Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilincine Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 2, 81 - 93, 31.08.2023
https://doi.org/10.47141/geriatrik.1272450

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın geriatri alanında ekip çalışmasına yatkınlık ve meslek bilincine etkisinin incelenmesidir.

Gereç ve yöntemler: Tek gruplu ön test-son test tasarımına sahip bu çalışmaya fizyoterapi ve rehabilitasyon, sosyal hizmet, beslenme ve diyetetik bölümlerinde eğitim alan 44 öğrenci katıldı. Katılımcılar 24 dersten oluşan eğitim aldılar. Eğitimin ilk modülünde 8 ders boyunca tüm öğrenciler, ekip çalışmasının önemi ve yaşlılık hizmetlerinde ön planda görev alan ekip üyelerinin çalışma alanları konularında eğitim aldılar. İkinci modülde ise 16 ders boyunca öğrenciler kendi meslekleri ile ilgili geriatri alanındaki uygulamalar hakkında eğitim aldılar. Eğitim öncesi ve sonrası yazarlar tarafından geliştirilen Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilinci anketi uygulandı.

Bulgular: Eğitim öncesi Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilinci anketi puanı ortalaması 107,45±8,89 olarak, eğitim sonrası 121,68±7,74 olarak bulundu. Eğitim öncesi ve sonrası puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (Z=-5,78; p<0,001).

Sonuç: Çalışmanın sonuçları, Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın geriatri alanında ekip çalışmasına yatkınlık ve meslek bilincini artırdığını göstermektedir. Yaşlı bireylere yönelik sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması için yaşlılara yönelik uygulamalar ve ekip çalışması ile ilgili eğitimlerin önemli olduğunu düşünmekteyiz.

Destekleyen Kurum

Tübitak 2237-A BİDEB tarafından desteklenmiştir

Proje Numarası

Tübitak 2237-A

Kaynakça

  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) . İstatistiklerle yaşlılar 2022 [Erişim tarihi: 04.05.2023]. https:// data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Istatistiklerle- Yaslilar-2022-49667.
  • Şahinli S, Tarim M. Yaşli Sağlik Hizmetleri: Türkiye- Norveç Karşilaştirmali Analizi. Sosyal Araştırmalar Ve Yönetim Dergisi. 2019(1):13-27.
  • Platzer E, Singler K, Dovjak P, Wirnsberger G, Perl A, Lindner S, et al. Evidence Of Inter-Professional And Multi-Professional Interventions For Geriatric Patients: A Systematic Review. International Journal Of Integrated Care. 2020;20(1).
  • Anderson JE, Lavelle M, Reedy G. Understanding Adaptive Teamwork In Health Care: Progress And Future Directions. Journal Of Health Services Research & Policy. 2021;26(3):208-14.
  • Valentine MA, Nembhard IM, Edmondson AC. Measuring Teamwork In Health Care Settings: A Review Of Survey Instruments. Medical Care. 2015;53(4):E16-E30.
  • Chapman L. Effective Teamwork. Nursing Management (Through 2013). 2008;15(6):18.
  • World Healt Organization. Learning Together To Work Together For Health: Report Of A Who Study Group On Multiprofessional Education Of Health Personnel: The Team Approach [Meeting Held In Geneva From 12 To 16 October 1987]. 1988.
  • Craddock D, O’halloran C, Borthwick A, Mcpherson K. Interprofessional Education In Health And Social Care: Fashion Or Informed Practice? Learning In Health And Social Care. 2006;5(4):220-42.
  • Ateah CA, Snow W, Wener P, Macdonald L, Metge C, Davis P, et al. Stereotyping As A Barrier To Collaboration: Does Interprofessional Education Make A Difference? Nurse Education Today. 2011;31(2):208-13.
  • Gilbert J, Camp Ii R, Cole C, Bruce C, Fielding D, Stanton S. Preparing Students For Interprofessional Teamwork In Health Care. Journal Of Interprofessional Care. 2000;14(3):223-35.
  • Simin D, Milutinović D, Brestovački B, Andrijević I, Cigić T. Improvement Of Teamwork In Health Care Through Interprofessional Education. Srpski Arhiv Za Celokupno Lekarstvo. 2010;138(7-8):480-5.
  • Özata K, Kılıkçıer ŞS. Health Science Students’ Readiness For Interprofessional Education And Affecting Factors. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2021;8(1):51-7.
  • Mickan SM. Evaluating The Effectiveness Of Health Care Teams. Australian Health Review. 2005;29(2):211-7.
  • Mandiracioğlu A, Lüleci NE. Attitudes Towards The Elderly Among Turkish Pharmacy Students. Turkish Journal Of Geriatrics/Türk Geriatri Dergisi. 2015;18(4).
  • Kayıhan H. Geriatride Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon. Akademik Geriatri Dergisi. 2009;1:82-9.
  • Yağcioğlu R. Sağlıklı Yaşlanma Ve Sosyal Hizmetler. The Journal Of Turkish Family Physician, C. 2009;3:30-8.
  • Duran R. Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Dezavantajlı/ Risk Altındaki Yaşlılara Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi.1(1):1-12.
  • Akal-Değirmenci Ç. Evde Yaşayan Yaşlı Bireylerin Yaşam Kalitesine Etki Eden Etmenlerin Değerlendirilmesi: Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2005.
  • Bilge A, Elbay G, Cürgül M, Tuğçe K, Şahin S. Huzurevinde Yaşayan Yaşlilarin Bedensel ve Ruhsal Sağlık Durumları ile Beslenme Durumları Arasındaki İlişki. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;6(1):40-5.
  • Çevik A, Çevik A, Basat O, Sema U. Evde Sağlık Hizmeti Alan Yaşlı Hastalarda Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi ve Beslenme Durumunun Laboratuar Parametreleri Üzerine Olan Etkisinin Irdelenmesi. Konuralp Medical Journal. 2014;6(3):31- 7.
  • Saygılı M, Özlem Ö. Sağlık Çalışanlarında Ekip Çalışması Tutumlarının İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. 2020;11(27):444-54.
  • Saltz Cc. The Interdisciplinary Team In Geriatric Rehabilitation. Journal Of Gerontological Social Work. 1992;18(3-4):133-42.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı 2019-2023 Stratejik Planı 2022 [Erişim tarihi:02.04.2023]. https://stratejikplan. saglik.gov.tr/.
  • Yaman E. Eğitim Sistemindeki Sorunlardan Bir Boyut: Büyük Sınıflar ve Sınıf Yönetimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2006;4(3):261-74.
  • Karakoç AGDFY, Dönmez L. Ölçek geliştirme çalışmalarında temel ilkeler. Tıp Eğitimi Dünyası. 2014;13(40):39-49.
  • Alpar C. Spor Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle Uygulamali İstatistik ve Geçerlik Güvenirlik. 2016.
  • Thistlethwaite JE. Interprofessional Education: Implications And Development For Medical Education. Educación Médica. 2015;16(1):68-73.
  • Abu-Rish E, Kim S, Choe L, Varpio L, Malik E, White Aa, et al. Current Trends In Interprofessional Education Of Health Sciences Students: A Literature Review. Journal Of Interprofessional Care. 2012;26(6):444-51.
  • Olson R, Bialocerkowski A. Interprofessional Education In Allied Health: A Systematic Review. Medical Education. 2014;48(3):236-46.
  • Kenaszchuk C, Rykhoff M, Collins L, Mcphail S, Van Soeren M. Positive And Null Effects Of Interprofessional Education On Attitudes Toward Interprofessional Learning And Collaboration. Advances In Health Sciences Education. 2012;17:651- 69.
  • Cavanaugh JT, Konrad SC. Fostering The Development Of Effective Person-Centered Healthcare Communication Skills: An Interprofessional Shared Learning Model. Work. 2012;41(3):293-301.
  • Buckley S, Hensman M, Thomas S, Dudley R, Nevin G, Coleman J. Developing Interprofessional Simulation In The Undergraduate Setting: Experience With Five Different Professional Groups. Journal Of Interprofessional Care. 2012;26(5):362-9.
  • Wong AKC, Wong FKY, Chan LK, Chan N, Ganotice FA, Ho J. The Effect Of Interprofessional Team-Based Learning Among Nursing Students: A Quasi-Experimental Study. Nurse Education Today. 2017;53:13-8.
  • Eccott L, Greig A, Hall W, Lee M, Newton C, Wood V. Evaluating Students’ Perceptions Of An Interprofessional Problem-Based Pilot Learning Project. Journal Of Allied Health. 2012;41(4):185-9.
  • Seefeldt TM, Mort JR, Brockevelt B, Giger J, Jordre B, Lawler M, et al. A Pilot Study Of Interprofessional Case Discussions For Health Professions Students Using The Virtual World Second Life. Currents In Pharmacy Teaching And Learning. 2012;4(4):224-31.
  • Hilton RW. Fragmentation within interprofessional work. A result of isolationism in health care professional education programmes and the preparation of students to function only in the confines of their own disciplines. Journal of Interprofessional Care. 1995;9(1):33-40.
  • Pellatt GC. Perceptions of interprofessional roles within the spinal cord injury rehabilitation team. International Journal of Therapy and Rehabilitation. 2005;12(4):143-50.
  • White MJ, Gutierrez A, McLaughlin C, Eziakonwa C, Newman LS, White M, et al. A pilot for understanding interdisciplinary teams in rehabilitation practice. Rehabilitation Nursing. 2013;38(3):142-52.
  • Atwal A, Caldwell K. Do all health and social care professionals interact equally: a study of interactions in multidisciplinary teams in the United Kingdom. Scandinavian Journal of Caring Sciences. 2005;19(3):268-73.
  • Aydın L, Yönt GH, Bayat E, Günay B. Hemşirelerin Yaşlılara Yönelik Tutumları ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Yildirim Beyazit Üniversitesi Hemşirelik E-Dergisi. 2016;3(1).

The Effect of the Multidisciplinary Approach and Intervention Training Program in Elderly Health on Teamwork in the Field of Geriatrics and Professional Consciousness

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 2, 81 - 93, 31.08.2023
https://doi.org/10.47141/geriatrik.1272450

Öz

Aim: The aim of this study is to examine the effect of the Multidisciplinary Approach and Intervention Training Program in Elderly Health on the predisposition to teamwork and occupational awareness in the
field of geriatrics.

Materials and methods: Forty-four students studying in physiotherapy and rehabilitation, social work, nutrition and dietetics departments participated in this study, which has a single-group pre-test-post- est design. Participants received training consisting of 24 lessons. In the first module of the training, all students received training on the importance of teamwork and the working areas of the team members who are at the forefront of aging services. In the second module, students received training on applications in the field of geriatrics related to their profession for 16 lessons. Before and after the training, the Aptitude for Teamwork and Professional Knowledge in the Field of Geriatrics Questionnaire, developed by the authors, was applied.

Results: The mean score of the Aptitude for Teamwork and Professional Knowledge in the Field of Geriatrics Questionnaire was 107.45±8.89 before the training and 121.68±7.74 after the training. A statistically significant difference was found between the scores before and after the training (Z=-5.78; p<0.001).

Conclusion: The results of the study show that the multidisciplinary approach and intervention training program in elderly health increases the predisposition to teamwork and occupational awareness in the field of geriatrics. We think that training on practices and teamwork for the elderly is important in order to increase the quality of health services for elderly individuals.

