BibTex RIS Kaynak Göster

The Food Advertisement on Consumer Behaviour (Turkish with English Abstract)

Yıl 1991, Cilt: 16 Sayı: 2, - , 01.04.1991

Öz

  This survey was conducted in Ankara among 500 working-men, 500 working-women and 488 housewives in order to evaluate their behaviour about food advertisement. For this purpose questionnaires were distributed to the consumers. The survey was conducted from January 15 to July 15, 1989 and consumers who were living alone were not included. According to the results of the survey 36.4% of the consumers believed that food advertisement through the television was possibility controlled by some organization, 41.2% believed that they were not aware of this subject and 22.4% believed that it was controlled by the responsible organizations. Moreover it was found that 51.3% of the consumers were affected from advertisement, whereas 48.7% were not affected to do their shopping. It was also pointed out that consumer behaviour were not influenced by social and educational levels with respect to advertisement. Furthermore consumers who believed that advertisement were controlled by the authorities; 63.4% of whom believed that the responsible institution was Ministry of Health, 28.8% believed that it was Turkish Institute of Standards and 1.5% believed that it was Turkish Television and Radio. In this respect, the most advertised food items were margarines and vegetable oils (29.1%), processed meat products (24.3%) and chocolate and candy products (17.0%). However, 53.2% of the consumers noted that advertisement do not give true information to the consumers about the specific product.   

Tüketicilerin Gıda Reklamlarıyla İlgili Tutum ve Davranışları

Yıl 1991, Cilt: 16 Sayı: 2, - , 01.04.1991

Öz

Tüketicilerin gıda seçimlerinde rol oynayan etmenlerden biri de gıda konusunda yapılan reklamlardır. Reklam, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Reklam Yönetmeliğinde, “müşterinin bir ürün veya hizmetin ticari yönden tanıtılması amacıyla vereceği görüntülü veya görüntüsüz duyurudur” şeklinde tarif edilmiştir (TRT Reklam Yönetmeliği, 1984). Daha kapsamlı bir tanımlama ile reklam, malı topluma tanıtmak ve talep yaratmak veya ürünleri, hizmetleri ve fikirleri tanıtmak ve sürümlerini artırmak için, çeşitli araçlarla alıcılara yöneltilmiş şahsi olmayan bir haberleşme aracıdır (Aksöz, 1985) Gıda maddelerinin satışını artırmada son zamanlarda reklamdan büyük çapta yararlanılmaktadır. Bilgi ve haber aktaran ticari tanıtım (reklam) programları ile piyasaya sürülen ürünler tüketiciye tanıtılarak tercihleri etkilenmeye çalışılmaktadır (Devrez, 1979; Türkmen, 1985). Gıda ürünlerinin reklamında başlıca iki amaç vardır (Aksöz, 1985). Bunlar: a) Tüketicileri satın aldıkları ürünler hakkında aydınlatmak ve b) Ürüne ait yeni talep yaratmak ve talebi artırmaktır. Bu araştırma tüketicilerin gıda alışverişi yaparken gıda seçimlerinde reklamlardan etkilenme durumları ve gıda reklamları hakkındaki düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.  

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şahsine Çelik Bu kişi benim

Bahtiyar Ünver Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 1991
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelik, Ş. ., & Ünver, B. . (1991). Tüketicilerin Gıda Reklamlarıyla İlgili Tutum ve Davranışları. Gıda, 16(2).
AMA Çelik Ş, Ünver B. Tüketicilerin Gıda Reklamlarıyla İlgili Tutum ve Davranışları. GIDA. Nisan 1991;16(2).
Chicago Çelik, Şahsine, ve Bahtiyar Ünver. “Tüketicilerin Gıda Reklamlarıyla İlgili Tutum Ve Davranışları”. Gıda 16, sy. 2 (Nisan 1991).
EndNote Çelik Ş, Ünver B (01 Nisan 1991) Tüketicilerin Gıda Reklamlarıyla İlgili Tutum ve Davranışları. Gıda 16 2
IEEE Ş. . Çelik ve B. . Ünver, “Tüketicilerin Gıda Reklamlarıyla İlgili Tutum ve Davranışları”, GIDA, c. 16, sy. 2, 1991.
ISNAD Çelik, Şahsine - Ünver, Bahtiyar. “Tüketicilerin Gıda Reklamlarıyla İlgili Tutum Ve Davranışları”. Gıda 16/2 (Nisan 1991).
JAMA Çelik Ş, Ünver B. Tüketicilerin Gıda Reklamlarıyla İlgili Tutum ve Davranışları. GIDA. 1991;16.
MLA Çelik, Şahsine ve Bahtiyar Ünver. “Tüketicilerin Gıda Reklamlarıyla İlgili Tutum Ve Davranışları”. Gıda, c. 16, sy. 2, 1991.
Vancouver Çelik Ş, Ünver B. Tüketicilerin Gıda Reklamlarıyla İlgili Tutum ve Davranışları. GIDA. 1991;16(2).

by-nc.png

GIDA Dergisi Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 (CC BY-NC 4.0) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

GIDA / The Journal of FOOD is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/