Loading [a11y]/accessibility-menu.js
 
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 17, 131 - 148, 01.01.2019

Öz

Bütüncül yaklaşım insanı odağa alan her çalışma biçiminde vazgeçilmezdir. İnsan biyo-psiko-sosyokültürel bir varlıktır. İnsanı beden, ruh, zihin gibi temel alanlara ayırarak irdeleme yanında çocukluk, gençlik, yetişkinlik gibi yaşam dönemlerine ayırarak anlama çabası bitmeyen bir keşiftir. Gençlik dönemi, anı yaşama şansıyla birlikte geçmişi onarma ve geleceği güvenle inşa etme beklentisi söz konusu olunca şüphesiz çok özel bir dönemdir. Gençler, toplumsal alanda güven, sağlık ve refah söz konusu olunca sınırlı zamanda yüksek kazanımlar sağlayacak bireylerdir. Bu kazanımlar için uyum çok önemli bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Oysa uyumsuz örüntülerle yaşamını sürdüren genç bireyler, özellikle de zihinsel işlevleri ve eğitim seviyesi yüksek olanlar, toplumda sahte kendiliklerle maskelenmiş, anlaşılmayı bekleyen bireyler olarak kalmaktadırlar. Kendini yeterince ifade edemeyen bu bireyler; özgüven, girişkenlik, akademik başarı, sosyal roller, bireysel performans, iş ve eş seçimi, geleceğe dair beklentiler gibi konularda önemli sorunlar yaşamaktadırlar. Burada; birlikte çözüm arayan, aktif, destekleyici, odaklanmış ve zamanı iyi kullanan bir danışmanlık yaklaşımı öne çıkmaktadır. Süresi Sınırlı Dinamik Psikoterapi SSDP ; ötekine karşı kronik, yaygın ve işlevsiz iletişim biçimlerine sahip bireyler için kişilerarası ve zamana duyarlı bir yaklaşımdır. Hedefi, bir kişinin kendisiyle ve başkalarıyla iletişim kurduğu biçimi değiştirmektir. Odak, semptomların azaltılması üzerine değil, daha ziyade kökleşmiş olan kişilerarası yakınlık örüntülerini veya kişilik biçimini değiştirmek üzerinedir

Kaynakça

  • • Bartholomew, K., Horowitz, L.M. (1991). Attachment styles among young adults: A test of a four-category model. Journal of Personality and Social Psychology, 61:226-244.
  • • Bowlby, J. (1) (2012). A Secure Base. Parent-Child Attachment and Healthy Human Development. Basic Books. Çeviren: Güneri S. Güvenli Bir Dayanak. Ebeveyn-Çocuk Bağlanması ve Sağlıklı İnsan Gelişimi. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları
  • • Bowlby, J. (2) (2012). Attachment and Loss. Çeviren: Soylu TV. Bağlanma. 2. Basım, İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
  • • Bowlby, J. (3) (2012).The Making and Breaking of Affectional Bonds. Çeviren: Kamer M. Sevgi Bağlarının Kurulması ve Bozulması. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları
  • • Bretherton, I. (1992). The origins of attachment theory: John Bowlby and Mary Ainsworth. Developmental Psychology, 28 (5), 759.
  • • Eells, T.D. (2009). Psikoterapi Vaka Formülasyonu. (Levenson H, Strupp HH., Döngüsel Uyumsuz Örüntüler, İstanbul: Litera Yayıncılık.
  • • Hartman, H. (2011). Ego Psychology and the Problem of Adaptation. Çeviren: Büyükkal B. Ben Psikolojisi ve Uyum Sorunu. İstanbul: Metis Yayınları
  • • Kuş, E. (2009). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel mi? 3. Baskı, Ankara.
  • • Levenson, H. (2013). Kısa Dinamik Terapi. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları, Birinci Baskı
  • • Levenson, H. (a) (2011). Süresi Sınırlı Dinamik Terapi. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları, Birinci Baskı
  • • Magnavita, J.J. (2013). Personality Guided Relational Psychotherapy. Çeviren: Helvacıoğlu B, Gök E, Benveniste M, Karakaş Ö. Kişilik Yönelimli İlişkisel Psikoterapi. 1. Basım, İstanbul: Litera Yayıncılık, Özbaran, B., Bildik, T. (2006). Bağlanmanın Nörobiyolojisi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 13(3):137-142.
  • • Schore, A.N., (2013). Affect Dysregulation and Disorders of the Self. Çeviren: Benveniste M. Duygulanım Düzensizliği ve Kendilik Bozuklukları. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları,
  • • Wachtel, P.L., 2013. Therapeutik Communication. The Guilford Publications Çeviren: Benveniste M. 2011. Terapinin Dili. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları,
  • • Yıldırım, A., Şimşek H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Discovery of Repetitive Incompatible Patterns in Young Individuals and Therapeutic Process Analysis of a Teenager within the Scope of Functioning Studies by Time-Limited Dynamic Psychotherapy TLDP Method

