In this study, it was aimed to examine the effect of social appearance anxiety and desire to be liked on acceptance of aesthetic surgery in young people. Face-to-face questionnaire method was preferred as the data collection method in the research. As a data collection tool, a questionnaire form consisting of 4 sections was preferred. The questionnaire form consists of sociodemographic questions, social appearance anxiety, desire to be liked and acceptance of aesthetic surgery scales. This research was carried out on 242 students attending a public university. According to the analysis results, women living in metropolitan areas, having had plastic surgery before, spending more time on social media and frequently sharing photos have higher levels of acceptance of plastic surgery. A positive relationship was determined between the variables of acceptance of aesthetic surgery, social appearance anxiety and desire to be liked. Social appearance anxiety and the desire to be liked explain the acceptance of plastic surgery by 14.4%. As a result of the research, it is understood that the desire to be liked and social appearance anxiety make young people prone to aesthetic operations. Restricting the time spent by young people on social media may have positive results in terms of protecting mental health and reducing health expenditures as a result of unnecessary operations.
Social appearance anxiety Esthetic Surgery Social Media Teens
Bu çalışmada gençlerde sosyal görünüş kaygısı ve beğenilme arzusunun estetik cerrahiyi kabul etme üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak yüzyüze anket yöntemi tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak ise 4 bölümden oluşan anket formu tercih edilmiştir. Anket formu, sosyodemografik sorular, sosyal görünüş kaygısı, beğenilme arzusu ve estetik cerrahiyi kabul etme ölçeklerinden oluşmaktadır. Bu araştırma, bir kamu üniversitesinde eğitim gören 242 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlere göre kadınların, büyükşehirde yaşayanların, daha önce estetik operasyon yaptıranların, sosyal medyada fazla zaman geçirenlerin ve sık fotoğraf paylaşanların estetik cerrahiyi kabul düzeyleri daha yüksek çıkmıştır. Estetik cerrahiyi kabul etme, sosyal görünüş kaygısı ve beğenilme arzusu değişkenleri arasında pozitif yönlü bir ilişki belirlenmiştir. Sosyal görünüş kaygısı ve beğenilme arzusu, estetik cerrahiyi kabulü %14.4 oranında açıklamaktadır. Araştırma sonucunda beğenilme arzusu ve sosyal görünüş kaygısının gençleri estetik operasyonlara karşı eğilimli hale getirdiği anlaşılmaktadır. Genç bireylerin sosyal medyada geçirdikleri zamanın kısıtlanması mental sağlığın korunması ve gereksiz operasyonlar sonucunda oluşacak sağlık harcamalarının azaltılması adına olumlu sonuçlar doğurabilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Politikası, Sağlık Sosyolojisi, Sosyal Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 32 |
ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.