Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Importance of Foreign Language in the Developing and Changing World

Yıl 2023, Cilt: 4 Sayı: 1, 204 - 218, 20.06.2023

Öz

In this article, the importance, necessity and advantages of learning a foreign language in today's conditions have been tried to be examined. In the related study, it has been tried to create some awareness about the fact that the factor of knowing a foreign language, which has always been important in its historical adventure, is as important and necessary as acquiring a gold bracelet in education and employment in our developing and changing world. The only key to opening up to the outside world both personally and professionally and to be able to read the common knowledge of people is language learning. However, it is certain that the wide or limited communication framework is directly proportional to the quantity and quality of the languages learned. Especially in our age where global communication accelerates with the development of technology, the necessity of knowing a foreign language has carried communication far beyond the limits of knowing a classical language. In our age, where the importance of knowing a foreign language is increasing day by day and time, it has become essential to have a foreign language(s) in order to understand the world, to be aware of everything and to follow the agenda very closely. Learning more than one foreign language gives a person the opportunity to communicate constructively with great fluency and learn more about their customs and traditions with the outside world and with people who are far from their society. In addition to this, having a command of more than one language not only gives a person self-confidence, but also gains the appreciation and admiration of the people around her. In this context, knowing and speaking foreign language(s) in today's world; It is at the center of the necessities of being integrated with the age, being able to use technology, following scientific developments, making a career, reaching many things in the global world, in short, being an active individual in the shrinking world with communication.
Keywords: Culture, Globalization, Foreign Language, Need for Learning a Foreign Language, Benefits of Learning a Language.

