Sürdürülebilir Gelişme ve Sürdürülebilir Eğitime İlişkin Öğrenci Görüşleri
Yıl 2024,
Cilt: 44 Sayı: 1, 171 - 207, 30.04.2024
Kadriye Yalçın
,
Fatma Köybaşı Şemin
Öz
Bu araştırmanın amacı, sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilir eğitime ilişkin 9. sınıf öğrencilerinin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma kapsamında görüşme yöntemiyle elde edilen veriler ile sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilir eğitime ilişkin öğrenci görüşleri belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin sürdürülebilir gelişme hakkındaki bilgilerine ilişkin görüşleri incelendiğinde bu araştırmanın kritik sonuçlarından biri olarak katılımcıların tamamının bu konu hakkında herhangi bir bilgi sahibi olmadığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin görüşleri, sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilir eğitime ilişkin beklentilerinin olduğunu göstermiştir.
Kaynakça
-
Acat, B. (2019). Ergenlerde dindarlık, değerler, internet bağımlılığı ve hayat
memnuniyeti ilişkisi (Doktora tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
-
Akbaba, R. S. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlıkları ve okumaya
yönelik tutumları. Electronic Turkish Studies, 12(18), 35-52.
-
Akçay, S. ve Pekel, F. O. (2017). Öğretmen adaylarının çevre bilinci ve çevresel
duyarlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 16(3). 1174-1184.
-
Akıllı, N. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri
ve yaratıcılık düzeylerinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi). Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
-
Akkaya, N. ve Özdemir, S. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik
tutumlarının incelenmesi (İzmir-Buca örneği). Bartın University Journal of
Faculty of Education, 2(1), 75-96.
-
Alabaş, R., Kamer, S. T. ve Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde
lisansüstü eğitim: tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-
Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.
-
Ateş, H. (2018). Fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sürdürülebilir
tüketim davranışlarının ve bilgi düzeylerinin araştırılması. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 507-531.
-
Avcı Aksoy, Ö. (2021). Bir salgının getirdikleri: gençlerde değişen iletişim biçimleri ve
yeni toplumsallıklar. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 38(2), 574-596.
-
Aydemir, S. ve Çam, Ş. S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya
ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4-16.
-
Bal, H. Ç., Tutar, F., ve Balkaya, D. (2023). Gelişmekte olan ülkelerde sürdürülebilir
kalkınma ve yoksulluk üzerine bir inceleme: Panel zaman serisi analizi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (43), 509-534.
-
Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına yönelik
tutumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 265-300.
-
Belen, B. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin sürdürülebilir çevre hakkındaki bilgi,
tutum ve davranışlarının belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi,
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
-
Bilim, İ. (2013). Sürdürülebilir çevre açısından eğitim fakültesi öğrencilerinin çevre
okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
-
Birleşmiş Milletler. (2020). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. UNDP Türkiye. Erişim
adresi: https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-
development-goals.html
-
Bulut, B. ve Çakmak, Z. (2018). Sürdürülebilir kalkınma eğitimi ve öğretim
programlarına yansımaları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(4), 2680-2697.
-
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020).
Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
-
Büyükuslu, A. R. (2021). Sürdürülebilir kalkınma ve endüstri 5.0. Ankara: Der
Yayıncılık.
-
Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2018). Karma yöntem araştırmaları. Ankara: Anı
Yayıncılık.
-
Çalışkan, Ş. (2007). Eğitim-işsizlik ve yoksulluk ilişkisi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar
Dergisi, 7(13), 284-308.
-
Dere, İ. ve Çinikaya, C. (2023). Tiflis Bildirgesi ve BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma
Amaçlarının Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği Dersi Öğretim Programına Yansımaları. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 1343-1366.
-
Diktaş, A. ve Üztemur, S. S. (2016). Kritik öneme sahip bazı sosyal meselelerle ilgili
ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin düşünceleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(8), 79-104.
-
Ersoy, A. F. ve Türkkan, B. (2010). İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere
yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 35(156), 96-109.
-
Göcen, G. (2015). 11-12 yaş grubundaki çocukların minnettarlıkları ve hayat
memnuniyetlerine etki eden aile ile ilgili faktörler. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 83-116.
