Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetim Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2023, , 664 - 669, 31.12.2023
https://doi.org/10.54005/geneltip.1240837

Öz

Amaç: Bu araştırmada, iyi bir boş zaman yönetimine daha çok ihtiyaçları olduğu düşünülen tıp fakültesi öğrencilerinin boş zaman yönetim becerilerini incelemek amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışmanın örneklemini Konya Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 327 öğrenci oluşturmuştur. Katılımcılara sosyodemografik veri formu ve 15 sorudan oluşan Boş Zaman Yönetimi Ölçeği (BZYÖ) uygulanmıştır. Sonuçlar p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi.
Bulgular: Yapılan analizler sonucunda tıp öğrencilerinin boş zaman yönetim puanlarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkeninde, boş zamanları için günlük, haftalık, aylık, yıllık planları ve düzenli bir aktivite programları olma durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilirken (p<0,05), yaş değişkenine göre anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>0,05).
Sonuç: Tıp öğrencilerinin boş zamanlarını etkin bir şekilde nasıl yönetecekleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, boş zamanlarında düzenli aktivite veya etkinliklere katılımlarının az olduğu ve bu katılımın en çok etkileyen sebebin okul dersleri olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Robinson J, Godbey G. Time for life: The surprising ways Americans use their time: Penn State Press; 2010.
  • Smith HW. Hayatı ve Zamanı Yönetmenin 10 Doğal Yasası, (Çeviren: Aslı Cıngıl Çelik). İstanbul: Rota Yayın Yapım Tanıtım. 1998.
  • Mobley TA. Community Recreation. By Harold D. Meyer, Charles K. Bright-bill, and H. Douglas Sessoms. Journal of Leisure Research. 1970;2(4):269-70.
  • Karaküçük S, Gürbüz B. Rekreasyon ve kentlileşme. 2007.
  • Demir C, Demir N. Bireylerin boş zaman faaliyetlerine katilmalarini etkileyen faktörler ile cinsiyet arasindaki ilişki: lisans öğrencilerine yönelik bir uygulama. Ege Academic Review. 2006;6(1):36-48.
  • Demirel M, Demirel DH, Serdar E. Constraints and perceived freedom levels ın the leisure of university students. Journal of human sciences. 2017;14(1):789-95.
  • Akgül BM, Karaküçük S. Free time management scale: Validity and reliability analysis Boş zaman yönetimi ölçeği: Geçerlik-güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences. 2015;12(2):1867-80.
  • Er Y, Demirel M, Cuhadar A. Investigation of leisure management skills and leisure boredom in university students in terms of different variables. International Journal of Applied Exercise Physiology. 2020;9(6):49-54.
  • Adebayo FA. Time management and students academic performance in higher institutions, nigeria a case study of ekiti state. International Research in Education. 2015;3(2):1-12.
  • DURHAN TA, AKGÜL BM, KARAKÜÇÜK S. REKREATİF AMAÇLI YÜZME SPORUYLA UĞRAŞAN BİREYLERİN BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2017;19(4):8-16.
  • Serdar E, Demirel DH, Demirel M, Çakır VO. The Relatıonshıp Between Unıversıty Students’free Tıme Management And Academıc Succes. The Online Journal of Recreation and Sports. 2017;6(4):72-82.
  • YAŞARTÜRK F, AKYÜZ H, KARATAŞ İ. Rekreasyon bölümü öğrencilerinin boş zaman yönetimi ile akademik başarılarını etkileyen örgütsel faktörler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2018;3(2):233-43.
  • Kulkarni M. Time management skills among medical students. Indian Journal of Public Health Research & Development. 2020;11(6).
  • Goel MK, Roy P, Rasania SK, Bachani D. A cross-sectional study on leisure time management and physical activity index among female adolescent medical students in Delhi. Indian Journal of Youth and Adolescent Health. 2014;1:18-26.
  • ÇAKIR VO. Üniversite öğrencilerin serbest zaman doyum düzeyleri ile serbest zaman yönetimleri arasındaki ilişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2017;2(3):17-27.
  • DEMİR G, ALPULLU A. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetiminin Değerlendirilmesi. Eurasian Research in Sport Science. 2020;5(1):94-102.
  • ÇEREZ MH, YERLİSU-LAPA T, TERCAN-KAAS E, GÜLŞEN DBA. Üniversite Öğrencilerinde Serbest Zaman Yönetimi, Serbest Zaman Egzersiz Katılımı ve Psikolojik İyi Oluş Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Journal of Physical Education & Sports Science/Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2021;15(1).
  • IŞIKGÖZ ME, GÜRBÜZ PG, ESENTAŞ M. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2021;7(1):413-29.
  • Wang W-C, Kao C-H, Huan T-C, Wu C-C. Free time management contributes to better quality of life: A study of undergraduate students in Taiwan. Journal of Happiness Studies. 2011;12(4):561-73.
  • Akyürek G, Sinem K, Bumin G. Üniversite öğrencilerinin serbest zaman ile ilişkili tutum, yönetim ve memnuniyetlerinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2018;3(2):1-12.
  • Akgül BM, Yenel İF, Karaküçük S. Evaluating free time management and its relation to life satisfaction, most participated leisure activities and gender among college students in Turkey. Social Sciences and Humanities Journal. 2016;11(2):1-18.
  • Küçükeşmen E, Şimşek A, Türkoğlu ME. Önlisans Öğrencilerinin Sosyo-Demografik Özelliklerine Göre Boş Zaman Yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020(38):202-31.
  • Yıldırım TA. The Investigation of Free Time Management According to Faculty Of Health Sciences Students’ Departments and Some Sociodemographic Variables. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;12(2):361-9.
  • Wang W-C, Kao C-H. An exploration of the relationships between free time management and the quality of life of wage-earners in Taiwan. World Leisure Journal. 2006;48(1):24-33.
  • Hickerson BD, Beggs BA. Leisure time boredom: Issues concerning college students. College Student Journal. 2007;41(4):1036-45.
  • Caldwell LL, Smith EA, Weissinger E. The relationship of leisure activities and perceived health of college students. Loisir et société/Society and Leisure. 1992;15(2):545-56.