Kaynakça

  • Ada, S. ve Şahenk, S. S. (2010). Avrupa Dil Portfolyosu ve Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi. Avrupa Araştırmaları Dergisi 18 (1-2), 63-88.
  • Akarsu, B. (1998). Dil Kültür Bağlantısı. İnkılap Kitabevi.
  • Aksan, D. (1998). Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim. TDK Yayınları,
  • Aksoy, Ö. A. (1967). Dilde Bilim ve Devrim. Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Aktel, M. (2001). Küreselleşme Süreci ve Etki Alanları. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Fakültesi Dergisi 6 (2), 1-10.
  • Ambrose, A. ve Lazerowitz M., (1984). Essay in the Unknown Wittgenstein. Newyork, Prometheus Books.
  • Barın, M. (2002). Yabancı Dil Öğretiminde Dinleme Becerisinin Önemi. Sosyal Bilimler Dergisi 2 (28-29), 1-16.
  • Başkan, Ö. (2006).Yabancı Dil Öğretimi İlkeler ve Çözümler. Multılıngual Yayınları.
  • Bayındır, G. ve Kara, B. (2019). Lisansüstü Öğrencilerin Yabancı Dil Eğilimleri ve Akademide Yabancı Dil Sorunu. Millî Kültür Araştırmaları Dergisi 3 (1), 1-14.
  • Bedî‘, E. Y. (1986). Fıkhu’l-lugati’l-‘arabiyye. y.y.
  • Brockelmann, C. (1977). Fıkhu’l-lugâti’s-sâmiyye. Arp. çev. Ramadân Abdüttevvâb. Câmi'atu Riyâd.
  • Budak, Y. (1989). Yabancı Dil Öğretiminde Metot Deyince. Milli Eğitim Dergisi 81.
  • Bür, B. ve Aycan, A. (2013). Birinci Yabancı Dil Olarak Öğrenilen İngilizcenin İkinci Yabancı Dil Fransızcanın Öğrenim Sürecine Etkisi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8 (10), 193-207.
  • Cangil, B. E. (2004). Küreselleşme ve Avrupa Birliği Yabancı Dil Eğitim Politikaları Isığında 2000’li Yıllarda Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirme Politikalarına Bir Bakış. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (1), 123-131.
  • Cûn, Câsûn. (1427/2007). Ta‘limü’l-beytî el-faâl. trc. İsmâil Afane. Dâru’l-Meysera.
  • Çamlıca, S. (2012). Gençlik Hazinesi. Oku-Yorum Yayınları.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2 (21), 285-307.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkye’de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21 (2), 286-307.
  • Demirbilek, M. Ve Yücel, Z. (2011). İngilizce öğretmenlerinin bilgisayarın yabancı dil öğretim ve öğreniminde kullanımı hakkındaki görüşleri. Uludağ Üniveristesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (1), 217-246.
  • Demirel, Ö. (1990). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. Can Ofset Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1990). Yabancı Dil Öğretimi İlkeler Yöntemler Teknikler. Usem Yay.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Öğretimi. MEB. Yay.
  • Doğan, C. (1998). Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretim Metot ve Teknikleri. Lazer Ofset Yay.
  • Doğan, C. (2011). Arapça Öğrenim ve Öğretim Kılavuzu. Ensar Yayınevi.
  • Doğan, C. (2011). Arapça Öğrenim ve Öğretim Kılavuzu. Ensar Yayınları.
  • Doğan, İ. (1996). Sosyoloji, Kavramlar ve Sorunlar. Sistem Yay.
  • Eyuboğlu, B. R. “Üç Dil”. Erişim 29 Temmuz 2022.
  • https://www.siir.gen.tr/siir/b/bedri_rahmi_eyuboglu/uc_dil.htm#:
  • Farber, B. (1994). Yabancı Dil Öğrenme Yöntemleri. çev. Cem Şen. İm Yayınları.
  • Fâsî el-Faharî, A. (2013). Siyâsetu’l-lugavî fi bilâdi’l-‘Arabî. Dâru’l-Kütübi’l-Cedîd.
  • Gardner, H. (1999). Kim Zekâ Sahibidir? Çoklu Zekâ ve Görüşmeler ve Makaleler. çev. Meral Tüzel. Enka Okulları.
  • Gülfil, D. (2019). Yabancı Dil Öğrencileri İle Farklı Programlarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Çoklu Zekâ Alanlarının Karşılaştırılması. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi 4 (2), 78-107.
  • Günday, R. (2013). Çok Dillilik ve Çok Kültürlülük Bağlamında Yabancı Dil Öğretimine Toplumdilbilimsel Yaklaşım. TurkishStudies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8 (10), 313-330.
  • Güzel, A. ve Barın, E. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Akçağ Yayınları.
  • Hüseyin, T. (1968). Müstaḳbelu’s̱-s̱eḳāfe fî Mıṣır. Matbaatu’l-Meaârif.
  • İbn Haldûn. (2000). Muḳaddime. Beyrut: Dâru’l-Kutub’l-‘İlmiyye.
  • İbni Cnnî. el-Ḫaṣâʾiṣ. (1371/1952). thk. Muhammed Ali en-Neccâr, Mektebetul-‘İlmiye.
  • İşcan, A. (2011). Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Önemi. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2 (4), 1-8.
  • Kaplan, M. (2010). Kültür ve Dil. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Kayaoğlu, M. N. (2017). Yabancı Dil Serüvenimiz. Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi 13 (39), 25-30.
  • Kırkkılıç, A. (2009).Türk Dili Yazılı Anlatım ve Kompozisyon Bilgileri. Aktif Yayınevi.
  • Kocaman, A. (1998). Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler‛, Anadilinde Çocuk Olmak. y.y.
  • Kolaç, E. (2008). Yabancı Diller ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin ‘Yabancı Dil Öğretimi’ ve ‘Yabancı Dille Öğretim’ Konusundaki Yönelim ve Görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 1 (4) 397-412.
  • Odabaşı, H. F. (1997). Yabancı Dil Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı. Eskişehir: y.y.
  • Ozil, Ş. (1991). Dil ve Kültür, Çağdaş Kültürümüz Olgular ve Sorunlar. Cem Yayınevi.
  • Özdemir, E. S. (2006). Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler. Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Özer, Bayram –Korkmaz, Celalettin. “Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Unsurlar”. EKEV Akademi Dergisi 20/ 67 (2016), 59-84.
  • Sancak, Y. (1999). Yabancı Dil Eğitimi-Öğretimi ve Arapça: Tarihçe, Amaç, Esaslar, Elemanlar, Usûl (Metot) ve Teknik. EKEV’ Akademi Dergisi 2 (1), 53-67.
  • Sebüktekin, H. (1973). Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem. Boğaziçi Üniversitesi Dergisi 18 (1), 23-48.
  • Sînî, M. İ. (1989). Yabancı Dil Öğretim Metotları Hakkında Bir Araştırma. çev. Hüseyin Elmalı, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 0 (67), 315-388.
  • Sunel, A. H. (1989). Yabancı Dil Öğretiminde Metot Sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (4), 137-143.
  • Şahin, Y. (2009). Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Olumsuz Yönde Etkileyen Unsurlar. Türkiye Sosyal Araştırma Dergisi 13 (1), 149-158.
  • Taşkın, N. ve Tuğrul, B. (2014). Okul Öncesindeki Çocukların Dil ile Matematik Becerileri Arasındaki İlişkinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (1), 129-148.
  • Yaman, E. (2017). Yabancı Dili Öğrenmek mi? Yabancı Dille Öğrenmek mi?. Eğitim-Öğretim Bilim Araştırma dergisi 13 (39), 59-62.