-
Gürlük, S. (2010). Sürdürülebilir kalkınma gelişmekte olan ülkelerde uygulanabilir mi?
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 85-99.
-
Kanmaz, D. (2019). 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik
tutumları ve tutumlarla ilgili faktörler (Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
-
Karahan Aydın, B. Okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik
algıları (Yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
-
Karaman, A. (2009). Sürdürülebilir kentsel gelişme eşikleri bağlamında İstanbul üzerine
notlar. Tasarım + Kuram Dergisi, 5(8),1-13.
-
Korkmaz, M., Germir, H. N., Yücel, A. S. ve Gürkan, A. (2015). Yaşam memnuniyeti
üzerinde etkili olan sosyodemografik bileşenler üzerine bir analiz. Uluslararası
Hakemli Psikiyatri Ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi, 3(2), 78-111.
-
Köybaşı Şemin, F. (2022). Sürdürülebilir eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
-
Marım, Y. (2021). Sürdürülebilirlik kavramı bağlamında Türk eğitim sistemine eleştirel
bir bakış. Tüfekçi ve diğerleri (Yay. haz.). ECLSS Internationals, 11. Eurasian
Conference on Language and Social Sciences, 2-3 Şubat 2021, Gjakava,
Kosova, Bildiriler içinde (s. 625-646).
-
Myers, D.G. (2015). Sosyal psikoloji. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özdemir Özden, D.ve Özden, M. (2015). Çevre sorunlarına ilişkin öğrenci çizimlerinin
incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 1-20.
-
Özenç, A. (2017). Son sınıf öğrencilerine göre beklentileri karşılama ve mesleki hayata
hazırlamada ilahiyat fakültelerinde eğitim (Dicle Üniversitesi örneği). International Journal IJOKS, 3(1), 1-30.
-
Sachs, D. J. (2019). Sürdürülebilir kalkınma çağı. (B. Gönülşen, Çev.) İstanbul:
Yeditepe Üniversitesi Yayınevi.
-
Sterling, S. (2004). Higher education, sustainability, and the role of systemic learning.
In Higher education and the challenge of sustainability (pp. 49-70). Springer,
Dordrecht.
-
Şeker, F. (2019). Fen eğitiminde sürdürülebilirlik kavramının değerlendirilmesi ve
model programın oluşturulması (Doktora tezi). Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
-
Şener, G. (2018). Türkiye’de yaşanan eğitim sorunlarına güncel bir bakış. Milli Eğitim
Dergisi, 47(218), 187-200.
-
Tavşan, F. ve Yanılmaz, Z. (2019). Eğitim yapılarında sürdürülebilir yaklaşımlar. Sanat
ve Tasarım Dergisi, (24), 359-383.
-
Thomas, I. (2009). Critical thinking, transformative learning, sustainable education, and
problem-based learning in universities. Journal of Transformative Education, 7 (3), 245-264.
Tozduman Yaralı, K. ve Didin, E. (2018). Sürdürülebilir gelişme amaçlı eğitimde etkili
bir örnek: ‘Küçük Ağaç’ın eğitimi. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(35), 850-869.
-
Yardımcı, E. ve Bağlı Kılıç, G. (2010). Çocukların gözünden çevre ve çevre
sorunları. İlköğretim Online, 9(3), 1122-1136.
-
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.
Ankara: Seçkin Yayıncılık.
-
Yıldırım, M. ve Ceylan, O. (2018). Lise öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının
demografik özelliklerine göre karşılaştırılması (Amasya ili örneği). Journal Of
International Social Research, 11(55), 734-746.
-
Yiğittir, S. (2012). İlköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin değer yönelimlerinin rokeach ve
schwartz değer sınıflandırmasına göre değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi
Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 1-15.
-
Yücel, G. ve Kurnaz L. (2021). Yeni gerçeğimiz sürdürülebilirlik. İstanbul: Tohum
Yayıncılık.
-
Yüksel, A., ve Barut, D. (2023). Uluslararası çevre hukukunda sürdürülebilir
kalkınma. Çevre Şehir ve İklim Dergisi, 2(3), 32-58.
-
Zeegers, Y. ve Clark, I.F. (2014). Sürdürülebilir kalkınma için öğrencilerin eğitim
algıları. International Journal of Sustainability in Higher Education, 15(2), 242-253.