Proje Numarası

Tübitak 2237-A

Kaynakça

  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) . İstatistiklerle yaşlılar 2022 [Erişim tarihi: 04.05.2023]. https:// data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Istatistiklerle- Yaslilar-2022-49667.
  • Şahinli S, Tarim M. Yaşli Sağlik Hizmetleri: Türkiye- Norveç Karşilaştirmali Analizi. Sosyal Araştırmalar Ve Yönetim Dergisi. 2019(1):13-27.
  • Platzer E, Singler K, Dovjak P, Wirnsberger G, Perl A, Lindner S, et al. Evidence Of Inter-Professional And Multi-Professional Interventions For Geriatric Patients: A Systematic Review. International Journal Of Integrated Care. 2020;20(1).
  • Anderson JE, Lavelle M, Reedy G. Understanding Adaptive Teamwork In Health Care: Progress And Future Directions. Journal Of Health Services Research & Policy. 2021;26(3):208-14.
  • Valentine MA, Nembhard IM, Edmondson AC. Measuring Teamwork In Health Care Settings: A Review Of Survey Instruments. Medical Care. 2015;53(4):E16-E30.
  • Chapman L. Effective Teamwork. Nursing Management (Through 2013). 2008;15(6):18.
  • World Healt Organization. Learning Together To Work Together For Health: Report Of A Who Study Group On Multiprofessional Education Of Health Personnel: The Team Approach [Meeting Held In Geneva From 12 To 16 October 1987]. 1988.
  • Craddock D, O’halloran C, Borthwick A, Mcpherson K. Interprofessional Education In Health And Social Care: Fashion Or Informed Practice? Learning In Health And Social Care. 2006;5(4):220-42.
  • Ateah CA, Snow W, Wener P, Macdonald L, Metge C, Davis P, et al. Stereotyping As A Barrier To Collaboration: Does Interprofessional Education Make A Difference? Nurse Education Today. 2011;31(2):208-13.
  • Gilbert J, Camp Ii R, Cole C, Bruce C, Fielding D, Stanton S. Preparing Students For Interprofessional Teamwork In Health Care. Journal Of Interprofessional Care. 2000;14(3):223-35.
  • Simin D, Milutinović D, Brestovački B, Andrijević I, Cigić T. Improvement Of Teamwork In Health Care Through Interprofessional Education. Srpski Arhiv Za Celokupno Lekarstvo. 2010;138(7-8):480-5.
  • Özata K, Kılıkçıer ŞS. Health Science Students’ Readiness For Interprofessional Education And Affecting Factors. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2021;8(1):51-7.
  • Mickan SM. Evaluating The Effectiveness Of Health Care Teams. Australian Health Review. 2005;29(2):211-7.
  • Mandiracioğlu A, Lüleci NE. Attitudes Towards The Elderly Among Turkish Pharmacy Students. Turkish Journal Of Geriatrics/Türk Geriatri Dergisi. 2015;18(4).
  • Kayıhan H. Geriatride Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon. Akademik Geriatri Dergisi. 2009;1:82-9.
  • Yağcioğlu R. Sağlıklı Yaşlanma Ve Sosyal Hizmetler. The Journal Of Turkish Family Physician, C. 2009;3:30-8.
  • Duran R. Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Dezavantajlı/ Risk Altındaki Yaşlılara Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi.1(1):1-12.
  • Akal-Değirmenci Ç. Evde Yaşayan Yaşlı Bireylerin Yaşam Kalitesine Etki Eden Etmenlerin Değerlendirilmesi: Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2005.
  • Bilge A, Elbay G, Cürgül M, Tuğçe K, Şahin S. Huzurevinde Yaşayan Yaşlilarin Bedensel ve Ruhsal Sağlık Durumları ile Beslenme Durumları Arasındaki İlişki. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017;6(1):40-5.
  • Çevik A, Çevik A, Basat O, Sema U. Evde Sağlık Hizmeti Alan Yaşlı Hastalarda Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi ve Beslenme Durumunun Laboratuar Parametreleri Üzerine Olan Etkisinin Irdelenmesi. Konuralp Medical Journal. 2014;6(3):31- 7.
  • Saygılı M, Özlem Ö. Sağlık Çalışanlarında Ekip Çalışması Tutumlarının İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. 2020;11(27):444-54.
  • Saltz Cc. The Interdisciplinary Team In Geriatric Rehabilitation. Journal Of Gerontological Social Work. 1992;18(3-4):133-42.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı 2019-2023 Stratejik Planı 2022 [Erişim tarihi:02.04.2023]. https://stratejikplan. saglik.gov.tr/.
  • Yaman E. Eğitim Sistemindeki Sorunlardan Bir Boyut: Büyük Sınıflar ve Sınıf Yönetimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2006;4(3):261-74.
  • Karakoç AGDFY, Dönmez L. Ölçek geliştirme çalışmalarında temel ilkeler. Tıp Eğitimi Dünyası. 2014;13(40):39-49.
  • Alpar C. Spor Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle Uygulamali İstatistik ve Geçerlik Güvenirlik. 2016.
  • Thistlethwaite JE. Interprofessional Education: Implications And Development For Medical Education. Educación Médica. 2015;16(1):68-73.
  • Abu-Rish E, Kim S, Choe L, Varpio L, Malik E, White Aa, et al. Current Trends In Interprofessional Education Of Health Sciences Students: A Literature Review. Journal Of Interprofessional Care. 2012;26(6):444-51.
  • Olson R, Bialocerkowski A. Interprofessional Education In Allied Health: A Systematic Review. Medical Education. 2014;48(3):236-46.
  • Kenaszchuk C, Rykhoff M, Collins L, Mcphail S, Van Soeren M. Positive And Null Effects Of Interprofessional Education On Attitudes Toward Interprofessional Learning And Collaboration. Advances In Health Sciences Education. 2012;17:651- 69.
  • Cavanaugh JT, Konrad SC. Fostering The Development Of Effective Person-Centered Healthcare Communication Skills: An Interprofessional Shared Learning Model. Work. 2012;41(3):293-301.
  • Buckley S, Hensman M, Thomas S, Dudley R, Nevin G, Coleman J. Developing Interprofessional Simulation In The Undergraduate Setting: Experience With Five Different Professional Groups. Journal Of Interprofessional Care. 2012;26(5):362-9.
  • Wong AKC, Wong FKY, Chan LK, Chan N, Ganotice FA, Ho J. The Effect Of Interprofessional Team-Based Learning Among Nursing Students: A Quasi-Experimental Study. Nurse Education Today. 2017;53:13-8.
  • Eccott L, Greig A, Hall W, Lee M, Newton C, Wood V. Evaluating Students’ Perceptions Of An Interprofessional Problem-Based Pilot Learning Project. Journal Of Allied Health. 2012;41(4):185-9.
  • Seefeldt TM, Mort JR, Brockevelt B, Giger J, Jordre B, Lawler M, et al. A Pilot Study Of Interprofessional Case Discussions For Health Professions Students Using The Virtual World Second Life. Currents In Pharmacy Teaching And Learning. 2012;4(4):224-31.
  • Hilton RW. Fragmentation within interprofessional work. A result of isolationism in health care professional education programmes and the preparation of students to function only in the confines of their own disciplines. Journal of Interprofessional Care. 1995;9(1):33-40.
  • Pellatt GC. Perceptions of interprofessional roles within the spinal cord injury rehabilitation team. International Journal of Therapy and Rehabilitation. 2005;12(4):143-50.
  • White MJ, Gutierrez A, McLaughlin C, Eziakonwa C, Newman LS, White M, et al. A pilot for understanding interdisciplinary teams in rehabilitation practice. Rehabilitation Nursing. 2013;38(3):142-52.
  • Atwal A, Caldwell K. Do all health and social care professionals interact equally: a study of interactions in multidisciplinary teams in the United Kingdom. Scandinavian Journal of Caring Sciences. 2005;19(3):268-73.
  • Aydın L, Yönt GH, Bayat E, Günay B. Hemşirelerin Yaşlılara Yönelik Tutumları ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Yildirim Beyazit Üniversitesi Hemşirelik E-Dergisi. 2016;3(1).
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Necmiye Ün Yıldırım 0000-0002-5527-4290

