Bu araştırmanın amacı, Düzce ili Merkez ilçesinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul müdürlerinin okul yönetimi sürecinde karşılaştıkları zaman tuzaklarını belirlemektir. Bu araştırma, araştırma yönetemlerinden nitel araştırma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Düzce ili Merkez ilçesinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan 7 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme yolu ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri toplanmadan önce görüşme soruları hazırlanırken uzman görüşü alınmştır. Görüşme soruları son halini aldıktan sonra görüşmeler öncesi katılımcıların yazılı ve sözlü izni alınmıştır. Katılımcıların deşifre olmamaları için çalışma sırasında kimlikleri gizlenmişitir. Yapılan görüşmeler analiz edildiğinde okul müdürlerinin görüşlerinin araştırma sorularına paralel olarak beş başlık altında toplanmıştır. Bu başlıklar sırasıyla, okul müdürlerinin zamanı etkin ve etkili kullanmak için yaptıkları, okul müdürlerinin yaşadıkları zaman tuzakları, okul müdürlerinin yaşadıkları zaman tuzaklarının üstesinden gelmek için izledikleri yollar, okul müdürlerinin zaman tuzaklarının üstesinden gelmek için yardım aldıkları kişiler ve son olarak zaman tuzaklarına yönelik diğer okul müdürlerine önerileri şeklinde olmuştur. Araştırmann sonuçlarına bakıldığında okul müdürlerinin yoğun olarak yaşadıkları zaman tuzakları ve bu tuzaklara ilişkin izledikleri yollara ilişkin olduğu görülmektedir. Araştırmanın sonuçlarından yola çıkarak okul müdürlerine sunulacak hizmet içi eğitimle okul müdürlerinin zaman yönetimi becerileri geliştirilebilir. Zaman tuzaklarının önüne geçebilmek adına okul müdürleri ve ilçe milli eğitim teşkilatı arasındaki iletişimin güçlenmesinin faydalı olacağı söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |