Bu vaka çalışması, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde İngilizce eğitim veren Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerinin akademik İngilizce ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Çalışma, Nation ve Macalister'in (2010) program geliştirme modeli temel alınarak oluşturulmuştur. İhtiyaç analizi aşamasında, 33 öğrenci, bölümünde görev yapan 5 öğretim üyesi ve bir yabancı dil öğretim görevlisi yer almıştır. Nicel ve nitel veriler; kontrol listeleri, anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Öğrenci ve öğretim elemanı anketleri aracılığıyla toplanan nicel veriler SPSS Statistics 22 paket programı ile analiz edilmiştir. Nitel verileri yorumlamak için kodlar, kategoriler ve temalar oluşturulmuştur. İhtiyaç analizi ve çevre analizinin bulgularına dayanarak ve öğrenme ihtiyaçları ve çevresel kısıtlamalarını dikkate alarak İngilizce I-II dersleri için öğretim programı değişikliği önerilmiştir. Elde edilen veriler, mevcut Genel İngilizce kursunun hem öğrencileri hem de eğitmenleri tatmin etmediğini ortaya koymuştur. Öğrencileri bölüm derslerinde ve gelecekteki çalışmalarında İngilizce kullanmaya motive etmesi muhtemel bir Akademik Amaçlı İngilizce (EAP) dersi önerilmiştir. Ihtiyaç analizinin sonuçları ve seçilen ilkeler; yeni oluşturulan programın amaçlarını, içeriğini, formatını ve önerilen değerlendirme prosedürlerini belirleyen ana unsurlardır.
Program geliştirme, İhtiyaç analizi, Çevre analizi, Akademik amaçlı İngilizce
This case study specifies the academic English needs of English Medium Instruction (EMI) Electrical and Electronics Engineering (EEE) students in a state university in Turkey. Curriculum design process of the project rested on Nation and Macalister’s (2010) framework. 33 students, five instructors in EEE department, and a language instructor took part in the need analysis (NA) stage. The data collection tools included checklists, questionnaires, and semi-structured interviews. The quantitative data gathered through the student and instructor questionnaires were analysed through SPSS Statistics v.22 software package programme. Codes, categories, and themes were generated to interpret the qualitative data. Based on the findings of the NA and environment analysis, we offered curriculum renewal for the English I-II courses by taking students’ learning needs and environmental constraints into account. The resulting data revealed that the existing English for General Purposes (EGP) course failed to satisfy both students and instructors. An English for Academic Purposes (EAP) course geared towards motivating students towards using English in their departmental courses and future work/studies was suggested. The results of the NA as well as the chosen principles were the main drivers and determinants of the goals, content, format, and proposed assessment procedures of the new course.
Curriculum design, Need analysis, Environmental analysis, English for academic purposes, Program geliştirme, İhtiyaç analizi, Çevre analizi, Akademik amaçlı İngilizce
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 42, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad976649, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2022}, volume = {42}, number = {3}, pages = {2393 - 2429}, doi = {10.17152/gefad.976649}, title = {Designing an EAP Course for Undergraduate Engineering Students}, key = {cite}, author = {Abdioğlu, Mevlüde and Özkal, Ceyhun and Daloğlu, Ayşegül} } |
APA | Abdioğlu, M. , Özkal, C. & Daloğlu, A. (2022). Designing an EAP Course for Undergraduate Engineering Students . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 42 (3) , 2393-2429 . DOI: 10.17152/gefad.976649 |
MLA | Abdioğlu, M. , Özkal, C. , Daloğlu, A. "Designing an EAP Course for Undergraduate Engineering Students" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 2393-2429 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/74614/976649> |
Chicago | Abdioğlu, M. , Özkal, C. , Daloğlu, A. "Designing an EAP Course for Undergraduate Engineering Students". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 2393-2429 |
RIS | TY - JOUR T1 - Lisans Düzeyindeki Mühendislik Öğrencileri İçin Akademik Amaçlı İngilizce Dersi Tasarımı AU - MevlüdeAbdioğlu, CeyhunÖzkal, AyşegülDaloğlu Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.17152/gefad.976649 DO - 10.17152/gefad.976649 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 2393 EP - 2429 VL - 42 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefad.976649 UR - https://doi.org/10.17152/gefad.976649 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Designing an EAP Course for Undergraduate Engineering Students %A Mevlüde Abdioğlu , Ceyhun Özkal , Ayşegül Daloğlu %T Designing an EAP Course for Undergraduate Engineering Students %D 2022 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 42 %N 3 %R doi: 10.17152/gefad.976649 %U 10.17152/gefad.976649 |
ISNAD | Abdioğlu, Mevlüde , Özkal, Ceyhun , Daloğlu, Ayşegül . "Designing an EAP Course for Undergraduate Engineering Students". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 / 3 (Aralık 2022): 2393-2429 . https://doi.org/10.17152/gefad.976649 |
AMA | Abdioğlu M. , Özkal C. , Daloğlu A. Designing an EAP Course for Undergraduate Engineering Students. GEFAD. 2022; 42(3): 2393-2429. |
Vancouver | Abdioğlu M. , Özkal C. , Daloğlu A. Designing an EAP Course for Undergraduate Engineering Students. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 42(3): 2393-2429. |
IEEE | M. Abdioğlu , C. Özkal ve A. Daloğlu , "Designing an EAP Course for Undergraduate Engineering Students", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 42, sayı. 3, ss. 2393-2429, Ara. 2022, doi:10.17152/gefad.976649 |