Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Gözünden COVID-19 Salgını: Nitel Bir Araştırma

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: Özel Sayı, 1 - 25, 30.09.2021
https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.770078

Öz

Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin COVID-19 salgınının etkilerine ilişkin görüşlerinin, salgının olumsuz etkileriyle başa çıkmada kullandıkları stratejilerin ve salgın sürecinde kazandıkları farkındalıkların belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma desenine dayalı olarak tasarlanmıştır. Fenomenolojik araştırmalar insanların yaşadıkları deneyimlere odaklanmakta ve bu deneyimlerin onlar için ne anlama geldiğini ayrıntılı biçimde ortaya koymaya çalışmaktadır. Çalışmaya 38 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Bulgulara göre, COVID-19 doğası gereği öğrencilerin yaşamını çoğunlukla olumsuz etkilemiştir. COVID-19 sürecinde öğrencilerin olumsuz duygu ve düşünceleri, aile içi çatışmaları ve sosyal medya kullanımları artmış ve sosyal yaşamları sınırlanmıştır. COVID-19 süresince televizyonda izlenen programlar ve haberler öğrencileri psikolojik açıdan olumsuz etkilemiştir. Öğrencilerin COVID-19 salgınının olumsuz etkileriyle başa çıkmak için davranışsal (önlem alma, kitap okuma, dizi/TV izleme, yemek yapma, sosyal destek arama, spor yapma gibi) ve bilişsel (olumlu düşünme, olumsuz duyguları yönetme, dini başa çıkma gibi) stratejiler kullandıkları belirlenmiştir. Olumsuz etkilerinin yanı sıra, COVID-19 bazı öğrenciler için kişisel gelişim ve farkındalık açısından bir fırsat olmuştur. Sonuç olarak, olumlu etkileri olsa da, COVID-19 üniversite öğrencilerinin yaşamını ve ruh sağlığını çoğunlukla olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle, COVID-19’un ruh sağlığı üzerindeki etkilerine de odaklanmak önemlidir. COVID-19 sürecinde üniversite öğrencilerini psikolojik olarak desteklemeye yönelik çalışmalar gerçekleştirilmelidir.

Kaynakça

  • Afacan, E., & Avcı, N. (2020). Koronavirüs (Covid-19) örneği üzerinden salgın hastalıklara sosyolojik bir bakış. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 1-14.
  • Anderson, R. M., Heesterbeek, H., Klinkberg, D., & Hollingsworth, T. D. (2020). How will country-based mitigation measures influence the course of the Covid-19 epidemic? The Lancet, 395(10228), 931-934. doi: 10.1016/S0140-6736(20)30567-5
  • Aslan, R. (2020). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve Covid-19. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi. 8(85), 35-42.
  • Asmundson, G. J., & Taylor, S. (2020). How health anxiety influences responses to viral outbreaks like Covid-19: What all decision-makers, health authorities, and health care professionals need to know. Jounal of Anxiety Disorders, 71, 102211. doi: 10.1016/j.janxdis.2020.102211.
  • Bradbury‐Jones, C., & Isham, L. (2020). The pandemic paradox: the consequences of COVID‐19 on domestic violence. Journal of Clinical Nursing. doi: 10.1111/jocn.15296
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., & Rubin, G. J. (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: Rapid review of the evidence. The Lancet, 395, 912-920. doi: 10.1016/S0140-6736(20)30460-8
  • Caner, Z. G., Ünal, M., Apaydın, Z., Dağ, A., Okur, Ş., Kara, E., & Bildik, C. (2020). COVİD-19 hastalığı ve ev egzersizlerinin önemi. Journal of Medical Sciences, 1(3), 25-33. doi: 10.46629/JMS.2020.1
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 112934. doi: 10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Chan, E., Y., Y., & Shaw, R. (2020). Public health and disasters: Health emergency and disaster risk management in Asia. Singapore: Springer.
  • Deniz, Ö., P. & Evci-Kiraz, E. D. (2020). COVID-19 Pandemi sürecinde şehir sağlığı çalışmaları. Journal of Biotechnology and Strategic Health Resarch, 1(Özel sayı), 147-151. doi: 10.34084/bshr.726231
  • Duman, N. (2019). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4(7), 178-184.
  • Duncan, L. A., Schaller, M., & Park, J. H. (2020). Perceived vulnerability to disease: Development and validation of a 15-item self-report instrument. Personality and Individual Diferences, 47(6), 541-546. doi: 10.1016/j.paid.2009.05.001
  • Dünya Sağlık Örgütü [DSÖ]. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) situation reports -176. Rerieved from https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200714-covid-19-sitrep-176.pdf?sfvrsn=d01ce263_2
  • Eskici, G. (2020). COVID-19 Pandemisi: Karantina için beslenme önerileri. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(1), 1-9. doi:10.21673/anadoluklin.722546
  • Evers, C., Adriaanse, M., Ridder, D. T. D., & Wittt Huberts, J. C. (2013). Good mood food. Positive emotion as a neglected trigger for food intake. Appetite 68, 1-7.doi: 10.1016/j.appet.2013.04.007
  • Glynn, J. R. (2020). Protecting workers aged 60–69 years from COVID-19. The Lancet Infectious Diseases. doi:10.1016/S1473-3099(20)30311-X.
  • Güngör, Ö. (2020). Salgın dönemi sosyolojisi. Ankara: AND Center.
  • İçişleri Bakanlığı. (2020). Koronavirüs tedbirleri konulu genelge [Circular on coronavirus measures] Erişim adresi https://www.icisleri.gov.tr/81-il-valiligine-koronavirus-tedbirleri-konulu-ek-genelge.
  • Karataş, Z. (2020). COVID-19 pandemisinin toplumsal etkileri, değişim ve güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi 4(1), 3-15
  • Kaya, B. (2020). Pandeminin ruh sağlığına etkileri. Klinik Psikiyatri Dergisi, 23, 123-124. doi: 10.5505/kpd.2020.64325.
  • Kırık, A. M., & Özkoçak, V. (2020). Yeni dünya düzeni bağlamında sosyal medya ve yeni koronavirüs (covid-19) pandemisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7, 133-154. doi: 10.29228/SOBIDER.43146
  • Kirman, F. (2020). Sosyal medyada salgın psikolojisi. Algı, etki ve başa çıkma. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, 2, 11-44.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). COVID-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Kwok, K. O., Li, K. K., Chan, H. H., Yi, Y. Y., Tang, A., … Wong, Y. S. (2020). Community responses during the early phase of the COVID-19 Epidemic in Hong Kong: Risk perception, information exposure and preventive measures. Emerging Infectious Diseases,26(7),1575-1579 . doi: 10.3201/eid2607.200500.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi. Sadegül Akbaba Altun ve Ali Ersoy (Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). Okulların 30 Nisan 2020 tarihine kadar uzatılması kararı [The decision to extend the schools until April 30, 2020] Erişim adresi https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-30-nisan.
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the ministry of national education in the times of COVID-19. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129. doi: 10.24106/kefdergi.722280
  • Öztürk, Ö. E., Kuru, G., & Demir-Yıldız, C. (2020). Covid-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? Anne ve çocuklarının pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 204-220.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. London: Sage publications.
  • Pennycook, G., McPhetres, J., Zhang, Y., & Rand, D., (2020). Fighting Covid-19 misinformation on social media: Experimental evidence for a scalable accuracy nudge intervention. Psychological Science, online first, doi: 10.1177/0956797620939054
  • Perlman, D., Patterson, C., Moxham, L., Taylor, E. K., Bringhton, R., Sumskis, S., vd., (2017). Understanding the influence of resilience for people with a lived experience of mental illness: A self-determination theory perspective. Journal of Community Psychology, 45(8), 1026-1032. doi: 10.1002/jcop.21908
  • Pueyo, T. (2020). Coronavirus: Why you must act now. Politicians, community leaders and business leaders: What should you do and when? Retrieved from: https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca.
  • Sağlık Bakanlığı (2020). Türkiye'deki güncel durum. Erişim adresi: https://covid19.saglik.gov.tr/
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Sarıtaş, E., ve Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 11(1), 5-22. doi: 10.34231/iuyd.706397
  • Serin, Y., & Şanlıer, N. (2018). Duygusal yeme, besin alımını etkileyen faktörler ve temel hemşirelik yaklaşımları. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 9(2), 135-146.doi: 10.14744/phd.2018.23600
  • Şenormancı, Ö., Konkan, R., & Sungur, M. Z. (2010). İnternet bağımlılığı ve bilişsel davranışçı terapisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 11(3), 261–268.
  • Tönbül, Ö. (2020). Koronavirüs (Covid-19) salgını sonrası 20-60 yaş arası bireylerin psikolojik dayanıklılıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Humanistic Perspective, 2(2), 159-174.
  • Üstün, Ç. ve Özçiftçi, S. (2020). COVİD-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Supplement 1), 142-153. doi: 10.21673/anadoluklin.721864
  • Wang, C., Pan, R., Wan, X., Tan, Y., Xu, L., Ho, C. S., & Ho, R. C. (2020). Immediate psychological responses and associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the general population in China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(5), 1729-1754. doi: 10.3390/ijerph17051729
  • Vidyachathoth, K. B., Kumar, N. A., & Pai, S. R. (2014). Correlation between affect and internet addiction in undergraduate students in Mangolore. Journal of Adiction Research and Therapy, 5(1), 175-180. doi: 10.4172/2155-6105.1000175
  • Yamamoto, G. T., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. doi: 10.32329/uad.711110
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı. (2020). Yeni koronavirüs hastalığı salgınında eğitim öğretim süreçleri. Erişim adresi https://covid19.yok.gov.tr/Documents/AnaSayfa/covid-19-yuksekogretim-yol-haritasi.pdf