Gelişen ve Değişen Dünyada Yabancı Dilin Önemi

Yıl 2023, Cilt: 4 Sayı: 1, 204 - 218, 20.06.2023

Öz

Bu makalede günümüz şartlarında yabancı dil öğrenmenin önemi, gerekliliği ve kişiye sunduğu avantajlar irdelenmeye çalışılmıştır. İlgili çalışmada, tarihî serüveni içerisinde her zaman önemini koruyan yabancı dil bilme faktörünün, gelişen ve değişen dünyamızda eğitim ve istihdamda deyim yerindeyse altın bilezik edinmek kadar önemli ve gerekli olduğu hakkında bir nebze de olsa farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır. Gerek kişisel gerekse profesyonel anlamda dış dünyaya açılmanın ve insanın ortak birikimini okuyabilmenin yegâne anahtarı dil öğrenmedir. Fakat iletişim çerçevesinin geniş veya sınırlı olması büyük oranda öğrenilen dillerin niceliği ve niteliğiyle doğru orantılı olduğu muhakkaktır. Özellikle teknolojinin gelişmesiyle küresel iletişimin hız kazandığı çağımızda, yabancı dil bilme gerekliliği, iletişimi klasik dil bilmenin sınırlarının çok ötesine taşımıştır. Her geçen gün ve zamanda yabancı dil bilmenin önemi daha da arttığı çağımızda, dünyayı anlamak, her olan bitenden haberdar olmak ve gündemi çok yakından takip edebilmek anlamında yabancı dil (lere) sahip olmak elzem hale gelmiştir. Birden fazla yabancı dil öğrenmek, kişiye dış dünyayla ve toplumundan uzak insanlarla iletişim kurma, onların gelenek ve görenekleri hakkında daha fazla bilgi edinme fırsatı vermektedir. Bunun yanı sıra birden fazla dile hâkim olmak, kişiye öz güven kazandırdığı gibi çevresindeki insanların takdir ve hayranlığını da kazandırmaktadır. Bu bağlamda günümüz dünyasında yabancı dil(ler) bilmek ve konuşmak; çağa entegre olmanın, teknolojiyi kullanabilmenin, bilimsel gelişmeleri takip etmenin, kariyer yapmanın, küresel dünyada birçok şeye erişmenin, kısacası iletişimle küçülen dünyanın aktif bir bireyi olmanın gerekliliklerinin merkezinde yer almaktadır.

