Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin okula aidiyetleri ile psikolojik ihtiyaçlarını doyurmaları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, onuncu ve on birinci sınıflarda eğitim alan 112 kız 51.6 % ve 105 48.4 % erkek olmak üzere toplam 217 lise öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, Okula Aidiyet Duygusu ve Genel İhtiyaç Doyumu Ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Çalışma bulgularına göre özerklik, ait olma ve yetkinlik ihtiyaçları okula aidiyet duygusunu anlamlı düzeyde açıklamıştır. Değişkenlerin okula aidiyet ile ilişkileri tek tek ele alındığında, regresyon eşitliğinde en çok yetkinlik, ikinci olarak ait olma ve üçüncü olarak yetkinlik ihtiyacının doyurulmasının okula aidiyeti olumlu yönde ve anlamlı düzeyde açıkladığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlara göre ilgili değişkenler, okula aidiyetteki varyansın % 29’nu açıklamaktadır. Lise öğrencilerinin okula aidiyetlerini artırmada, onların psikolojik ihtiyaçlarının doyurulması önemli bir değişken olarak görülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 11 |
ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.