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 17, 131 - 148, 01.01.2019

Öz

The holistic approach is indispensable in every form of work that focuses on human. Human is a bio-psycho-socio-cultural entity. In addition to examining humans by separating them into basic fields such as body, soul and mind, the effort to understand them by separating them into periods of life such as childhood, youth and adulthood is an endless discovery. Youth is undoubtedly a very special period when it comes to the prospect of repairing the past and building the future safely, with a chance to live the moment. Young people are individuals who will make high gains in limited time when it comes to safety, health and welfare in the social field. Compliance is a key concept for these gains. However, young individuals with incompatible patterns, especially those with high levels of mental function and education, remain in society as individuals who are masked by fake selfimage, waiting to be understood. These individuals, who cannot express themselves adequately, have important issues such as self-confidence, sociability, academic success, social roles, individual performance, job and spouse selection, and expectations for the future. Here comes forth a consultative approach that is collaborative, active, supportive, focused, and time-efficient. Time-limited dynamic psychotherapy is an interpersonal and time-sensitive approach for individuals with chronic, pervasive and dysfunctional forms of communication against the other. It aims to change the way a person communicates with himself/herself and others. The focus is not on reducing symptoms, but rather on changing the deep-rooted patterns of interpersonal intimacy or the personality

Kaynakça

  • • Bartholomew, K., Horowitz, L.M. (1991). Attachment styles among young adults: A test of a four-category model. Journal of Personality and Social Psychology, 61:226-244.
  • • Bowlby, J. (1) (2012). A Secure Base. Parent-Child Attachment and Healthy Human Development. Basic Books. Çeviren: Güneri S. Güvenli Bir Dayanak. Ebeveyn-Çocuk Bağlanması ve Sağlıklı İnsan Gelişimi. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları
  • • Bowlby, J. (2) (2012). Attachment and Loss. Çeviren: Soylu TV. Bağlanma. 2. Basım, İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
  • • Bowlby, J. (3) (2012).The Making and Breaking of Affectional Bonds. Çeviren: Kamer M. Sevgi Bağlarının Kurulması ve Bozulması. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları
  • • Bretherton, I. (1992). The origins of attachment theory: John Bowlby and Mary Ainsworth. Developmental Psychology, 28 (5), 759.
  • • Eells, T.D. (2009). Psikoterapi Vaka Formülasyonu. (Levenson H, Strupp HH., Döngüsel Uyumsuz Örüntüler, İstanbul: Litera Yayıncılık.
  • • Hartman, H. (2011). Ego Psychology and the Problem of Adaptation. Çeviren: Büyükkal B. Ben Psikolojisi ve Uyum Sorunu. İstanbul: Metis Yayınları
  • • Kuş, E. (2009). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel mi? 3. Baskı, Ankara.
  • • Levenson, H. (2013). Kısa Dinamik Terapi. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları, Birinci Baskı
  • • Levenson, H. (a) (2011). Süresi Sınırlı Dinamik Terapi. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları, Birinci Baskı
  • • Magnavita, J.J. (2013). Personality Guided Relational Psychotherapy. Çeviren: Helvacıoğlu B, Gök E, Benveniste M, Karakaş Ö. Kişilik Yönelimli İlişkisel Psikoterapi. 1. Basım, İstanbul: Litera Yayıncılık, Özbaran, B., Bildik, T. (2006). Bağlanmanın Nörobiyolojisi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 13(3):137-142.
  • • Schore, A.N., (2013). Affect Dysregulation and Disorders of the Self. Çeviren: Benveniste M. Duygulanım Düzensizliği ve Kendilik Bozuklukları. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları,
  • • Wachtel, P.L., 2013. Therapeutik Communication. The Guilford Publications Çeviren: Benveniste M. 2011. Terapinin Dili. İstanbul: Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları,
  • • Yıldırım, A., Şimşek H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gül Sultan Özeren Bu kişi benim

Betül Sezgin Bu kişi benim

Tahir Özakkaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Özeren, G. S., Sezgin, B., & Özakkaş, T. (2019). Discovery of Repetitive Incompatible Patterns in Young Individuals and Therapeutic Process Analysis of a Teenager within the Scope of Functioning Studies by Time-Limited Dynamic Psychotherapy TLDP Method. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7(17), 131-148.

ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.