Kaynakça

  • Ada, S. ve Şahenk, S. S. (2010). Avrupa Dil Portfolyosu ve Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi. Avrupa Araştırmaları Dergisi 18 (1-2), 63-88.
  • Akarsu, B. (1998). Dil Kültür Bağlantısı. İnkılap Kitabevi.
  • Aksan, D. (1998). Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim. TDK Yayınları,
  • Aksoy, Ö. A. (1967). Dilde Bilim ve Devrim. Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Aktel, M. (2001). Küreselleşme Süreci ve Etki Alanları. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Fakültesi Dergisi 6 (2), 1-10.
  • Ambrose, A. ve Lazerowitz M., (1984). Essay in the Unknown Wittgenstein. Newyork, Prometheus Books.
  • Barın, M. (2002). Yabancı Dil Öğretiminde Dinleme Becerisinin Önemi. Sosyal Bilimler Dergisi 2 (28-29), 1-16.
  • Başkan, Ö. (2006).Yabancı Dil Öğretimi İlkeler ve Çözümler. Multılıngual Yayınları.
  • Bayındır, G. ve Kara, B. (2019). Lisansüstü Öğrencilerin Yabancı Dil Eğilimleri ve Akademide Yabancı Dil Sorunu. Millî Kültür Araştırmaları Dergisi 3 (1), 1-14.
  • Bedî‘, E. Y. (1986). Fıkhu’l-lugati’l-‘arabiyye. y.y.
  • Brockelmann, C. (1977). Fıkhu’l-lugâti’s-sâmiyye. Arp. çev. Ramadân Abdüttevvâb. Câmi'atu Riyâd.
  • Budak, Y. (1989). Yabancı Dil Öğretiminde Metot Deyince. Milli Eğitim Dergisi 81.
  • Bür, B. ve Aycan, A. (2013). Birinci Yabancı Dil Olarak Öğrenilen İngilizcenin İkinci Yabancı Dil Fransızcanın Öğrenim Sürecine Etkisi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8 (10), 193-207.
  • Cangil, B. E. (2004). Küreselleşme ve Avrupa Birliği Yabancı Dil Eğitim Politikaları Isığında 2000’li Yıllarda Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirme Politikalarına Bir Bakış. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (1), 123-131.
  • Cûn, Câsûn. (1427/2007). Ta‘limü’l-beytî el-faâl. trc. İsmâil Afane. Dâru’l-Meysera.
  • Çamlıca, S. (2012). Gençlik Hazinesi. Oku-Yorum Yayınları.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2 (21), 285-307.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkye’de Anadili Eğitimi ve Yabancı Dil Öğretimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21 (2), 286-307.
  • Demirbilek, M. Ve Yücel, Z. (2011). İngilizce öğretmenlerinin bilgisayarın yabancı dil öğretim ve öğreniminde kullanımı hakkındaki görüşleri. Uludağ Üniveristesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (1), 217-246.
  • Demirel, Ö. (1990). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. Can Ofset Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1990). Yabancı Dil Öğretimi İlkeler Yöntemler Teknikler. Usem Yay.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Öğretimi. MEB. Yay.
  • Doğan, C. (1998). Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretim Metot ve Teknikleri. Lazer Ofset Yay.
  • Doğan, C. (2011). Arapça Öğrenim ve Öğretim Kılavuzu. Ensar Yayınevi.
  • Doğan, C. (2011). Arapça Öğrenim ve Öğretim Kılavuzu. Ensar Yayınları.
  • Doğan, İ. (1996). Sosyoloji, Kavramlar ve Sorunlar. Sistem Yay.
  • Eyuboğlu, B. R. “Üç Dil”. Erişim 29 Temmuz 2022.
  • https://www.siir.gen.tr/siir/b/bedri_rahmi_eyuboglu/uc_dil.htm#:
  • Farber, B. (1994). Yabancı Dil Öğrenme Yöntemleri. çev. Cem Şen. İm Yayınları.
  • Fâsî el-Faharî, A. (2013). Siyâsetu’l-lugavî fi bilâdi’l-‘Arabî. Dâru’l-Kütübi’l-Cedîd.
  • Gardner, H. (1999). Kim Zekâ Sahibidir? Çoklu Zekâ ve Görüşmeler ve Makaleler. çev. Meral Tüzel. Enka Okulları.
