Yabancı dil öğreniminde yetkinlik, kelime kazanımı ve kelimelerin iletişimsel süreç içerisinde etkin kullanımı ile doğrudan ilgilidir. Kelime serveti, o dilde kendimizi ifade edebilme yetkinliğini belirlemektedir. Öğrenciler, hedef dilde kendilerini ifade etme sürecinde farklı ortam ve bağlamlarda bulunurlar. Daha önce bu ortam ve bağlamlara maruz kalmamışlarsa konuşma ve yazma becerilerinde kendilerini istendik seviyede anlatamadıkları gibi anlama becerilerinin de geliştirilmesi gerektiği görülmektedir. Bu sebeple kelime dağarcığı yetkinliği ve bu dağarcığın farklı ortamlarda iletişim temelli kullanılmış olması önem taşımaktadır. Öğrenci, yeni bir kelime ile karşılaştığında onu anlaması, hatırlayabilmesi, kelimeyi karşısındaki kişiye ve duruma uygun şekilde kullanması için sınıf içerisinde farklı stratejiler içeren etkinlikler kullanılmalıdır. Bu çalışmada, Molinsky ve Bliss’in (1994) kelime öğretiminde kullanılacak iletişimsel aktiviteleri gruplandırdığı 11 farklı kategori, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi sürecinde kullanılmak üzere özgün ya da adapte edilmiş etkinlik örnekleri ile somutlaştırılmıştır. Bu iletişimsel temelli etkinlikler yoluyla Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin; duyuşsal hazırbulunuşluklarının istendik seviyeye çekilerek, duygusal filtrelerinin düşürülüp (Krashen, 1982), algılarını öğrenmeye daha açık hale getirmek ve kazanılan bilgileri daha kalıcı hâle getirmek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi deseninin kullanıldığı çalışmada, A1, A2, B1, B2 seviyesinde kullanılabilecek etkinlikler farklı beceri gruplarını da kapsayacak şekilde örneklendirilmiş ve kullanım alanları açıklanmıştır.
: Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi kelime kazanımı duygusal filtre kelime öğretme stratejileri. : Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, kelime kazanımı, duygusal filtre, kelime öğretme stratejileri.
yok
yok
Competence in foreign language learning is directly related to word acquisition and effective use of these words in the communicative process. The efficiency of vocabulary determines the competence
to express ourselves in that language. Students find themselves in different environments and contexts while expressing themselves in the target language. If they have not been in these environments and contexts before, it becomes difficult to express themselves at the desired level in their speaking and writing skills and their comprehension skills need to be developed. For this reason, it is important that vocabulary competence and the use of vocabulary should be employed communicatively in different environments. When the student encounters a new word, activities that include different strategies should be used in the class in order for the student to understand, remember, and use it appropriately according to the interlocutor and the situation. In this study, 11 different categories of original or adapted examples of communicative vocabulary teaching activities are provided that are grouped by Molinsky and Bliss (1994). Through these communicative-based activities, it is aimed to bring the emotional readiness of learners to the desired level, lower their affective filters (Krashen, 1982), help their perceptions to be more open to learning and make the acquired knowledge more permanent. Document analysis was employed as a qualitative research method in this study in which A1, A2, B1 and B2 level activities that involved different skills are exemplified and their aims for use are explained.
Turkish teaching as a foreign language vocabulary acquisition affective filter vocabulary teaching strategies Turkish teaching as a foreign language, vocabulary acquisition, affective filter, vocabulary teaching strategies
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 43 Sayı: 3 |