BibTex RIS Kaynak Göster

Aksaray’da Genç NEET Sorunu ve Çözüme İlişkin Yerel Düzeyde Strateji Önerileri

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 17, 149 - 170, 01.01.2019

Öz

İşgücü piyasasına ilişkin temel sorun alanlarından biri olan işsizlik, gelişmişlik düzeylerinden bağımsız bütün ülkelerin mücadele ettiği ve sosyo-ekonomik politikalarına ilişkin eylem planlarında yer verdiği önemli bir gündem maddesidir. Küresel bir mesele olarak görülen işsizliğin sonuçlarından en fazla etkilenen gruplar arasından genç nüfus ise; ülkelerin gelecekteki işgücü potansiyellerinin göstergesi olması bakımından ayrı bir öneme sahiptir. Bununla birlikte genç işgücü potansiyelinin; işsizlik, eğitime devam etmeme ve işgücüne katılmama nedenleriyle kullanılamaması beraberinde önemli sosyo-ekonomik sorunları getirecektir. Genç işsizliğini ve gençlerde ne istihdamda ne de eğitimde yer almama sorununu NEET inceleyen bu çalışma, Aksaray ili örneğinde sorunun boyutlarını ortaya koyarak, alınabilecek önemler üzerine strateji önerileri geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla Türkiye İş Kurumu, Milli Eğitim, Nüfus ve Sosyal Güvenlik Kurumu il müdürlüklerinden elde edilen verilerden yararlanılarak gençlerde işsizlik ve NEET oranları belirlenmiş, ilgili oranların yaş grupları ve cinsiyete göre dağılımları karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Yapılan değerlendirmeler neticesinde ise 2017-2019 Ulusal İstihdam Stratejisi Eylem Planı da dikkate alınarak yerel düzeyde çözüme ilişkin stratejiler geliştirilmiştir

Kaynakça

  • • Çetinkaya, E. (2010). Genç İşsizliğin Teorik Açıklamaları. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı:58, 45-57.
  • • Dama, N. (2017). Türkiye’nin Eğitim , Öğrenim ve Çalışma Sürecinde Olmayan Gençleri, Seta Yayınları, Sayı:198.
  • • EC, (2016). Communication From The Commision To The European Parliament, The Council, The European Economic and Social Committee and The Committee Of The Regions: A New Skills Agenda For Europe, Brussel.
  • • Hansen, Vejrup R. (1987). Turnover and Employment Among Youth: Causes Of The Paticular Problems of Youth Employment, Unemployment : Theory, Policiy and Structure, (Ed.)Walter de Gruyter, 129-145.
  • • ILO, (1987). “Resolution Concerning Statistics Of The Economically Active Population, Employment, Unemployment and Underemployment, adopted by the Thirteenth International Conferance Of Labor Statisticians”, http://www.ilo.org/public/english/bureau/stat/download/res/ecacpop.pdf, 11.03.2018.
  • • ILO, (2014). Global Employment Trends 2014: Risk of a Jobless Recovery, International Labour Office, Geneva.
  • • OECD. (2016).Indicators: Youth not in Education or Employment (NEET), http://data.oecd.org/youthinac/ youth-not-in-education-or-employment-neet.htm (10.02.2018).
  • • OECD, (2017). Education at a Glance Interim Report: Update of Employment and Educational Attainment Indicators, Paris.
  • • OECD, (2018). PISA 2015:Result In Focus.
  • • Strangleman, T. & Warren, T. (2015). Çalışma ve Toplum: Sosyolojik Yaklaşımlar, Temalar ve Yöntemler, F.Man (Çev.), Nobel Yayınları, Ankara.
  • • TİSK, (2008). OECD Ülkelerinde Kadınlar ve Erkekler, Yayın No: 289.
  • • Tunalı, İ. &Yanık, İ. (2009). Türkiye’de İşgücü Piyasasına Geçiş Aşamasındaki Gençler. TÜSİAD Ekonomik Araştırma Forumu, Araştırma Notu: 09-01,1-6.
  • • UİS, (2017). Ulusal İstihdam Stratejisi Eylem Planları 2017-2019, ÇSGB.
  • • Ünsal, E.(2000).Makro İktisat. Genişletilmiş 3. Baskı, İmaj Yayıncılık.
Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 17, 149 - 170, 01.01.2019