COVID-19 Pandemic From The Perspective of University Students: A Qualitative Research

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: Özel Sayı, 1 - 25, 30.09.2021
https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.770078

Öz

This study aims to identify university students’ opinions on the effects of the COVID-19 pandemic, the strategies they have used to cope with its negative effects and the awareness they have gained during this period. As the study focused on individuals’ experiences and sought to reveal what meanings these experiences had for them, we followed a phenomenological research design. A total of 38 university students participated in the study. Data were collected using an interview form that was completed in writing online, which were then analyzed using content analysis. The findings revealed that COVID-19 has had a negative effect on many students’ lives. During the pandemic, students’ negative feelings and thoughts, family conflicts, and social media usage increased whereas their social lives were constrained. The TV programs and news that they watched during the pandemic had a mostly negative effect on their psychology. We determined that students used behavioral (taking precautions, reading books, watching television series and movies, cooking, seeking social support, doing sports) and cognitive (positive thinking, managing negative emotions, religious coping) strategies to deal with the negative effects of the COVID-19 pandemic. Despite having mostly negative effects, some students used COVID-19 as an opportunity for personal growth and awareness, meaning that there were some positive results. It is therefore important to focus on the effects of COVID-19 pandemic on mental health. The programs aiming to support university students’ psychological health should be conducted during pandemic.

