One of the clearest expressions, perhaps the first, of a radical break with classical ethics is this: Ethical judgments have no real meaning; they are merely expressions of 'feelings' that are neither right nor wrong. Ethical judgments represent purely emotional contexts; they are expressions of the enthusiasm and excitement of the people who utter them. The function of these judgments, which have no cognitive meaning, is sometimes to express an expression of emotion, sometimes a command, sometimes both. This is the main claim of the theory known as 'emotivism' in the history of ethics, which found its first systematic expression in Alfred Jules Ayer, a member of the logical positivist tradition. In this study, the theory of sentimentalist ethics as put forward by Ayer is analyzed.
Klasik etik anlayışından radikal bir kopuşun en açık ifadelerinden biri, belki de ilki, şudur: Etik yargılarının gerçek bir anlamı yoktur; onlar ne doğru ne de yanlış olan ‘duygu’ anlatımlarından ibarettir. Etik yargıları salt duygusal bağlamları temsil eder; onları dile getiren kişilerin çoşkularının, heyecanlarının ifadesidir. Bilişsel bir anlamı olmayan bu yargıların işlevi bazen bir duygu dışavurumunu bazen bir buyruğu bazen de bunların her ikisini birden dile getirmektir. Bu, etik tarihinde ‘duyguculuk’ olarak bilinen teorinin ana iddiasıdır ve bu iddia, ilk sistemli ifadesini mantıkçı pozitivist geleneğe mensup isimlerden biri olan Alfred Jules Ayer’de bulmuştur. Bu çalışmada Ayer’in ortaya koyduğu şekliyle duygucu etik teorisi incelenmiştir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
| Bölüm | Kitap Tanıtımları |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 11 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1 |