Öz

Unemployment which is one of the major problem area of the labor market, is an important agenda item that all countries, independent of their level of development, struggle and include in their action plans on socio-economic policies. Among the groups most affected by the results of unemployment, which is seen as a global issue, is the youth population; it is of particular importance for the countries to be an indicator of their future labor potential. However, the potential of youth labor force; unemployment, inability to continue education and not to participate in the labor force will bring along important socio-economic problems. This study, which examines youth unemployment and NEET, examines the dimensions of problems in case of Aksaray, and aims to develop an action plan on the importance that can be taken. For this purpose firstly unemployment and NEET datas from Provincial Directorates Aksaray Employment Agency, Aksaray National Education, Aksaray Population and Aksaray Social Security obtained. And then the distribution by age group and gender of the respective rates were comparatively analyzed. As a result of the evaluations made, strategies for solution at the local level have been developed by taking into account the 2017-2019 National Employment Strategy Action Plan

Kaynakça

  • • Çetinkaya, E. (2010). Genç İşsizliğin Teorik Açıklamaları. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı:58, 45-57.
  • • Dama, N. (2017). Türkiye’nin Eğitim , Öğrenim ve Çalışma Sürecinde Olmayan Gençleri, Seta Yayınları, Sayı:198.
  • • EC, (2016). Communication From The Commision To The European Parliament, The Council, The European Economic and Social Committee and The Committee Of The Regions: A New Skills Agenda For Europe, Brussel.
  • • Hansen, Vejrup R. (1987). Turnover and Employment Among Youth: Causes Of The Paticular Problems of Youth Employment, Unemployment : Theory, Policiy and Structure, (Ed.)Walter de Gruyter, 129-145.
  • • ILO, (1987). “Resolution Concerning Statistics Of The Economically Active Population, Employment, Unemployment and Underemployment, adopted by the Thirteenth International Conferance Of Labor Statisticians”, http://www.ilo.org/public/english/bureau/stat/download/res/ecacpop.pdf, 11.03.2018.
  • • ILO, (2014). Global Employment Trends 2014: Risk of a Jobless Recovery, International Labour Office, Geneva.
  • • OECD. (2016).Indicators: Youth not in Education or Employment (NEET), http://data.oecd.org/youthinac/ youth-not-in-education-or-employment-neet.htm (10.02.2018).
  • • OECD, (2017). Education at a Glance Interim Report: Update of Employment and Educational Attainment Indicators, Paris.
  • • OECD, (2018). PISA 2015:Result In Focus.
  • • Strangleman, T. & Warren, T. (2015). Çalışma ve Toplum: Sosyolojik Yaklaşımlar, Temalar ve Yöntemler, F.Man (Çev.), Nobel Yayınları, Ankara.
  • • TİSK, (2008). OECD Ülkelerinde Kadınlar ve Erkekler, Yayın No: 289.
  • • Tunalı, İ. &Yanık, İ. (2009). Türkiye’de İşgücü Piyasasına Geçiş Aşamasındaki Gençler. TÜSİAD Ekonomik Araştırma Forumu, Araştırma Notu: 09-01,1-6.
  • • UİS, (2017). Ulusal İstihdam Stratejisi Eylem Planları 2017-2019, ÇSGB.
  • • Ünsal, E.(2000).Makro İktisat. Genişletilmiş 3. Baskı, İmaj Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Volkan Işık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Işık, V. (2019). Aksaray’da Genç NEET Sorunu ve Çözüme İlişkin Yerel Düzeyde Strateji Önerileri. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7(17), 149-170.

ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.