ÖZET
Amaç: Bu çalışmanın amacı Meslek Yüksekokullarındaki öğrencilerin görüşlerini alarak anatomi dersi ile ilgili tutumlarının değerlendirmesidir.
Yöntem: Bu çalışma, Kastamonu Üniversitesi Çatalzeytin Meslek Yüksekokulunun farklı programlarında (Engelli Bakım ve Rehabilitasyon, Fizyoterapi ve Yaşlı Bakım Programları) öğrenim gören ve anatomi dersini teorik olarak alan 639 öğrenciye anatomi dersi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesine yönelik bir anket çalışmasıdır. Anket formunda teorik derslerin değerlendirilmesine yönelik 29 soru, sınavların değerlendirilmesine yönelik sekiz soru yer almaktadır. Anket soruları internet üzerinde oluşturulmuş olup çalışmayı kabul eden öğrencilerle anket sorularına ulaşabilecekleri adres linki paylaşılmıştır.
Bulgular: Öğrenciler anatomi ders içeriğinin mesleki anlamda yetişmeme katkı sağlıyor sorusuna %60,5’i olumlu cevap verirken, %18,2’si olumsuz cevap vermiştir. Öğrenciler teorik derslerin yanında pratik derslerinde olması gerekir sorusuna %80,9’u olumlu cevap verirken %7,1’i olumsuz cevap vermiştir. Sınavların değerlendirilmesi sorularında ise öğrenciler teorik sınavlarda resimli-şekilli sorular bulunmalı sorusuna %63,8’i olumlu cevap verirken, %19,5’i olumsuz cevap vermiştir. Öğrenciler teorik sınavların yanında pratik sınavlarında yapılması düşüncesindeyim sorusuna %50’si olumlu cevap verirken, %27,6’sı olumsuz cevap vermiştir.
Sonuç: Öğrencilerin görüşlerini içeren bu çalışma sonucunda, anatomi eğitiminde teorik derslerin yanında mutlaka pratik derslerinde olması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca anatomi dersinin çabuk unutulmasından dolayı ileriki yıllarda hatırlatma derslerinin faydalı olacağı belirtilmiştir.
Anatomi eğitimi Öğrenci geri bildirimleri Meslek Yüksekokulu.
ABSTRACT
Aims: The aim of this study is to assess the attitudes of students in Vocational Higher Schools by obtaining their opinions, regarding the Anatomy course.
Methods: This study is a survey-based research aimed at evaluating the opinions of 639 students enrolled in different programs (Disability Care and Rehabilitation, Physiotherapy, and Elderly Care Programs) at Kastamonu University Çatalzeytin Vocational Higher School regarding the Anatomy course, which they have taken theoretically. The survey questionnaire consists of 29 questions related to the evaluation of theoretical classes and eight questions related to the evaluation of exams. The survey questions were created online, and the participating students were provided with a link to access the survey questionnaire.
Results: When asked about the contribution of the Anatomy course content to their professional development, 60.5% of the students responded positively, while 18.2% responded negatively. In regards to the inclusion of practical classes alongside theoretical classes, 80.9% of the students responded positively, while 7.1% responded negatively. Regarding the evaluation of exams, 63.8% of the students responded positively to the question of including visual-based questions in theoretical exams, while 19.5% responded negatively. When asked about the inclusion of practical exams alongside theoretical exams, 50% responded positively, while 27.6% responded negatively.
Conclusions: Based on the findings of this study, which incorporates the opinions of the students, it is emphasized that practical classes should be included alongside theoretical classes in Anatomy education. Furthermore, it is noted that reminder sessions would be beneficial in the following years due to the tendency of forgetting the content of the Anatomy course.
Anatomy education student feedback Vocational Higher School.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Original Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 34 Sayı: 5 |
Genel Tıp Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.