Kaynakça

  • Afacan, E., & Avcı, N. (2020). Koronavirüs (Covid-19) örneği üzerinden salgın hastalıklara sosyolojik bir bakış. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 1-14.
  • Anderson, R. M., Heesterbeek, H., Klinkberg, D., & Hollingsworth, T. D. (2020). How will country-based mitigation measures influence the course of the Covid-19 epidemic? The Lancet, 395(10228), 931-934. doi: 10.1016/S0140-6736(20)30567-5
  • Aslan, R. (2020). Tarihten günümüze epidemiler, pandemiler ve Covid-19. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi. 8(85), 35-42.
  • Asmundson, G. J., & Taylor, S. (2020). How health anxiety influences responses to viral outbreaks like Covid-19: What all decision-makers, health authorities, and health care professionals need to know. Jounal of Anxiety Disorders, 71, 102211. doi: 10.1016/j.janxdis.2020.102211.
  • Bradbury‐Jones, C., & Isham, L. (2020). The pandemic paradox: the consequences of COVID‐19 on domestic violence. Journal of Clinical Nursing. doi: 10.1111/jocn.15296
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., & Rubin, G. J. (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: Rapid review of the evidence. The Lancet, 395, 912-920. doi: 10.1016/S0140-6736(20)30460-8
  • Caner, Z. G., Ünal, M., Apaydın, Z., Dağ, A., Okur, Ş., Kara, E., & Bildik, C. (2020). COVİD-19 hastalığı ve ev egzersizlerinin önemi. Journal of Medical Sciences, 1(3), 25-33. doi: 10.46629/JMS.2020.1
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 112934. doi: 10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Chan, E., Y., Y., & Shaw, R. (2020). Public health and disasters: Health emergency and disaster risk management in Asia. Singapore: Springer.
  • Deniz, Ö., P. & Evci-Kiraz, E. D. (2020). COVID-19 Pandemi sürecinde şehir sağlığı çalışmaları. Journal of Biotechnology and Strategic Health Resarch, 1(Özel sayı), 147-151. doi: 10.34084/bshr.726231
  • Duman, N. (2019). Travma sonrası büyüme ve gelişim. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, 4(7), 178-184.
  • Duncan, L. A., Schaller, M., & Park, J. H. (2020). Perceived vulnerability to disease: Development and validation of a 15-item self-report instrument. Personality and Individual Diferences, 47(6), 541-546. doi: 10.1016/j.paid.2009.05.001
  • Dünya Sağlık Örgütü [DSÖ]. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) situation reports -176. Rerieved from https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200714-covid-19-sitrep-176.pdf?sfvrsn=d01ce263_2
  • Eskici, G. (2020). COVID-19 Pandemisi: Karantina için beslenme önerileri. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(1), 1-9. doi:10.21673/anadoluklin.722546
  • Evers, C., Adriaanse, M., Ridder, D. T. D., & Wittt Huberts, J. C. (2013). Good mood food. Positive emotion as a neglected trigger for food intake. Appetite 68, 1-7.doi: 10.1016/j.appet.2013.04.007
  • Glynn, J. R. (2020). Protecting workers aged 60–69 years from COVID-19. The Lancet Infectious Diseases. doi:10.1016/S1473-3099(20)30311-X.
  • Güngör, Ö. (2020). Salgın dönemi sosyolojisi. Ankara: AND Center.
  • İçişleri Bakanlığı. (2020). Koronavirüs tedbirleri konulu genelge [Circular on coronavirus measures] Erişim adresi https://www.icisleri.gov.tr/81-il-valiligine-koronavirus-tedbirleri-konulu-ek-genelge.
  • Karataş, Z. (2020). COVID-19 pandemisinin toplumsal etkileri, değişim ve güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi 4(1), 3-15
  • Kaya, B. (2020). Pandeminin ruh sağlığına etkileri. Klinik Psikiyatri Dergisi, 23, 123-124. doi: 10.5505/kpd.2020.64325.
  • Kırık, A. M., & Özkoçak, V. (2020). Yeni dünya düzeni bağlamında sosyal medya ve yeni koronavirüs (covid-19) pandemisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7, 133-154. doi: 10.29228/SOBIDER.43146
