Amaç: Bu çalışmanın amacı Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın geriatri alanında ekip çalışmasına yatkınlık ve meslek bilincine etkisinin incelenmesidir.
Gereç ve yöntemler: Tek gruplu ön test-son test tasarımına sahip bu çalışmaya fizyoterapi ve rehabilitasyon, sosyal hizmet, beslenme ve diyetetik bölümlerinde eğitim alan 44 öğrenci katıldı. Katılımcılar 24 dersten oluşan eğitim aldılar. Eğitimin ilk modülünde 8 ders boyunca tüm öğrenciler, ekip çalışmasının önemi ve yaşlılık hizmetlerinde ön planda görev alan ekip üyelerinin çalışma alanları konularında eğitim aldılar. İkinci modülde ise 16 ders boyunca öğrenciler kendi meslekleri ile ilgili geriatri alanındaki uygulamalar hakkında eğitim aldılar. Eğitim öncesi ve sonrası yazarlar tarafından geliştirilen Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilinci anketi uygulandı.
Bulgular: Eğitim öncesi Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilinci anketi puanı ortalaması 107,45±8,89 olarak, eğitim sonrası 121,68±7,74 olarak bulundu. Eğitim öncesi ve sonrası puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (Z=-5,78; p<0,001).
Sonuç: Çalışmanın sonuçları, Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın geriatri alanında ekip çalışmasına yatkınlık ve meslek bilincini artırdığını göstermektedir. Yaşlı bireylere yönelik sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması için yaşlılara yönelik uygulamalar ve ekip çalışması ile ilgili eğitimlerin önemli olduğunu düşünmekteyiz.
Tübitak 2237-A BİDEB tarafından desteklenmiştir
Tübitak 2237-A
Aim: The aim of this study is to examine the effect of the Multidisciplinary Approach and Intervention Training Program in Elderly Health on the predisposition to teamwork and occupational awareness in the
field of geriatrics.
Materials and methods: Forty-four students studying in physiotherapy and rehabilitation, social work, nutrition and dietetics departments participated in this study, which has a single-group pre-test-post- est design. Participants received training consisting of 24 lessons. In the first module of the training, all students received training on the importance of teamwork and the working areas of the team members who are at the forefront of aging services. In the second module, students received training on applications in the field of geriatrics related to their profession for 16 lessons. Before and after the training, the Aptitude for Teamwork and Professional Knowledge in the Field of Geriatrics Questionnaire, developed by the authors, was applied.
Results: The mean score of the Aptitude for Teamwork and Professional Knowledge in the Field of Geriatrics Questionnaire was 107.45±8.89 before the training and 121.68±7.74 after the training. A statistically significant difference was found between the scores before and after the training (Z=-5.78; p<0.001).
Conclusion: The results of the study show that the multidisciplinary approach and intervention training program in elderly health increases the predisposition to teamwork and occupational awareness in the field of geriatrics. We think that training on practices and teamwork for the elderly is important in order to increase the quality of health services for elderly individuals.
Tübitak 2237-A
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Tübitak 2237-A |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bu dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Geriatrik Bilimler Dergisi, Türkiye Atıf Dizini, Türk MEDLINE, Asos İndeks, Scilit, EuroPub ve Eylül 2022 tarihinden itibaren Index Copernicus International - Journals Master List'te indekslenmektedir.
| |