inançlarını derinlemesine yansıtabilmeleri amacıyla nitel veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler uygulanmıştır. Görüşmenin bulguları edebiyat derslerinin katılımcılar üzerinde hem kişisel gelişim hem de edebi, dilsel, kültürel ve iletişimsel yeterlilik konularında olumlu yönde etkisi olduğunu göstermiştir. Ancak bu olumlu etki belli alanlarda ve sınırlı derecede gerçekleşmiş olup ideal seviyeye ulaşılamamıştır. Çalışmanın sonunda gelecekteki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
edebiyat, dil öğretimi, dil yetkinliği, eleştirel düşünme becerileri, kişisel gelişim
This study aims to investigate the contributions of literary texts to English Language Teaching Programmes. The study focuses on the changing status of literature courses in the Higher Education in Turkey; discusses the pedagogical benefits of literature courses in language teaching education and intends to examine to what extent literature causes a positive change on student teachers’ personal growth and their linguistic, literary, cultural competence, as well as their command of English in reading, writing, listening, speaking, critical thinking skills, and their vocabulary repertoire. The data was conducted with 29 participants who completed their 3rd grade at Gazi University English Language Department. To find out the participants’ subjective opinions, experiences and beliefs, a semi-structured interview was used for the survey as a qualitative research method. The findings demonstrate that literature courses have led to a meaningful improvement in the participants both personally and academically. Yet, the results indicated that this positive change expected in the participants had been limited for certain items. Some suggestions were given for further studies.
literature, language teaching, linguistic competence, critical thinking skills, personal development
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 42, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad1182100, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2022}, volume = {42}, number = {3}, pages = {2469 - 2497}, doi = {10.17152/gefad.1182100}, title = {The Contributions of Literature Courses to English Language Teaching Programmes}, key = {cite}, author = {Saraçoğlu, Semra} } |
APA | Saraçoğlu, S. (2022). The Contributions of Literature Courses to English Language Teaching Programmes . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 42 (3) , 2469-2497 . DOI: 10.17152/gefad.1182100 |
MLA | Saraçoğlu, S. "The Contributions of Literature Courses to English Language Teaching Programmes" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 2469-2497 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/74614/1182100> |
Chicago | Saraçoğlu, S. "The Contributions of Literature Courses to English Language Teaching Programmes". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 2469-2497 |
RIS | TY - JOUR T1 - Edebiyat Derslerinin İngiliz Dili Eğitimi Programlarına Katkıları AU - SemraSaraçoğlu Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.17152/gefad.1182100 DO - 10.17152/gefad.1182100 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 2469 EP - 2497 VL - 42 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefad.1182100 UR - https://doi.org/10.17152/gefad.1182100 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi The Contributions of Literature Courses to English Language Teaching Programmes %A Semra Saraçoğlu %T The Contributions of Literature Courses to English Language Teaching Programmes %D 2022 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 42 %N 3 %R doi: 10.17152/gefad.1182100 %U 10.17152/gefad.1182100 |
ISNAD | Saraçoğlu, Semra . "The Contributions of Literature Courses to English Language Teaching Programmes". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 / 3 (Aralık 2022): 2469-2497 . https://doi.org/10.17152/gefad.1182100 |
AMA | Saraçoğlu S. The Contributions of Literature Courses to English Language Teaching Programmes. GEFAD. 2022; 42(3): 2469-2497. |
Vancouver | Saraçoğlu S. The Contributions of Literature Courses to English Language Teaching Programmes. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 42(3): 2469-2497. |
IEEE | S. Saraçoğlu , "The Contributions of Literature Courses to English Language Teaching Programmes", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 42, sayı. 3, ss. 2469-2497, Ara. 2022, doi:10.17152/gefad.1182100 |