Yenilikçi bir yaklaşım olarak oyunlaştırma, eğitim alanında popülaritesi gün geçtikçe artan bir öğrenmeöğretme metodolojisidir. Oyun öğelerinin oyun bağlamı dışındaki durumlarda kullanılması olarak tanımlanan oyunlaştırma, son yıllarda Türkiye’de de beden eğitimi ve spor derslerinde de aktif bir öğretim metodu olarak kullanılmaktadır. Oyunlaştırma yönteminin beden eğitimi öğretimine etkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilen bilimsel çalışmaların sayısı da giderek artmaktadır. Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve oyunlaştırma üzerine yayımlanan bilimsel makalelerin bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenmesidir. Bu amaçla, Web of Science veri tabanında, “physical education” ve “gamification” anahtar kelimeleri kullanılarak ulaşılan 89 bilimsel makaleden veri toplanmıştır. Çalışmaya yalnızca makale türünde belgeler dâhil edilmiş, tarama yapılırken herhangi bir dil ve tarih filtrelemesi uygulanmamıştır. Tüm çalışmalardan elde edilen verilerin analizi, VOSviewer (1.6.18 versiyon) yazılımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, yayınların kronolojik seyri, öğelerin (yazar, belge, kurum, ülke) atıf ve doküman sayıları ile en sık kullanılan anahtar kelimeler ağ ve yoğunluk haritalarıyla görselleştirilmiştir. Sonuç olarak, beden eğitimi ve oyunlaştırma üzerine yayınlanan makalelerin sayısında yıldan yıla bir artış olduğu, bu yayınların büyük ölçüde eğitim, sosyal bilimler ve spor bilimleri alanlarında yapıldığı görülmüştür. Ayrıca alanda en üretken yazarın Fernadez-rio Javier, en üretken ülkenin ise İspanya olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Gamification as an innovative approach is an increasingly popular teaching-learning methodology in education. Gamification, which is defined as the use of game elements in situations outside the context of the game, has been used as an active teaching method in physical education and sports lessons in Turkey in recent years. The number of scientific studies conducted to reveal the effect of the gamification method on physical education teaching is also increasing. This study aims to examine the scientific articles published on physical education and gamification through bibliometric analysis. For this purpose, data were collected from 89 scientific articles accessed by using the keywords "physical education" and "gamification" in the Web of Science database. Only article-type documents were included in the study, and no language or date filtering was applied. Data from all studies were analyzed using VOSviewer (version 1.6.18) software. In the study, the chronological course of publications, the number of citations and documents of items (author, document, institution, country), and the most frequently used keywords were visualized with network and density maps. As a result, it was observed that there was an increase in the number of articles published on physical education and gamification from year to year, and that the publications were mostly in the fields of education, social sciences and sport sciences. It was also concluded that the most productive author in the field is Fernadez-rio Javier and the most productive country is Spain.
Physical Education Gamification Bibliometric Analysis Vosviewer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Egzersiz Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.