Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye Spor Toto Süper Lig Takımlarının İnternet-Ağ Kullanımının Pazarlama Açısından İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 14

Öz

Günümüzde internet kullanımı hayatın her alanında önemli bir rol oynamaktadır. Özellikle internete ulaşılabilirliğin artması, iş dünyasını da interneti etkin bir şekilde kullanmaya yönlendirmiştir. Araştırmada 2020-2021 sezonu Türkiye Spor Toto Süper Lig takımlarının İnternet - ağ kullanımın pazarlama üzerine etkilerinin araştırılması ve takımların sosyal medya, taraftar, transfer ve ligdeki başarı durumlarının incelenmesini amaçlamıştır.
Bu araştırma 2020-2021 sezonunda Türkiye Spor Toto Süper Lig’ de oynayan 21 takım üzerinde yapılmıştır. Araştırmada; internet-ağ pazarlama yöntemleri 11 kriterde değerlendirilirken sosyal medya kullanımları, 2016-2021 seneleri arasında bulunan 5 sezondaki başarıları, transfer sayıları, transferlerden elde edilen gelir-gider durumları ve kadro değerleri gözlemlenerek tablolar haline getirilip incelenmiştir.
Araştırmanın sonucunda, interneti ağ pazarlamasında 21 takımdan sadece Beşiktaş A.Ş., Galatasaray A.Ş., Fenerbahçe A.Ş., Trabzonspor A.Ş., Göztepe A.Ş. ve İttifak Holding Konyaspor takımlarının bütün kriterlerde aktif olduğu görülmektedir. İnternet-ağ pazarlama yöntemlerini aktif kullanan ve taraftar tutundurması başarılı olan takımların ligde daha başarılı olduğu görülürken pasif kalan takımların başarılı oranlarının düşük olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Argan, M., & Katırcı, H. (2015). Spor Pazarlaması, Ankara, Nobel Yayınevi.
  • Beech, J., Chadwick, S., & Tapp, A. (2000). Surfing in the premier league: key issues for football club marketers using the Internet. Managing Leisure, 5(2), 51-64.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Qualitative research. Techniques and procedures for developing grounded theory, 3.
  • Devecioğlu, S. (2005). Türkiye’de Spor Sektörü Stratejilerinin Geliştirilmesi, Verimlilik Dergisi, Sayı 2. 118.
  • Doyle, P. (2002). Marketing Management and Strategy, 3rd edition, Harlow, UK. Pearson Education.
  • Ekmekçi, R., Berber, S., & Kutlu, Ö. (2009). Spor pazarlamasında internetin kullanımı: Türkiye Futbol Süper Ligi takımlarının ağ ortamında pazarlama açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(4), 11-20.
  • Ekmekci, R., & Ekmekçi, A. (2010). Sport marketing. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1(1), 23-30.
  • McCarthy, J., Rowley, J., & Keegan, BJ (2022). İngiliz futbol kulüplerinde sosyal medya pazarlama stratejisi. Futbol ve Toplum, 23 (4-5), 513-528.
  • Odabaşı, K. (2020). Dijital Pazarlama Stratejileri, Ankara, Cinius Yayınları.
  • Seo, W. J., Green, B. C., Ko, Y. J., Lee, S., & Schenewark, J. (2007). The effect of web cohesion, web commitment, and attitude toward the website on intentions to use NFL teams’ websites. Sport management review, 10(3), 231-252.
  • Sozbilir, M., Kutu, H., & Yasar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of published papers. In Science Education Research and Practice in Europe (pp. 341-374). Brill Sense. Sözeri, B., & Koçak, S. (2004). Türkiye'deki süper lig futbol kulüplerinin bir pazarlama aracı olarak internet kullanımları. Spor Bilimleri Dergisi, 14(3), 114-132.
  • Şimşek, A., & Devecioğlu, S. (2018). Spor endüstrisinde yeni teknolojilerin görünümü. Uluslararası Beden Eğitimi Spor Rekreasyon ve Dans Dergisi, 1(1), 20-36.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 11. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Faaliyetleri Yönetimi, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Muhammed Fatih Yılmaz 0000-0003-1726-5745

Güner Ekenci 0000-0002-3004-507X

Erken Görünüm Tarihi 12 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 2 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 10 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M. F., & Ekenci, G. (2024). Türkiye Spor Toto Süper Lig Takımlarının İnternet-Ağ Kullanımının Pazarlama Açısından İncelenmesi. Göbeklitepe Eğitim Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-14.