Senem Demirdel 0000-0001-7395-8859

Ergün Hasgül 0000-0002-1682-5213

Nevra Koç 0000-0002-4358-4443

Proje Numarası Tübitak 2237-A
Erken Görünüm Tarihi 31 Ağustos 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2023
Gönderilme Tarihi 28 Mart 2023
Kabul Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ün Yıldırım, N., Demirdel, S., Hasgül, E., Koç, N. (2023). Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilincine Etkisi. Geriatrik Bilimler Dergisi, 6(2), 81-93. https://doi.org/10.47141/geriatrik.1272450
AMA Ün Yıldırım N, Demirdel S, Hasgül E, Koç N. Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilincine Etkisi. GBD. Ağustos 2023;6(2):81-93. doi:10.47141/geriatrik.1272450
Chicago Ün Yıldırım, Necmiye, Senem Demirdel, Ergün Hasgül, ve Nevra Koç. “Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım Ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık Ve Meslek Bilincine Etkisi”. Geriatrik Bilimler Dergisi 6, sy. 2 (Ağustos 2023): 81-93. https://doi.org/10.47141/geriatrik.1272450.
EndNote Ün Yıldırım N, Demirdel S, Hasgül E, Koç N (01 Ağustos 2023) Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilincine Etkisi. Geriatrik Bilimler Dergisi 6 2 81–93.
IEEE N. Ün Yıldırım, S. Demirdel, E. Hasgül, ve N. Koç, “Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilincine Etkisi”, GBD, c. 6, sy. 2, ss. 81–93, 2023, doi: 10.47141/geriatrik.1272450.
ISNAD Ün Yıldırım, Necmiye vd. “Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım Ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık Ve Meslek Bilincine Etkisi”. Geriatrik Bilimler Dergisi 6/2 (Ağustos 2023), 81-93. https://doi.org/10.47141/geriatrik.1272450.
JAMA Ün Yıldırım N, Demirdel S, Hasgül E, Koç N. Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilincine Etkisi. GBD. 2023;6:81–93.
MLA Ün Yıldırım, Necmiye vd. “Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım Ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık Ve Meslek Bilincine Etkisi”. Geriatrik Bilimler Dergisi, c. 6, sy. 2, 2023, ss. 81-93, doi:10.47141/geriatrik.1272450.
Vancouver Ün Yıldırım N, Demirdel S, Hasgül E, Koç N. Yaşlı Sağlığında Multidisipliner Yaklaşım ve Müdahale Eğitim Programı’nın Geriatri Alanında Ekip Çalışmasına Yatkınlık ve Meslek Bilincine Etkisi. GBD. 2023;6(2):81-93.

Creative Commons Lisansı

Bu dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Geriatrik Bilimler Dergisi, Türkiye Atıf Dizini, Türk MEDLINE, Asos İndeks, Scilit, EuroPub ve Eylül 2022 tarihinden itibaren Index Copernicus International - Journals Master List ve 2023 sayıları itibariyle ULAKBİM TR-DİZİN'de indekslenmektedir.

download     |  download   | 24435    |        |   24370   

  24026     |    17423    |    scholar_logo_64dp.png     |     24050