Student Perceptions on Sustainable Development and Sustainable Education
Yıl 2024,
Cilt: 44 Sayı: 1, 171 - 207, 30.04.2024
Kadriye Yalçın
,
Fatma Köybaşı Şemin
Öz
The purpose of this research is to reveal the views of 9th grade students on sustainable development and sustainable education. This research was designed as a phenomenology study, one of the qualitative research designs. The study group of the research was determined by the convenient sampling method, one of the purposive sampling methods. Within the scope of the research, students' views on sustainable development and sustainable education were determined with the data obtained through the interview method. As a result of the research, when the students' views on their knowledge about sustainable development were examined, it was seen that not all of the participants had any knowledge about this subject, as one of the critical results of this research. In addition, students' opinions showed that they have expectations regarding sustainable development and sustainable education.
Kaynakça
-
Acat, B. (2019). Ergenlerde dindarlık, değerler, internet bağımlılığı ve hayat
memnuniyeti ilişkisi (Doktora tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
-
Akbaba, R. S. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlıkları ve okumaya
yönelik tutumları. Electronic Turkish Studies, 12(18), 35-52.
-
Akçay, S. ve Pekel, F. O. (2017). Öğretmen adaylarının çevre bilinci ve çevresel
duyarlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 16(3). 1174-1184.
-
Akıllı, N. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri
ve yaratıcılık düzeylerinin değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi). Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
-
Akkaya, N. ve Özdemir, S. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik
tutumlarının incelenmesi (İzmir-Buca örneği). Bartın University Journal of
Faculty of Education, 2(1), 75-96.
-
Alabaş, R., Kamer, S. T. ve Polat, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde
lisansüstü eğitim: tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar. E-
Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.
-
Ateş, H. (2018). Fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sürdürülebilir
tüketim davranışlarının ve bilgi düzeylerinin araştırılması. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 507-531.
-
Avcı Aksoy, Ö. (2021). Bir salgının getirdikleri: gençlerde değişen iletişim biçimleri ve
yeni toplumsallıklar. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 38(2), 574-596.
-
Aydemir, S. ve Çam, Ş. S. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya
ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4-16.
-
Bal, H. Ç., Tutar, F., ve Balkaya, D. (2023). Gelişmekte olan ülkelerde sürdürülebilir
kalkınma ve yoksulluk üzerine bir inceleme: Panel zaman serisi analizi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (43), 509-534.
-
Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına yönelik
tutumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 265-300.
-
Belen, B. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin sürdürülebilir çevre hakkındaki bilgi,
tutum ve davranışlarının belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi,
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
-
Bilim, İ. (2013). Sürdürülebilir çevre açısından eğitim fakültesi öğrencilerinin çevre
okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi (Yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
-
Birleşmiş Milletler. (2020). Sürdürülebilir kalkınma amaçları. UNDP Türkiye. Erişim
adresi: https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-
development-goals.html
-
Bulut, B. ve Çakmak, Z. (2018). Sürdürülebilir kalkınma eğitimi ve öğretim
programlarına yansımaları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(4), 2680-2697.
-
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020).
Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
-
Büyükuslu, A. R. (2021). Sürdürülebilir kalkınma ve endüstri 5.0. Ankara: Der
Yayıncılık.
-
Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2018). Karma yöntem araştırmaları. Ankara: Anı
Yayıncılık.
-
Çalışkan, Ş. (2007). Eğitim-işsizlik ve yoksulluk ilişkisi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar
Dergisi, 7(13), 284-308.
-
Dere, İ. ve Çinikaya, C. (2023). Tiflis Bildirgesi ve BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma
Amaçlarının Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği Dersi Öğretim Programına Yansımaları. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 1343-1366.
-
Diktaş, A. ve Üztemur, S. S. (2016). Kritik öneme sahip bazı sosyal meselelerle ilgili
ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin düşünceleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(8), 79-104.
-
Ersoy, A. F. ve Türkkan, B. (2010). İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere
yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 35(156), 96-109.
-
Göcen, G. (2015). 11-12 yaş grubundaki çocukların minnettarlıkları ve hayat
memnuniyetlerine etki eden aile ile ilgili faktörler. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 83-116.
-
Gürlük, S. (2010). Sürdürülebilir kalkınma gelişmekte olan ülkelerde uygulanabilir mi?