  • Kirman, F. (2020). Sosyal medyada salgın psikolojisi. Algı, etki ve başa çıkma. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, 2, 11-44.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). COVID-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Kwok, K. O., Li, K. K., Chan, H. H., Yi, Y. Y., Tang, A., … Wong, Y. S. (2020). Community responses during the early phase of the COVID-19 Epidemic in Hong Kong: Risk perception, information exposure and preventive measures. Emerging Infectious Diseases,26(7),1575-1579 . doi: 10.3201/eid2607.200500.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi. Sadegül Akbaba Altun ve Ali Ersoy (Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). Okulların 30 Nisan 2020 tarihine kadar uzatılması kararı [The decision to extend the schools until April 30, 2020] Erişim adresi https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-30-nisan.
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the ministry of national education in the times of COVID-19. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129. doi: 10.24106/kefdergi.722280
  • Öztürk, Ö. E., Kuru, G., & Demir-Yıldız, C. (2020). Covid-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? Anne ve çocuklarının pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 204-220.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. London: Sage publications.
  • Pennycook, G., McPhetres, J., Zhang, Y., & Rand, D., (2020). Fighting Covid-19 misinformation on social media: Experimental evidence for a scalable accuracy nudge intervention. Psychological Science, online first, doi: 10.1177/0956797620939054
  • Perlman, D., Patterson, C., Moxham, L., Taylor, E. K., Bringhton, R., Sumskis, S., vd., (2017). Understanding the influence of resilience for people with a lived experience of mental illness: A self-determination theory perspective. Journal of Community Psychology, 45(8), 1026-1032. doi: 10.1002/jcop.21908
  • Pueyo, T. (2020). Coronavirus: Why you must act now. Politicians, community leaders and business leaders: What should you do and when? Retrieved from: https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca.
  • Sağlık Bakanlığı (2020). Türkiye'deki güncel durum. Erişim adresi: https://covid19.saglik.gov.tr/
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Sarıtaş, E., ve Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 11(1), 5-22. doi: 10.34231/iuyd.706397
  • Serin, Y., & Şanlıer, N. (2018). Duygusal yeme, besin alımını etkileyen faktörler ve temel hemşirelik yaklaşımları. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 9(2), 135-146.doi: 10.14744/phd.2018.23600
  • Şenormancı, Ö., Konkan, R., & Sungur, M. Z. (2010). İnternet bağımlılığı ve bilişsel davranışçı terapisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 11(3), 261–268.
  • Tönbül, Ö. (2020). Koronavirüs (Covid-19) salgını sonrası 20-60 yaş arası bireylerin psikolojik dayanıklılıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Humanistic Perspective, 2(2), 159-174.
  • Üstün, Ç. ve Özçiftçi, S. (2020). COVİD-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Supplement 1), 142-153. doi: 10.21673/anadoluklin.721864
  • Wang, C., Pan, R., Wan, X., Tan, Y., Xu, L., Ho, C. S., & Ho, R. C. (2020). Immediate psychological responses and associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the general population in China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(5), 1729-1754. doi: 10.3390/ijerph17051729
  • Vidyachathoth, K. B., Kumar, N. A., & Pai, S. R. (2014). Correlation between affect and internet addiction in undergraduate students in Mangolore. Journal of Adiction Research and Therapy, 5(1), 175-180. doi: 10.4172/2155-6105.1000175
  • Yamamoto, G. T., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. doi: 10.32329/uad.711110
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı. (2020). Yeni koronavirüs hastalığı salgınında eğitim öğretim süreçleri. Erişim adresi https://covid19.yok.gov.tr/Documents/AnaSayfa/covid-19-yuksekogretim-yol-haritasi.pdf
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Esra Asıcı 0000-0003-0872-9042

Aykut Günlü Bu kişi benim 0000-0002-6617-2871

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Kabul Tarihi 10 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Asıcı, E., & Günlü, A. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Gözünden COVID-19 Salgını: Nitel Bir Araştırma. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 9(Özel Sayı), 1-25. https://doi.org/10.52528/genclikarastirmalari.770078

ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.