The Quran courses are the educational institutions display activities to teach the students Quran properly and in due form, to provide enlightenment for the people from all ages and to meet the needs of the people in religion. The religious education is very important in preventing the society from going estray in religious and ethical terms and offending crime. In terms of addressing to all members of the society, the Quran courses therefore the teachers are extremely important. That’s why; it is important to examine the Quran courses both in educational and religious term as an educational institution. In scope of this study, the Quran Courses teachers in Sirnak province have been asked questions to find out the situation of the material capability of the courses, the pedagogic capability of the teachers, educational problems, and the effects of social and political elements on the educational activities and the practicability of the curriculum. Particularly the problems experienced with the Quran courses have been specified as well as some solutions have been suggested. In this study where the semi-structured interview, one of qualitative research methods, has been applied.
Kur’an Kursları, Kur’an’ı doğru ve usulüne uygun öğretmek, küçükten büyüğe halkın dini anlamda bilgilenmesini sağlamak ve dinî konularda halkın ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla faaliyetlerini sürdüren eğitim kurumlarıdır. Toplumun dinî ve ahlakî anlamda yanlış yollara yönelmesinin, ayrılıkçı ve suç teşkil eden eylemler içerisine girmesinin önlenmesinde din eğitimi önemli bir unsurdur. Toplumun bütün bireylerine hitap etme açısından kurs eğitimleri dolayısıyla Kur’an Kursu öğreticileri son derece önemlidir. Bu nedenle din eğitimi alanında Kur’an Kurslarının bir eğitim kurumu olarak hem dinî hem de eğitsel açıdan incelenmesi önem arz etmektedir. Bu çalışma bağlamında Şırnak ili içerisinde görevli Kur’an Kursu öğreticilerine kursların fiziki yeterlilik durumu, öğreticilerin pedagojik yeterlilikleri, eğitim-öğretim problemleri, sosyal ve siyasal unsurların eğitim faaliyetlerine etkisi ile müfredatın uygulanabilirliğini ölçmeye yönelik sorular sorulmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinden “yarı yapılandırılmış görüşme” metodunun uygulandığı bu araştırmada özellikle bölgesel anlamda Kur’an Kurslarında yaşanan sıkıntıları çözüme ulaştırma açısından problemlerin tespit edilmesinin yanı sıra bir takım çözüm önerileri de dile getirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 3 |