Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokullarında Anatomi Eğitiminin Öğrenci Geri Bildirimleri ile Değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 34 Sayı: 5, 598 - 602, 30.10.2024
https://doi.org/10.54005/geneltip.1362578

Öz

ÖZET
Amaç: Bu çalışmanın amacı Meslek Yüksekokullarındaki öğrencilerin görüşlerini alarak anatomi dersi ile ilgili tutumlarının değerlendirmesidir.
Yöntem: Bu çalışma, Kastamonu Üniversitesi Çatalzeytin Meslek Yüksekokulunun farklı programlarında (Engelli Bakım ve Rehabilitasyon, Fizyoterapi ve Yaşlı Bakım Programları) öğrenim gören ve anatomi dersini teorik olarak alan 639 öğrenciye anatomi dersi hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesine yönelik bir anket çalışmasıdır. Anket formunda teorik derslerin değerlendirilmesine yönelik 29 soru, sınavların değerlendirilmesine yönelik sekiz soru yer almaktadır. Anket soruları internet üzerinde oluşturulmuş olup çalışmayı kabul eden öğrencilerle anket sorularına ulaşabilecekleri adres linki paylaşılmıştır.
Bulgular: Öğrenciler anatomi ders içeriğinin mesleki anlamda yetişmeme katkı sağlıyor sorusuna %60,5’i olumlu cevap verirken, %18,2’si olumsuz cevap vermiştir. Öğrenciler teorik derslerin yanında pratik derslerinde olması gerekir sorusuna %80,9’u olumlu cevap verirken %7,1’i olumsuz cevap vermiştir. Sınavların değerlendirilmesi sorularında ise öğrenciler teorik sınavlarda resimli-şekilli sorular bulunmalı sorusuna %63,8’i olumlu cevap verirken, %19,5’i olumsuz cevap vermiştir. Öğrenciler teorik sınavların yanında pratik sınavlarında yapılması düşüncesindeyim sorusuna %50’si olumlu cevap verirken, %27,6’sı olumsuz cevap vermiştir.
Sonuç: Öğrencilerin görüşlerini içeren bu çalışma sonucunda, anatomi eğitiminde teorik derslerin yanında mutlaka pratik derslerinde olması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca anatomi dersinin çabuk unutulmasından dolayı ileriki yıllarda hatırlatma derslerinin faydalı olacağı belirtilmiştir.

Kaynakça

  • Demirel Ö. Eğitim Sözlüğü.1. Baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık; 2001. s:42.
  • Fidan D, Aksakoğlu G. Tıp eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Toplum ve Hekim 1997; 12 (79): 32-34.
  • Ögetürk M, Kavaklı A, Kuş İ, Songur A, Zararsız Z, Sarsılmaz S. Tıp Öğrencileri Nasıl Bir Anatomi Eğitimi İstiyor?. Tıp Eğitimi Dünyası 2003; 10: 7-13.
  • Arifoğlu Y. Her Yönüyle Anatomi. 2. Baskı. İstanbul: İstanbul medikal sağlık ve yayıncılık; 2019. s:1.
  • Cankur NŞ. Anatomiye giriş ve temel kavramlar. Gövsa, F. (Editör). Sistematik anatomi.2. Baskı: İzmir: İzmir Güven Kitabevi; 2008.ss:1-15.
  • Bolatlı G. Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Anatomi Dersi Hakkındaki Düşünceleri. STED 2021; 30(4): 238-244.
  • Sarıkaya Ö, Gülpınar MA, Keklik D, Kalaça S. Öğrencilerin Sesini Dinlemek: Eğitimin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2002; 9: 6-12.
  • Gözil R, Özkan S, Bahçelioğlu M, Kadıoğlu D, Çalgüner E, Öktem H, Şenol E, et al. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2.sınıf öğrencilerinin anatomi eğitimini değerlendirmeleri, Tıp Eğitimi Dünyası, 2006, 23: 27-32.
  • Arı İ, Şendemir E. Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Uludağ Univ. Tip Fak. Derg. 2003; 29(2), 11-14.
  • Çetkin M, Turhan B, Bahşi İ, Kervancıoğlu P. The opinions of medicine faculty students about anatomy education. Gaziantep Med J. 2016; 22(2): 82-88.
  • Sindel M, Şenol F, Gürpınar, E. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde Anatomi Eğitiminin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi, Tıp Eğitimi Dünyası 2008;28:31-8.
  • Atay E, Çınar S, Bozkurt Ö, Tokpınar A, Soysal H, Doğan U. Questıonnaıre: socıo-demographıc characterıstıcs of semester 1 medıcal students and theır opınıons about anatomy educatıon. JHSM 2016; 25(24):24-8.
  • Sarğın G, Yenitürk Baydar C, Çakmak G. Student Opınıons About Van Yyu Shmyo Anatomy Cours Defınıtıon. Ejons J. 2022; 6(21), 157–167.
  • İnce HH. İnsan Anatomisi Dersi Üzerine Biyoloji, Okul Öncesi ve Fen Bilgisi Eğitimi Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Dicle Univ. Ziya Gökalp Egt Fak. Derg. 2019; (36), 99-105.