Examining Leisure Management Skills of Medical Faculty Students

Yıl 2023, , 664 - 669, 31.12.2023
https://doi.org/10.54005/geneltip.1240837

Öz

Aim: The aim of the study was to examine the leisure time management skills of medical school students, who were thought to be in great need of good time management in this study.
Methods: The sample of the study consisted of a total of 327 students studying at Konya Selcuk University Faculty of Medicine. A sociodemographic data form and the Leisure Time Management Scale (FTMS) consisting of 15 questions were applied to the participants. The results were evaluated at p<0.05 significance level.
Results: As a result of the analysis, it was seen that the leisure time management scores of the medical students were at a moderate level. In the gender variable, statistically significant differences were determined according to daily, weekly, monthly, and annual plans for leisure time and having a regular activity schedule (p<0.05), while no significant difference was found in terms of the age variable (p>0.05).
Conclusion: It has been observed that medical students lack sufficient knowledge about how to spend their free time effectively, and their participation in regular activities or events is occasional. The main reason this participation is rare is that they have too many school subjects.

Kaynakça

  • Robinson J, Godbey G. Time for life: The surprising ways Americans use their time: Penn State Press; 2010.
  • Smith HW. Hayatı ve Zamanı Yönetmenin 10 Doğal Yasası, (Çeviren: Aslı Cıngıl Çelik). İstanbul: Rota Yayın Yapım Tanıtım. 1998.
  • Mobley TA. Community Recreation. By Harold D. Meyer, Charles K. Bright-bill, and H. Douglas Sessoms. Journal of Leisure Research. 1970;2(4):269-70.
  • Karaküçük S, Gürbüz B. Rekreasyon ve kentlileşme. 2007.
  • Demir C, Demir N. Bireylerin boş zaman faaliyetlerine katilmalarini etkileyen faktörler ile cinsiyet arasindaki ilişki: lisans öğrencilerine yönelik bir uygulama. Ege Academic Review. 2006;6(1):36-48.
  • Demirel M, Demirel DH, Serdar E. Constraints and perceived freedom levels ın the leisure of university students. Journal of human sciences. 2017;14(1):789-95.
  • Akgül BM, Karaküçük S. Free time management scale: Validity and reliability analysis Boş zaman yönetimi ölçeği: Geçerlik-güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences. 2015;12(2):1867-80.
  • Er Y, Demirel M, Cuhadar A. Investigation of leisure management skills and leisure boredom in university students in terms of different variables. International Journal of Applied Exercise Physiology. 2020;9(6):49-54.
  • Adebayo FA. Time management and students academic performance in higher institutions, nigeria a case study of ekiti state. International Research in Education. 2015;3(2):1-12.
  • DURHAN TA, AKGÜL BM, KARAKÜÇÜK S. REKREATİF AMAÇLI YÜZME SPORUYLA UĞRAŞAN BİREYLERİN BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2017;19(4):8-16.
  • Serdar E, Demirel DH, Demirel M, Çakır VO. The Relatıonshıp Between Unıversıty Students’free Tıme Management And Academıc Succes. The Online Journal of Recreation and Sports. 2017;6(4):72-82.
