Amaç: Bir devlet üniversitesinde öğrenim gören yaşlı bakımı programı öğrencilerinin yaşlılara yönelik tutumlarının değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntemler: Araştırma bir üniversitede yaşlı bakımı programı öğrencileri ile Ekim-Kasım 2022 tarihleri arasında yürütülmüştür Kesitsel türde yapılan bu araştırmanın örneklemini yaşlı bakımı programına kayıtlı olan 245 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanılmasında “Tanıtıcı Özellikler Formu” ve “Kogan’ın Yaşlılara Yönelik Tutum Ölçeği” kullanıldı.
Bulgular: Araştırmada, öğrencilerin yaşlılara yönelik ölçek toplam puan ortalamasının 129,95±15,42 olduğu belirlendi. Ölçeğin pozitif alt boyutu ile öğrencinin cinsiyeti ve okuduğu sınıf düzeyinin önemli olduğu belirlendi. Erkek öğrencilerin ve ikinci sınıfta okuyan öğrencilerin daha yüksek olumlu tutumlara sahip oldukları saptandı. Ayrıca haftada bir kez yaşlı bireyler ile görüşenlerin olumlu tutumlarının daha yüksek olduğu belirlendi.
Sonuç: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaşlılara yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Bu pozitif tutumun eğitimle birlikte geliştirilebileceği düşünülmektedir.
-
-
Bingöl Üniversitesi Yaşlı Bakımı Programı öğrencilerine teşekkür ederim.
Aim: This study aims to evaluate the attitudes of the aged care program students studying at a state university towards the elderly.
Material and Methods: The research was carried out with aged care program students at a university site between October and November 2022. The sample of this cross-sectional study consisted of 245 students enrolled in the aged care program. "Descriptive Characteristics Form" and "Kogan's Attitudes towards Elderly Scale" were used to collect data.
Results: In the study, it was determined that the students' total score average on the scale for the elderly was 129.95±15.42. It was determined that the positive sub-dimension of the scale and the gender and grade level of the student were important. It was determined that male students and students studying in the second year had higher positive attitudes. In addition, it was determined that the positive attitudes of those who met with elderly individuals once a week were higher than the others.
Conclusion: It was determined that participating students' attitudes toward the elderly were positive. This positive attitude can be developed with education.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Bu dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Geriatrik Bilimler Dergisi, Türkiye Atıf Dizini, Türk MEDLINE, Asos İndeks, Scilit, EuroPub ve Eylül 2022 tarihinden itibaren Index Copernicus International - Journals Master List ve 2023 sayıları itibariyle ULAKBİM TR-DİZİN'de indekslenmektedir.
| | |