Evaluating Anatomy Education in Vocational Higher Schools through Student Feedbacks

Yıl 2024, Cilt: 34 Sayı: 5, 598 - 602, 30.10.2024
https://doi.org/10.54005/geneltip.1362578

Öz

ABSTRACT
Aims: The aim of this study is to assess the attitudes of students in Vocational Higher Schools by obtaining their opinions, regarding the Anatomy course.
Methods: This study is a survey-based research aimed at evaluating the opinions of 639 students enrolled in different programs (Disability Care and Rehabilitation, Physiotherapy, and Elderly Care Programs) at Kastamonu University Çatalzeytin Vocational Higher School regarding the Anatomy course, which they have taken theoretically. The survey questionnaire consists of 29 questions related to the evaluation of theoretical classes and eight questions related to the evaluation of exams. The survey questions were created online, and the participating students were provided with a link to access the survey questionnaire.
Results: When asked about the contribution of the Anatomy course content to their professional development, 60.5% of the students responded positively, while 18.2% responded negatively. In regards to the inclusion of practical classes alongside theoretical classes, 80.9% of the students responded positively, while 7.1% responded negatively. Regarding the evaluation of exams, 63.8% of the students responded positively to the question of including visual-based questions in theoretical exams, while 19.5% responded negatively. When asked about the inclusion of practical exams alongside theoretical exams, 50% responded positively, while 27.6% responded negatively.
Conclusions: Based on the findings of this study, which incorporates the opinions of the students, it is emphasized that practical classes should be included alongside theoretical classes in Anatomy education. Furthermore, it is noted that reminder sessions would be beneficial in the following years due to the tendency of forgetting the content of the Anatomy course.

Kaynakça

  • Demirel Ö. Eğitim Sözlüğü.1. Baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık; 2001. s:42.
  • Fidan D, Aksakoğlu G. Tıp eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Toplum ve Hekim 1997; 12 (79): 32-34.
  • Ögetürk M, Kavaklı A, Kuş İ, Songur A, Zararsız Z, Sarsılmaz S. Tıp Öğrencileri Nasıl Bir Anatomi Eğitimi İstiyor?. Tıp Eğitimi Dünyası 2003; 10: 7-13.
  • Arifoğlu Y. Her Yönüyle Anatomi. 2. Baskı. İstanbul: İstanbul medikal sağlık ve yayıncılık; 2019. s:1.
  • Cankur NŞ. Anatomiye giriş ve temel kavramlar. Gövsa, F. (Editör). Sistematik anatomi.2. Baskı: İzmir: İzmir Güven Kitabevi; 2008.ss:1-15.
  • Bolatlı G. Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Anatomi Dersi Hakkındaki Düşünceleri. STED 2021; 30(4): 238-244.
  • Sarıkaya Ö, Gülpınar MA, Keklik D, Kalaça S. Öğrencilerin Sesini Dinlemek: Eğitimin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi. Tıp Eğitimi Dünyası 2002; 9: 6-12.
  • Gözil R, Özkan S, Bahçelioğlu M, Kadıoğlu D, Çalgüner E, Öktem H, Şenol E, et al. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2.sınıf öğrencilerinin anatomi eğitimini değerlendirmeleri, Tıp Eğitimi Dünyası, 2006, 23: 27-32.
  • Arı İ, Şendemir E. Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Uludağ Univ. Tip Fak. Derg. 2003; 29(2), 11-14.
  • Çetkin M, Turhan B, Bahşi İ, Kervancıoğlu P. The opinions of medicine faculty students about anatomy education. Gaziantep Med J. 2016; 22(2): 82-88.
  • Sindel M, Şenol F, Gürpınar, E. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde Anatomi Eğitiminin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi, Tıp Eğitimi Dünyası 2008;28:31-8.
  • Atay E, Çınar S, Bozkurt Ö, Tokpınar A, Soysal H, Doğan U. Questıonnaıre: socıo-demographıc characterıstıcs of semester 1 medıcal students and theır opınıons about anatomy educatıon. JHSM 2016; 25(24):24-8.
  • Sarğın G, Yenitürk Baydar C, Çakmak G. Student Opınıons About Van Yyu Shmyo Anatomy Cours Defınıtıon. Ejons J. 2022; 6(21), 157–167.
  • İnce HH. İnsan Anatomisi Dersi Üzerine Biyoloji, Okul Öncesi ve Fen Bilgisi Eğitimi Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Dicle Univ. Ziya Gökalp Egt Fak. Derg. 2019; (36), 99-105.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Klinik Tıp Bilimleri (Diğer)
Bölüm Original Article
Yazarlar

Derya Şahin Öztürkcan 0000-0002-6119-0798

Oğuzhan Harmandaoğlu 0000-0002-4991-5696

Nadire Ünver Doğan 0000-0001-5696-5547

Erken Görünüm Tarihi 27 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 5 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 34 Sayı: 5

Kaynak Göster

Vancouver Şahin Öztürkcan D, Harmandaoğlu O, Ünver Doğan N. Evaluating Anatomy Education in Vocational Higher Schools through Student Feedbacks. Genel Tıp Derg. 2024;34(5):598-602.