BibTex RIS Kaynak Göster

VELİLERİN LİSE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 4, 96 - 120, 01.08.2013

Öz

Ailede eğitim, çocuğun eğitim yaşantısının temeli ve başlangıcıdır. Çocuğun eğitimi, kişiliğinin gelişmesi ve sosyal hayata uyumun sağlanmasında vazgeçilmez bir kurum olarak ailenin, eğitim sistemi içerisinde de çok önemli işlevleri vardır. Bu durumda çocuğun gelişimi, eğitimi ve din eğitiminde belirleyici etkileri olan ailenin, din eğitiminden beklentilerinin belirlenmesi ve öğretimde uygulanması önemli bir ihtiyaçtır. Etkili bir din öğretimi için, program geliştirme sürecinde toplum ihtiyacı anlamında veli beklentilerinin saptanması; ev ve okul çevresinin bir arada olması ve birbirini tamamlaması, bütünlemesi gerekmektedir. Bu araştırmamızın temel problemi şudur: Velilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi programına karşı tutumları nasıldır?

Kaynakça

  • Altaş, Nurullah, Gençlik Dönemi Din Olgusu ve Liselerde Din Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2004.
  • Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma-Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegema Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara, 2001.
  • Çakmak, Fatih, “Velilerin Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara, 2007
  • Gökçe, Birsen, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Savaş Yayınları, Ankara, 1988.
  • Uçar, Recep, Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Programlarının Uygulanmasındaki Problemler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, EÜSBE, Kayseri, 1998
  • İnceyol, Aysel, Liselerdeki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Yeterlikleri, HÜSBE, Şanlıurfa, 1999.

ATTITUDE OF PARENTS TOWARDS HIGH SCHOOL RELIGION AND ETHICS COURSE

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 4, 96 - 120, 01.08.2013

Öz

Education in the family is the beginning and the base of the child’s education life. Family, as an indispensible institution, has really significant roles/functions in the education system in the child’s education, his/her character development, and his adaptation to social life as well. In this case, the determination of the expectations of the family who has important effects on the development, education and the religious education of the child, and its implementation in teaching is an important need. For an effective religious education, it is necessary to identify the expectations of parents in terms of social needs during the program development process; also it is of great importance that the school and family environments be together and complete each other. The main problem of this research is based on, what is the attitude of parents towards Religion and Ethics Course?

Kaynakça

  • Altaş, Nurullah, Gençlik Dönemi Din Olgusu ve Liselerde Din Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2004.
  • Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma-Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegema Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara, 2001.
  • Çakmak, Fatih, “Velilerin Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler, Basılmamış Doktora Tezi, Ankara, 2007
  • Gökçe, Birsen, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Savaş Yayınları, Ankara, 1988.
  • Uçar, Recep, Lise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Programlarının Uygulanmasındaki Problemler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, EÜSBE, Kayseri, 1998
  • İnceyol, Aysel, Liselerdeki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Yeterlikleri, HÜSBE, Şanlıurfa, 1999.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatih Çakmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

ISNAD Çakmak, Fatih. “VELİLERİN LİSE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ PROGRAMINA YÖNELİK TUTUMLARI”. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/4 (Ağustos 2013), 96-120.