  • YAŞARTÜRK F, AKYÜZ H, KARATAŞ İ. Rekreasyon bölümü öğrencilerinin boş zaman yönetimi ile akademik başarılarını etkileyen örgütsel faktörler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2018;3(2):233-43.
  • Kulkarni M. Time management skills among medical students. Indian Journal of Public Health Research & Development. 2020;11(6).
  • Goel MK, Roy P, Rasania SK, Bachani D. A cross-sectional study on leisure time management and physical activity index among female adolescent medical students in Delhi. Indian Journal of Youth and Adolescent Health. 2014;1:18-26.
  • ÇAKIR VO. Üniversite öğrencilerin serbest zaman doyum düzeyleri ile serbest zaman yönetimleri arasındaki ilişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2017;2(3):17-27.
  • DEMİR G, ALPULLU A. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetiminin Değerlendirilmesi. Eurasian Research in Sport Science. 2020;5(1):94-102.
  • ÇEREZ MH, YERLİSU-LAPA T, TERCAN-KAAS E, GÜLŞEN DBA. Üniversite Öğrencilerinde Serbest Zaman Yönetimi, Serbest Zaman Egzersiz Katılımı ve Psikolojik İyi Oluş Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Journal of Physical Education & Sports Science/Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2021;15(1).
  • IŞIKGÖZ ME, GÜRBÜZ PG, ESENTAŞ M. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2021;7(1):413-29.
  • Wang W-C, Kao C-H, Huan T-C, Wu C-C. Free time management contributes to better quality of life: A study of undergraduate students in Taiwan. Journal of Happiness Studies. 2011;12(4):561-73.
  • Akyürek G, Sinem K, Bumin G. Üniversite öğrencilerinin serbest zaman ile ilişkili tutum, yönetim ve memnuniyetlerinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2018;3(2):1-12.
  • Akgül BM, Yenel İF, Karaküçük S. Evaluating free time management and its relation to life satisfaction, most participated leisure activities and gender among college students in Turkey. Social Sciences and Humanities Journal. 2016;11(2):1-18.
  • Küçükeşmen E, Şimşek A, Türkoğlu ME. Önlisans Öğrencilerinin Sosyo-Demografik Özelliklerine Göre Boş Zaman Yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2020(38):202-31.
  • Yıldırım TA. The Investigation of Free Time Management According to Faculty Of Health Sciences Students’ Departments and Some Sociodemographic Variables. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;12(2):361-9.
  • Wang W-C, Kao C-H. An exploration of the relationships between free time management and the quality of life of wage-earners in Taiwan. World Leisure Journal. 2006;48(1):24-33.
  • Hickerson BD, Beggs BA. Leisure time boredom: Issues concerning college students. College Student Journal. 2007;41(4):1036-45.
  • Caldwell LL, Smith EA, Weissinger E. The relationship of leisure activities and perceived health of college students. Loisir et société/Society and Leisure. 1992;15(2):545-56.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Original Article
Yazarlar

Abdullah Kayhan 0000-0002-6762-979X

Semih Karaman 0000-0001-9038-9432

Mehmet Demirel 0000-0003-1454-022X

İnci Kara 0000-0001-6546-4277

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 23 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

Vancouver Kayhan A, Karaman S, Demirel M, Kara İ. Examining Leisure Management Skills of Medical Faculty Students. Genel Tıp Derg. 2023;33(6):664-9.