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2), 85-99.
-
Kanmaz, D. (2019). 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik
tutumları ve tutumlarla ilgili faktörler (Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
-
Karahan Aydın, B. Okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilir çevre eğitimine yönelik
algıları (Yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
-
Karaman, A. (2009). Sürdürülebilir kentsel gelişme eşikleri bağlamında İstanbul üzerine
notlar. Tasarım + Kuram Dergisi, 5(8),1-13.
-
Korkmaz, M., Germir, H. N., Yücel, A. S. ve Gürkan, A. (2015). Yaşam memnuniyeti
üzerinde etkili olan sosyodemografik bileşenler üzerine bir analiz. Uluslararası
Hakemli Psikiyatri Ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi, 3(2), 78-111.
-
Köybaşı Şemin, F. (2022). Sürdürülebilir eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
-
Marım, Y. (2021). Sürdürülebilirlik kavramı bağlamında Türk eğitim sistemine eleştirel
bir bakış. Tüfekçi ve diğerleri (Yay. haz.). ECLSS Internationals, 11. Eurasian
Conference on Language and Social Sciences, 2-3 Şubat 2021, Gjakava,
Kosova, Bildiriler içinde (s. 625-646).
-
Myers, D.G. (2015). Sosyal psikoloji. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özdemir Özden, D.ve Özden, M. (2015). Çevre sorunlarına ilişkin öğrenci çizimlerinin
incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 1-20.
-
Özenç, A. (2017). Son sınıf öğrencilerine göre beklentileri karşılama ve mesleki hayata
hazırlamada ilahiyat fakültelerinde eğitim (Dicle Üniversitesi örneği). International Journal IJOKS, 3(1), 1-30.
-
Sachs, D. J. (2019). Sürdürülebilir kalkınma çağı. (B. Gönülşen, Çev.) İstanbul:
Yeditepe Üniversitesi Yayınevi.
-
Sterling, S. (2004). Higher education, sustainability, and the role of systemic learning.
In Higher education and the challenge of sustainability (pp. 49-70). Springer,
Dordrecht.
-
Şeker, F. (2019). Fen eğitiminde sürdürülebilirlik kavramının değerlendirilmesi ve
model programın oluşturulması (Doktora tezi). Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
-
Şener, G. (2018). Türkiye’de yaşanan eğitim sorunlarına güncel bir bakış. Milli Eğitim
Dergisi, 47(218), 187-200.
-
Tavşan, F. ve Yanılmaz, Z. (2019). Eğitim yapılarında sürdürülebilir yaklaşımlar. Sanat
ve Tasarım Dergisi, (24), 359-383.
-
Thomas, I. (2009). Critical thinking, transformative learning, sustainable education, and
problem-based learning in universities. Journal of Transformative Education, 7 (3), 245-264.
Tozduman Yaralı, K. ve Didin, E. (2018). Sürdürülebilir gelişme amaçlı eğitimde etkili
bir örnek: ‘Küçük Ağaç’ın eğitimi. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(35), 850-869.
-
Yardımcı, E. ve Bağlı Kılıç, G. (2010). Çocukların gözünden çevre ve çevre
sorunları. İlköğretim Online, 9(3), 1122-1136.
-
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.
Ankara: Seçkin Yayıncılık.
-
Yıldırım, M. ve Ceylan, O. (2018). Lise öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının
demografik özelliklerine göre karşılaştırılması (Amasya ili örneği). Journal Of
International Social Research, 11(55), 734-746.
-
Yiğittir, S. (2012). İlköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin değer yönelimlerinin rokeach ve
schwartz değer sınıflandırmasına göre değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi
Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 1-15.
-
Yücel, G. ve Kurnaz L. (2021). Yeni gerçeğimiz sürdürülebilirlik. İstanbul: Tohum
Yayıncılık.
-
Yüksel, A., ve Barut, D. (2023). Uluslararası çevre hukukunda sürdürülebilir
kalkınma. Çevre Şehir ve İklim Dergisi, 2(3), 32-58.
-
Zeegers, Y. ve Clark, I.F. (2014). Sürdürülebilir kalkınma için öğrencilerin eğitim
algıları. International Journal of Sustainability in Higher Education, 15(2), 242-253.