  • Gülfil, D. (2019). Yabancı Dil Öğrencileri İle Farklı Programlarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Çoklu Zekâ Alanlarının Karşılaştırılması. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi 4 (2), 78-107.
  • Günday, R. (2013). Çok Dillilik ve Çok Kültürlülük Bağlamında Yabancı Dil Öğretimine Toplumdilbilimsel Yaklaşım. TurkishStudies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8 (10), 313-330.
  • Güzel, A. ve Barın, E. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Akçağ Yayınları.
  • Hüseyin, T. (1968). Müstaḳbelu’s̱-s̱eḳāfe fî Mıṣır. Matbaatu’l-Meaârif.
  • İbn Haldûn. (2000). Muḳaddime. Beyrut: Dâru’l-Kutub’l-‘İlmiyye.
  • İbni Cnnî. el-Ḫaṣâʾiṣ. (1371/1952). thk. Muhammed Ali en-Neccâr, Mektebetul-‘İlmiye.
  • İşcan, A. (2011). Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Önemi. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2 (4), 1-8.
  • Kaplan, M. (2010). Kültür ve Dil. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Kayaoğlu, M. N. (2017). Yabancı Dil Serüvenimiz. Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi 13 (39), 25-30.
  • Kırkkılıç, A. (2009).Türk Dili Yazılı Anlatım ve Kompozisyon Bilgileri. Aktif Yayınevi.
  • Kocaman, A. (1998). Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler‛, Anadilinde Çocuk Olmak. y.y.
  • Kolaç, E. (2008). Yabancı Diller ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin ‘Yabancı Dil Öğretimi’ ve ‘Yabancı Dille Öğretim’ Konusundaki Yönelim ve Görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 1 (4) 397-412.
  • Odabaşı, H. F. (1997). Yabancı Dil Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı. Eskişehir: y.y.
  • Ozil, Ş. (1991). Dil ve Kültür, Çağdaş Kültürümüz Olgular ve Sorunlar. Cem Yayınevi.
  • Özdemir, E. S. (2006). Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler. Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Özer, Bayram –Korkmaz, Celalettin. “Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Unsurlar”. EKEV Akademi Dergisi 20/ 67 (2016), 59-84.
  • Sancak, Y. (1999). Yabancı Dil Eğitimi-Öğretimi ve Arapça: Tarihçe, Amaç, Esaslar, Elemanlar, Usûl (Metot) ve Teknik. EKEV’ Akademi Dergisi 2 (1), 53-67.
  • Sebüktekin, H. (1973). Yabancı Dil Öğretiminde Yöntem. Boğaziçi Üniversitesi Dergisi 18 (1), 23-48.
  • Sînî, M. İ. (1989). Yabancı Dil Öğretim Metotları Hakkında Bir Araştırma. çev. Hüseyin Elmalı, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 0 (67), 315-388.
  • Sunel, A. H. (1989). Yabancı Dil Öğretiminde Metot Sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (4), 137-143.
  • Şahin, Y. (2009). Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Olumsuz Yönde Etkileyen Unsurlar. Türkiye Sosyal Araştırma Dergisi 13 (1), 149-158.
  • Taşkın, N. ve Tuğrul, B. (2014). Okul Öncesindeki Çocukların Dil ile Matematik Becerileri Arasındaki İlişkinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (1), 129-148.
  • Yaman, E. (2017). Yabancı Dili Öğrenmek mi? Yabancı Dille Öğrenmek mi?. Eğitim-Öğretim Bilim Araştırma dergisi 13 (39), 59-62.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Sevdi 0000-0002-1951-7232

Erken Görünüm Tarihi 10 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 30 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sevdi, A. (2023). Gelişen ve Değişen Dünyada Yabancı Dilin Önemi. Genç Mütefekkirler Dergisi, 4(1), 204-218.

       28263   27502      30620         27067    19954             1997821702 21727 28414